Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
S-ryhmä sai Suomen ensimmäisenä marketkauppiaana luomupuuvillan sertifiointiin liittyvän GOTS-sertifikaatin

S-ryhmä on lisännyt vastuullisen puuvillan määrää viime vuosina määrätietoisesti. Vuonna 2021 vastuullisen puuvillan osuus kasvoi S-ryhmän omien merkkien ja oman maahantuonnin tuotteissa yli 50 % edelliseen vuoteen verrattuna. Yksi keino puuvillan vastuullisuuden varmentamiseksi on GOTS-sertifioitu puuvilla. GOTS on maailman suurin luomutekstiilien sertifiointijärjestelmä, joka takaa jäljitettävyyden koko puuvillan toimitusketjussa. Lisäksi sertifiointiin liittyvät kattavat ympäristö- ja sosiaalisen vastuun kriteerit. S-ryhmän marketkauppa sai alkuvuodesta GOTS-sertifikaatin ensimmäisenä markettina Suomessa. S-ryhmän marketkaupan GOTS-sertifiointi mahdollistaa jatkossa GOTS-luomupuuvillatuotteiden hankinnan yhteistyömallistoihin Finlaysonin kanssa. GOTS (Global Organic Textile…

Read More

Tympeät tytöt saavat jatkoa ja laajenevat vaatemallistoksi

Riina Tanskanen tuo Tympeät tytöt -näyttelyn Helsinkiin ja toteuttaa Makian kanssa yhteistyömalliston. Tanskasen suositun feministisen sarjakuva-albumin toinen osa ilmestyy 2024. Tympeät tytöt nähdään tänä keväänä katukuvassa Riina Tanskasen ja Makian yhteistyömalliston myötä. Tanskasen mukaan Makia valikoitui yhteistyökumppaniksi juuri siksi, että se vetoaa hyvin erilaiseen kohderyhmään kuin Tympeät tytöt. Yleisöön, joka ei välttämättä eksy Tympeiden tyttöjen pariin itsenäisesti – hyvinä esimerkkeinä maakunnat ja nuoret miesporukat. Tavoitteena siis varmistaa, että feministinen sanoma tavoittaa myös miehet. ”Tällä yhteistyöllä haluamme nostaa keskusteluun sen,…

Read More

Isot laatat ovat trendikkäitä, mutta vaativat rakentamisen ammattilaisilta näitä erityishuomioita

Uudiskohteissa vaativat isojen laattojen ratkaisut voidaan huomioida jo aikaisessa rakennusvaiheessa. Saneerauskohteissa ammattitaitoisen ennakkosuunnittelun merkitys kasvaa. Trendikkäät isot seinälaatat vaativat asentajalta ammattitaitoa ja oikeiden ratkaisujen huomioimista tuotevalinnoissa ja työvaiheissa. Moni päätös tehdään kuitenkin jo ennen, kuin asentaja pääsee vauhtiin. ”Lähtökohtana on tarjota asiakkaalle viihtyisä, toimiva tila, joka täyttää rakennusmääräykset ja on sataprosenttisen vedenpitävä. Tilan soveltuvuus ja tekninen toteutus suurelle laatalle on siksi mietittävä tarkkaan”, kertoo remonttiyritys Blosiuksen projektipäällikkö Henrietta Malmari. Kaikkiin kohteisiin suuri laatta ei sovellu. ”Remonttikohteissa suosittelemme lattiaan aina…

Read More

Sisustaminen ja kierrätys sekä oma hiilijanjälki

Nykyaikana sisustamisesta on tullut vapaa-ajan harrastus ja kierrätyksestä trendi- tähän kaikkeen liittyy myös oman hiilijalanjäljen laskeminen. Tämä artikkeli on samalla ClimateHeron oman hiilikompensointipalvelun esille tuomiseksi. Valitettavasti sivusto tuottaa tämän laskimen vain ruotsiksi tai englanniksi, eikä vielä tällä hetkellä suomeksi. Mikä on ilmastovaikutuksesi? ClimateHero Carbon Calculatorin avulla voit laskea hiilijalanjälkesi vain 5 minuutissa. Kysymykset on jaettu kolmeen osaan: Asuminen, Matkailu ja Kulutus. Kun olet suorittanut testin, saat henkilökohtaisia ehdotuksia asioista, joita voit tehdä hiilijalanjälkesi pienentämiseksi. Hiilikompensointi Miten kompensointi toimii? Hiilikompensaatio…

Read More

Sisustustuotteet ja huonekalut kotiin nettikaupasta

Oletko jo siirtynyt siihen enemmistöön, joka ostaa tuotteita netistä suoraan kotiin? Vielä muutama vuosi sitten suomalaiset olivat selvästi esimerkiksi Ruotsia jäljessä netti- ja onlineostamisessa, mutta viime vuosia suomalaiset ovat menneet ruotsalaisten ohi ja ostamme vähän kaikkea online. Homeroom on Ellos Groupin uusi huonekalujen ja kodinsisustuksen verkkokauppa. Trendejä, perinteitä ja laatua – aina hyvään hintaan. Joskus muutamia vuosia sitten ajateltiin, että huonekalujen ostamiseen on mentävä liikkeeseen saakka, mutta nykyään ostetaan autojakin istumatta ja koeajamatta, joten miksei myös kaikenlaista kodin tavaraakin?…

