Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Unelmahiukset Miss Suomi 2018 Kilpailijoille

Kempeleläinen hiustuotteisiin erikoistunut yritys DreamHair® jatkaa yhteistyötä Miss Suomi tapahtuman kanssa. DreamHair® toimittaa Miss Suomi Finalisteille hiustuotteita itse finaaliin sekä missikiertueelle. Miss Suomi Finalistit ovat tehneet kolmen viikon mittaisen missikiertueen ympäri suomea jossa he esittelivät yhteistyökumppaneiden tuotteita. Kiertue huipentuu tänään lauantaina tapahtuvaan Finaaliin jossa valitaan uusi Miss Suomi. Finaalia voi seurata Viafree kanavalla tänä vuonna myös netin kautta. Finaali järjestetään 29.9. klo. 20:00 alkaen Billnäsin Ruukissa. DreamHair® oli mukana myös vuonna 2016 ja 2017 Miss Suomi kilpailussa. Vuonna 2018 DreamHair julkaisi uuden  Premium Slaavipidennys malliston,…

Read More

Billebeino ja Sasta yhteistyöhön – tyylikäs askel luontopoluilta kaduille

Uudessa katu- ja metsäuskottavassa Territory Jacket -sarkatakissa yhdistyvät Billebeinon lifestyle-markkinatuntemus sekä korkealuokkaisia ulkoiluvaatteita suunnittelevan perinteikkään Sastan asiantuntemus kestävyydessä, teknisissä yksityiskohdissa, materiaaleissa ja vastuullisessa valmistuksessa. Kuva: Lari Järnefelt Suomalaiset vaatetusalan yritykset Billebeino ja Sasta ovat yhdistäneet osaamisensa tuomalla kotimaista eräperinnettä katumuotiin ja viemällä samalla urbaania tyyliä luontopoluille. Yhteistyön tuloksena syntyi aito Territory Jacket -sarkatakki, joka on valmistettu Sastan erämaajuuria peilaavasta kierrätysvillasta. Sastan Juha Latvala ja Billebeinon Ville Leino yhdistivät voimansa tuoden perinteistä kotimaista eräosaamista katumuotiin. Kuva: Lari Järnefelt Uudessa katu-…

Read More

GLOBAL LIVING – POHJOISMAISIA TAPETTEJA KANSAINVÄLISELLÄ OTTEELLA

Global Living on vahvasti ilmaisuvoimainen pohjoismainen tapettimallisto, jolle tuovat ilmeikkyyttä hienosti tasapainotetut sävymaailmat ja kuviot kansainväliseen tyyliin. Studio Engbladin suunnittelijat inspiroituivat vuosisatoja meihin vaikuttaneet kulttuurit ja perinteet. Koko mallisto huokuu hienostuneisuutta, ja värimaailma on tyyni ja luonnollisen harmoninen. Tapettien mattapinnat kutsuvat koskettamaan ja yhdistyvät ylelliseen hohteeseen. Bamboo Garden 6467 Aasian luonto, hiekka-aavikot keitaineen sekä alkuperäkansojen symbolimaailma ovat esimerkkejä malliston taustalla vaikuttaneista teemoista. Global Living -tapettimalliston avulla voit tuoda kotiisi ripauksen tunnelmaa matkoilta ympäri maailmaa. Suunnittelijoidemme tapeteissa näkyvät vaikutteet maapallon…

Read More

I love me näyttää muodin kaksi puolta

Syksyn säkenöivin tapahtuma I love me nostaa esiin muotitrendit, ja tuo keskustelun keskiöön myös muodin kuluttamisen kääntöpuolen. Muotinäytösten loiston vastapainona messuilla keskustellaan, millaisia eettisiä ja vastuullisia vaihtoehtoja muodin kuluttajille on tarjolla. I love me järjestetään 19.-21.10.2018 Messukeskuksessa. Tapahtuman ohjelmaan voi tutustua nettisivuilla www.iloveme.fi. I love me tuo esiin muodin kuluttamisen eri teemoja. Kuva: Messukeskus, I love me 2017. Kotimaisuus ja suomalaisen muodin näkymät nousevat esiin eri näkökulmista. Missä on suomalaisen muodin vahvuus ja kilpailuetu, ja voimmeko pärjätä kilpailussa kansainvälisten…

Read More

Heidi Klumilta ja Lidliltä vaatemallisto värikkään arjen puolesta

Heidi Klumin Lidlille suunnittelema syysmallisto hehkuu kauniissa punaisen sävyissä. Klumin viides Lidl-mallisto kantaa nimeä #letsshakeitup ja se tulee Suomessa myyntiin lokakuun alussa. Mallisto koostuu vaatekaapin peruspilareista eli helposti yhdisteltävistä vaatteista, joihin suunnittelija on tuonut vauhtia pinkin ja punaisten marjojen sävyillä. Lidlin ja Heidin Klumin viides yhteinen mallisto koostuu siisteistä ja värikkäistä toimisto- ja arkivaatteista. Klassiset leikkaukset yhdistettynä herkullisiin punaisen sävyihin tuovat väriä harmaaseen syysarkeen. Monipuolinen mallisto pitää sisällään kenkiä, laukkuja, vaatteita ja asusteita, joiden hinnat vaihtelevat 3,99 eurosta 39,99…

