Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
IsoKristiinaan avataan Suomen ensimmäinen uusi myymäläkonsepti Iittala & co

IsoKristiinaan avataan 26. maaliskuuta Suomen ensimmäinen uudenlaisen myymäläkonseptin mukainen Iittala & co -myymälä. Uudessa myymälässä panostetaan aiempaa laajemman tuotevalikoiman lisäksi ensiluokkaiseen palveluun ja viihtyisyyteen. IsoKristiinan tarjonta kasvaa kevään aikana myös Normalin ja Synsamin myymälöillä. IsoKristiinan ensimmäiseen kerrokseen, Vallilan ja Elisan entisiin noin 240 neliön liiketiloihin avataan Suomen ensimmäinen Iittala & co -myymälä. Iittala & co -myymälöiden valikoimaan kuuluvat Iittalan, Arabian, Fiskarsin, Moomin by Arabian, Rörstrandin sekä Hackmannin tuotteet. Valikoima kattaa paitsi tutut ja ikoniset astiastot, lasi- ja sisustusesineet sekä…

Read More

Marie Olsson Nylander jatkaa yhteistyötä Elloksen kanssa

Viime vuonna Marie Olsson Nylander julkaisi yhteistyössä Elloksen kanssa malliston, joka myytiin loppuun ennätysajassa. Nyt hän on palannut takaisin ja luonut vuodevaatemalliston, joka säteilee iloa, kesää ja odotusta – yhtä eloisa kuin Marie itse. ”Usein kaikelle on paikkansa, mutta Marien avulla ja kyvyllä nähdä kokonaisuus olemme jälleen saaneet inspiraatiota ajatella laatikon ulkopuolelle”, sanoo Jennifer Åhman, designchef, Ellos Home. Ensimmäinen Elloksen ja Marie Olsson Nylanderin yhteistyössä suunnittelema mallisto myytiin loppuun muutamassa tunnissa. Mattomallisto, joka oli sekä selkeä että yllättävä. Kun…

Read More

Virolainen vaatekauppa ja muodin puolestapuhuja UPTY sulkee siemensijoituskierroksen

UPTY on ensimmäinen virolainen yritys , jossa käyttäjät voivat palauttaa arvon vaatteisiin, joita he eivät enää käytä. Yritys on perustettu vuonna 2020, ja sen päätavoitteena on vähentää kulutusta ja pikamuodin vaikutusta ympäristöön. UPTY on juuri saanut valmiiksi esisiemenrahoituskierroksensa ja kerännyt 650 000 euroa ja aloittanut uuden investointikierroksen, jonka tavoitteena on 3 miljoonaa euroa auttaakseen yritystä laajentumaan kansainvälisesti ja tuomaan UPTY:n suuren tarjonnan muualle maailmaan. UPTY on virolainen markkinapaikka, joka tarjoaa rakastettuja vaatekaapin esineitä, kuten vaatteita, laukkuja ja kenkiä. Lanseerauksensa…

Read More

Vogue Scandinavia ja Stockmann yhteistyöhön

Mitkä ovat tulevan kauden muodin megatrendit? Miltä muoti, kulttuuri ja design näyttävät vuonna 2022? Stockmann on solminut ainutlaatuisen yhteistyön pohjoismaisen Vogue Scandinavian kanssa, jolla juhlistetaan samalla Stockmannin 160-juhlavuotta ja taivalta muodin keulakuvana Suomessa. Vogue Scandinavia tuo muodin elementtejä ja virtauksia asiakkaillemme kaikista Pohjoismaista. Vogue Scandinavia -julkaisua myydään valikoidusti ja se on nyt Suomessa myynnissä yksinoikeudella Stockmannin tavaratalossa Helsingissä. Stockmannin tavoite on kuratoida kiinnostavimmat trendit maailmalta asiakkaidensa ulottuville. Stockmann haluaa myös tarjota inspiraatiota ja tuo nyt Pohjoismaiden ajankohtaisimmat muodin, designin…

Read More

Kotimainen Mjuk yhdistää kaksi megatrendiä: designhuonekalut ja vastuullisen kuluttamisen

Mjuk on uusi kiertotaloutta tukeva startup, joka mullistaa käytettyjen huonekalujen kaupankäynnin. Innovatiivisella palvelullaan Mjuk tarjoaa elämää helpottavia ratkaisuja ja vastuullisia valintoja huonekalukauppojen yhteydessä. Nopeasti kasvava yritys mahdollistaa myyjälle satojen eurojen tienestit sekä kuluttajalle huonekaluoston huomattavasti huokeampaan hintaan – ja kaiken tämän hävikkiä vähentäen sen lisäämisen sijasta. Muuton, remontin tai uuden sisustuksen myötä syntyy usein tarve ostaa uusia huonekaluja, ja täten myös hankkiutua eroon vanhoista käyttökelpoisista kalusteista. Tilanteen saa helposti käännytettyä ympäristöystävälliseksi ja lompakkoa suosivaksi teoksi tukeutumalla uuteen second hand…