Read More

Uusi täyden palvelun Synsam Lippulaiva on avattu kaupunkikeskus Lippulaivaan

Vastuullinen silmälasimuoti on saapunut upouuteen kaupunkikeskus Lippulaivaan Espooseen. Tervetuloa tutustumaan Synsam Lippulaivan huikeisiin avajaistarjouksiin sekä uuteen upeaan liikkeeseen. Synsam Lippulaivasta löydät kaiken mitä tarvitset, haitpa vakuuttavaa tyyliä töihin, rennompaa lookia lomalle, edustavaa ilmettä juhliin tai sporttilasit urheiluun. Synsam Lippulaivasta löydät alan johtavien huippubrändien silmälasit, aurinkolasit, urheilulasit, piilolinssit, piilolinssinesteet sekä muut optisen alan oheistuotteet. Synsamin ammattitaitoinen henkilökunta auttaa sinua valitsemaan juuri sinulle sopivat kehykset ja linssit laajasta valikoimasta. Kehyksissä ja aurinkolaseissa stylistit tarjoavat laadukkaiden perusmallien lisäksi persoonallisia ja muodikkaita uutuuksia,…

Read More

Lindex julkaisee vuoden 2021 kestävyysraportin

Lindexin vuoden 2021 kestävyysraportti julkaistaan tänään. Raportin pääkohtia ovat muutosten määrittämä vuosi, kestävän kehityksen mukaisen liiketoiminnan kehittämisen kiihdyttäminen ja merkittävät edistysaskeleet Lindexin kestävyystyössä. ”Yhteiskunnalliset levottomuudet, poliittinen epävakaus, ympäristön heikentyminen ja pandemia voivat yhdessä tuntua ylivoimaisilta haasteilta. Sen takia olen erityisen ylpeä kollegoideni hyvästä sietokyvystä ja sitoutumisesta. Toimiminen kuten aina ennenkin ei enää ole vaihtoehto. Yhdessä meillä on mahdollisuus tehdä ainutlaatuisia muutoksia tulevaisuutta ajatellen ja olemme luvanneet tehdä siitä paremman tuleville sukupolville. Lindex on nyt suuren muutoksen keskellä. Haluamme tehdä asioita…

Read More

Vuoden arktinen muotoiluintensiivinen yritys valitaan 2022 valitaan Arctic Design Weekillä

Maailman pohjoisimmalla muotoiluviikolla jaetaan vuosittain Vuoden arktinen muotoiluintensiivinen yritys -palkinto. Yleisöäänestykseen nimettävät yritykset päättää Arctic Awards Jury. Tänä vuonna yleisö pääsee äänestää neljää matkailualan yritystä: palkittua perheomisteista boutiquehotelli Arctic Light Hotellia, herra Gustavin ympärille syntynyttä, tarinallista Gustav Kitchen&Baria, räätälöityihin luksusmatkoihin erikoistunutta Luxury Actionia sekä ja 19 persoonallisesta hotellista koostuvaa Lapland Hotelsia. Arctic Light Hotel, Rovaniemi – Arcticlighthotel.fiGustav Kitchen&Bar, Rovaniemi – Gustavkitchenbar.fiLuxury Action, Rovaniemi – luxuryaction.comLapland Hotels, Muonio – Laplandhotels.fi ÄÄNESTYSLINKKI: https://www.arcticdesignweek.fi/muotoilukilpailut/vuoden-arktinen-muotoiluyritys Palkintojen jako Tulokset vuoden 2022 palkinnon saajaksi julkaistaan Arctic Design Weekillä keskiviikkona…

Read More

BICin ensimmäinen bambuvartinen karvanpoistohöylä sopii sekä miehille että naisille

BIC lanseeraa ensimmäisen bambuhöylänsä – uusi BIC Bamboo tulee myyntiin ensimmäisenä K-Citymarket-, Sokos- ja Emotion-myymälöihin huhtikuusta 2022 alkaen. Karvanpoistohöylä tarjoaa saman erinomaisen ajotuloksen kuin BICin korkeimman teknologian miesten partahöylä, viisiteräinen ja kääntyvällä teräosalla varusteltu Hybrid Flex 5, mutta uutuudessa varsi on luonnollista materiaalia, nimensä mukaisesti vastuullisesti hankittua bambua. Tuote sopii sekä miehille että naisille. BIC Bamboo on pakattu 100 % kierrätettävään kartonkipakkaukseen, joka on tehty 50 %:sesti kierrätetystä paperista. Tuotteen erikseen myytävien varaterien pakkauksessa on hyödynnetty kierrätysmateriaalia jopa 95…

Read More

Uni- ja loungewearmarkkinat kasvavat 13,36 miljardia dollaria vuosina 2020-25

Design- ja premium-univaatteiden ja loungewearin kysynnän kasvu vauhdittaa univaate- ja loungewear-markkinoiden kasvua. Asiakkaiden muuttuvat mieltymykset sekä ostovoiman kasvu ja muotitietoisuuden parantaminen lisäävät suunnittelijan ja premium-univaatteiden ja lounge-vaatteiden kysyntää. Premium-univaatteiden ja lounge-vaatteiden kasvavan kysynnän vuoksi myyjät investoivat yhä enemmän tuoteinnovaatioihin. He keskittyvät myös kestävien raaka-aineiden ja teknologioiden käyttöön, jotka parantavat tuotteiden suorituskykyä sekä niiden ulkonäköä ja muotoilua. Tuotteet, joissa on edistyneet ominaisuudet ja innovatiiviset mallit, hinnoitellaan korkeammalle kuin tavalliset yöasut ja lounge-vaatteet. Tämä nostaa tuotteen premiumalisointia yhdessä tuotevalikoiman laajennuksen kanssa. …

Read More