Read More

Suomalainen designyritys Mifuko kasvaa Yhdysvaltojen markkinoilla

Sisustusalan designyritys Mifuko Oy on käynnistänyt yhteistyöprojektin yhdysvaltalaisen Crate and Barrelin kanssa. Crate and Barrel lanseeraa Mifukon tuotteet ja tarinan sisustusliikkeidensä tuloaulassa. Mifukon koreissa kenialainen perinteinen käsityö yhdistyy suomalaiseen muotoiluun. Toiminta on World Fair Trade Organization -järjestön (WFTO) sertifioimaa ja tuotteet valmistetaan Reilun kaupan periaatteita noudattaen. Mifuko työllistää kenialaisia käsityöläisiä ja sitä kautta luo hyvinvointia maaseudun naisyhteisöille. Tavoitteemme on tarjota asiakkaille eettisesti ja vastuullisesti valmistettuja kestäviä tuotteita, joiden kysyntä on kasvanut ilahduttavasti viime vuosina. Voimakkaasti kansainvälistyvä yritys osallistuu syyskuussa…

Read More

Golla tekee uutta kansainvälistä läpimurtoa – laukut myyntiin tunnettuihin eurooppalaisiin tavarataloihin

Gollan tuotteet tulevat myyntiin Euroopan tunnetuimmissa tavarataloissa Milanon La Rinascentessa, Pariisin Galeries Lafayettessa ja Espanjan El Corte Inglésissä. Uusi suuntautuminen moderniin työ- ja matkustuskantamiseen on tuottanut tulosta. Gollan uudet laukut ovat päässeet ikonisen tavaratalon La Rinascenten ikkunaan Milanon keskustassa Duomoa vastapäätä. La Rinascentellä on aluksi yksinoikeus Italiassa Gollan laukkuihin ja uudet tuotteet lanseerataan heidän Milanon myymälässä. Kyseinen myymälä on laukkumaailman keskipiste.Gollalle tarjottiin myös mahdollisuutta asettaa tuotteensa näytille tavaratalon näyttävään 6-metriseen näyteikkunaan. Golla suunnitteli ja rakensi tämän ikkunan itse edustamaan…

Read More

Kuluttaja voi itse vaikuttaa vaatteiden ympäristöjalanjälkeen

Ellen Macarthur säätiön tutkimuksen mukaan 500 miljardia tonnia kuituraaka-ainetta hävitetään vuosittain tekstiileinä ja vaatteina. Vain alle prosentti päätyi uudestaan kiertoon vaatteina. Vuonna 2015 vaateteollisuus muodosti kaksi prosenttia maailman hiilidioksidipäästöistä, mutta säätiön mukaan uhkakuvana on, että maailman hiilidioksidipäästöistä yli 20 prosenttia syntyy vaateteollisuudesta vuoteen 2050 mennessä. Kuitenkin peräti kaksi kolmannesta vaatteiden tuottamista ympäristövaikutuksista johtuu kuluttajien itsensä toiminnasta. – Merkittävä osa vaatteista hylätään ennen aikojaan vääränlaisen pesun tai tarkoitukseen sopimattoman käytön aiheuttamien vaurioiden vuoksi. Vaatteiden oikeanlaisella käytöllä ja huoltamisella kuluttaja voi…

Read More

Gloria Fashion Show on syysmuodin ilotulitusta

Helsingin Kaapelitehtaan Merikaapelihalli muuntuu elo–syyskuun taitteessa jälleen kansainvälisen luokan catwalkiksi. Upean muotinäytöksen lisäksi kävijät pääsevät nauttimaan monipuolisesta viihde-elämyksestä, jossa esiintyvät Ellinoora, DCA Dancers sekä Jarkko Valteen ja Osku Heiskasen ShoWhat-ryhmä. Vuoden upein muotitapahtuma Gloria Fashion Show täyttää taas Kaapelitehtaan Merikaapelihallin upean ylellisissä ja rennoissa tunnelmissa elo–syyskuun vaihteessa. Loppuunmyydyn show’n näkee paikan päällä lähes 3000 katsojaa. Huippusuosittu tapahtuma myös livestriimataan muun muassa Ilta-Sanomien ISTV:ssä. ”Syksyn tyylikkäin show on aivan kohta, ja on hauska huomata miten itsekin oikein odotan pääseväni näihin…

Read More

Globe Hope uudistuu: Kiertotalouden pioneerista design-talo

Tänä kesänä on kulunut 15 vuotta siitä, kun Globe Hope perustettiin Vihdin Nummelaan. Kierrätystekstiileistä valmistetuista vaatteista tunnetuksi tullut yritys onnistui muuttamaan mielikuvia design-tuotteista ja loi kiertotalouteen perustuvan konseptinsa, jossa ylijäämä- tai jätemateriaalille annetaan uusi elämä. Nyt kiertotalouden pioneerin on tullut aika uudistua: Globe Hopen uusi brändi on yrityksen luku kaksi, tulevaisuuden tarina. Globe Hope on jatkossa design- ja lifestyle-brändi, jonka valikoimiin kuuluu luonnonkosmetiikkaa, design-laukkuja ja asusteita. Vuonna 2003 perustettu Globe Hope on tekstiilialan kiertotalouden pioneeri, jonka jalanjäljissä monet yritykset…

Read More