Read More

Zalando laajentaa ”redeZIGN for circularity” -mallistoaan

Berliinissä, 5. lokakuuta 2021 // Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkoalusta Zalando lanseeraa toisen redeZIGN for circularity -mallistonsa omalla ZIGN-tuotemerkillään. Uusi mallisto on jatkoa vuonna 2020 julkaistulle ensimmäiselle mallistolle ja se on skaalautunut viidestä tuotteesta 50 tuotteeseen vastatakseen asiakkaiden kasvaneeseen kestävän muodin kysyntään. Uuden mallistonsa tiimoilta Zalando tekee yhteistyötä New Yorkissa toimivan teknologiayrityksen EON:n kanssa, joka tarjoaa digitaalisen mahdollisuuden tuotteiden seuraamiseen koko niiden elinkaaren ajan sekä mahdollistaa tuotteen jälleenmyynnin, korjauksen, uudelleenkäytön ja kierrätyksen. Kaikki malliston 50 tuotetta on suunniteltu…

Read More

Lindex lanseeraa Roosa nauha -malliston ja tukee syöpätutkimusta

Lindex on ollut mukana Roosa nauha -keräyksen yhteistyökumppanina ensimmäisestä kampanjasta lähtien. Kampanja yhdistää vuosittain muotiyrityksen asiakkaiden ja työntekijöiden voimat tärkeän syöpätutkimuksen edistämiseksi. Tänä vuonna Lindex on suunnitellut kampanjaa varten laajan oloasumalliston naisille ja lapsille. 10 prosenttia malliston lokakuun myynnistä lahjoitetaan syöpätutkimukseen. ”Olemme tukeneet Roosa nauha -keräystä jo lähes 20 vuoden ajan, ja se on edelleen hyvin tärkeä kampanja sekä meille että asiakkaillemme. Naiset ovat Lindexille kaikki kaikessa, ja jokaisella yhdessä lahjoitetulla eurolla on suuri merkitys tutkimuksen edistymiselle”, sanoo toimitusjohtaja Susanne…

Read More

ELIXIA lanseeraa vaatemalliston

ELIXIA lanseeraa oman treenivaatemalliston elokuussa. SATS Clothing -nimeä kantava treenivaatemallisto on saatavilla 03.09.2021 alkaen kaikista ELIXIA-kuntokeskuksista. Vaatteet ovat korkealaatuisia, mukavat päällä ja sopivat kaikenlaiseen liikuntaan. – ELIXIAn missiona on auttaa ihmisiä elämään aktiivisempaa ja terveellisempää elämää, ja kaikki tuotteemme ja palvelumme on kehitetty inspiroimaan ihmisiä liikunnalliseen elämäntapaan. SATS Clothing -vaatemallisto on kehitetty laatu ja toiminnallisuus edellä, mutta vaatteet ovat lisäksi myös kohtuullisen hintaisia, kertoo Silje Gargberg Ree, Nordic Director of Products & Retail. Vaatemallisto sisältää 12 erilaista vaatekappaletta naisille, kuten…

Read More

Tupakointi ei ole nykyään trendikästä

Tupakointi oli trendikästä vielä 80-luvulla. Silloin sitä vielä mainostettiin ja itseasiassa mainonta jatkui Euroopassa vielä 2000-luvun alkuvuosille, ennenkuin se tuli Euroopassa kielletyksi. Suomessakin on ollut tupakkateollisuutta satoja vuosia – ei kylläkään enää. Vaikka Suomessa tupakkateollisuus on nykyään vain tupakan maahantuontia ja myyntiä, valmistetaan tupakkaa maailmassa yhä paljon ja kyseessä on miljardiluokan liiketoiminta. Mutta Suomessa on tavoitteena savuton Suomi vuoteen 2030 mennessä ja maailmalla tavoitellaan -30% vähennystä vuoteen 2025 mennessä. Vaikka monissa maissa on erilaisia tupakointi kieltoja ja rajoituksia, niin…

Read More

Tupakointi ei ole trendikästä

Monta vuosikymmentä tupakkatuotteita mainostettiin paljon lehdissä, televisiossa, kaikkialla. Suomessakin on ollut tupakkateollisuutta aina 1700-luvulta lähtien ja sillä on tehty omaisuuksia rahaa. Jopa vielä 50-luvulla tupakkaa mainostettiin terveellisenä, vaikka tuottajat ja markkinoijat tiesivät sen olevan kaikkea muuta. Tupakointi oli trendikästä ja ”kaikki” tupakoivat, eivät enää. Onko tupakointi tyrehtynyt koska se aiheuttaa terveydellemme haittoja? Varmasti osittain, mutta osa muutoksesta on syntynyt myös muiden tekijöiden kautta – se vain ei ole enää muodikasta polttaa. Tupakoinnin lopettaminen Tupakanpolton lopettamisen kaksi suurinta haastetta ovat…

Read More