Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.

Ajankohtaista

Kryptoraha ja rahan tulevaisuus

Monissa eri lähteissä on paljon keskusteluita nykyaikaisen rahajärjestelmän tulevaisuudesta. Taloustieteilijöiden mukaan nykyinen järjestelmämme on jo vanhentunut ja uuden aika on ollut jo pidempään tulla, mutta sellaista vain ei ole vieläkään tullut, onko virtuaalisessa kryptovaluutassa maailman markkinoiden pelastajaksi? Kryptovaluuttojen idea syntyi jo 1990-luvun lopulla, mutta silloinen internet ei vielä mahdollistanut niiden toteuttamisesta vaan siihen meni vielä parikymmentä vuotta lisää. Kryptovaluutta on kryptografiaan perustuva digitaalinen virtuaalivaluutta. Kryptovaluuttoja on nykyisin yli 5000 kappaletta, ja uusia syntyy koko ajan. Niistä tunnetuin on vuonna 2008 syntynyt Bitcoin. Bitcoinin lisäksi on olemassa useita satoja erilaisia kryptovaluuttoja,…

Miksi tupakointi ei ole enää muodikasta

Joskus muutamia vuosia sitten tupakkamainoksia näkyi vielä jokaisella kulmalla. Tupakkateollisuus voi hyvin ja kasvoi ympäri maailman, vaikka periaatteessa jo silloin tiedettiin, että tupakointi ei ole hyväksi terveydelle. Miksi se sitten oli niin suosittu, ja miksi sitä mainostettiin niin paljon – salaisuus piilee siinä, että tupakan sisältämä nikotiini on yhä yksi niitä harvoja aineita, joita saa myydä lähes missä vain, ja mikä on aineena ihmiselle riippuvuutta aiheuttava – ei kovin pahaa riippuvuutta, mutta riippuvuutta kuitenkin. Näin 2020-luvulla tupakointi ei ole enää Euroopassa kovin muodikasta, ja Aasiassakin valtioiden päämiehet ja vallanpitäjät ovat…

Koko Suomen Muotipippalot elvyttää kotimaista vaatekauppaa toukokuussa – Fashion Finlandin myyntitempauksessa on mukana lähes 60 muotikauppaa

Muotikauppa kuuluu koronan kovimpiin kärsijöihin, ja siksi se tarvitsee kiireesti uutta eloa ja sykettä. Suomalaisen muotikaupan yhteisö ja oma media Fashion Finland järjestää toistamiseen koko Suomen kattavan Muotipippalot -myyntitempauksen ja tyyliviikonlopun 27.–29. toukokuuta. Tempauksella Fashion Finland on mukana vauhdittamassa muotikauppaa, tukemassa jäsenyritystensä liiketoimintaa sekä kannustamassa suomalaisia vierailemaan paikallisissa ja lähellä olevissa kivijalkamyymälöissä ja verkkokaupoissa. – Muotipippalot on kesän iloinen ja värikäs aloitus muotikaupoissa. Koronavuosi on kohdellut muotikauppoja kovalla kädellä, mutta nyt pandemia on toivottavasti väistymässä ja rauhoittumassa. Ja muotikaupat ovat todellakin valmiina palvelemaan suomalaisia: kesän herkulliset mallistot odottavat kaupoissa. Kuntavaalien…

Miksi kannattaa valita kansainvälinen onlinepankki?

Monet meistä, jotka pelaavat pelejä netissä, myös toimimme aktiivisesti eri maissa olevien kanssa. Voimme kenties laskuttaa heitä tai saada voittorahoja, tai tilaamme tuotteita ja palveluita muista maista. Se paikallinen pankki missä ensimmäinen tilisi oli, on varmaan hyvä vaihtoehto tavallisesti, mutta kun alat toimia kansainvälisesti, on hyvä miettiä muita vaihtoehtoja. Rahansiirto kansainvälisesti on mahdollista kaikissa pankeissa, mutta kun haluat edullisen rahansiirron nopeasti, tässä on sinulle hyvä vaihtoehto, jota mekin käytämme. Wise. Internet on lyhentänyt etäisyyksiä ja toimimme monesti eri maiden kanssa ja ostamme tuotteita ulkomailta. Monesti nykyään myös teemme töitä kotona…

Tupakointi ei ole nykyään trendikästä

Tupakointi oli trendikästä vielä 80-luvulla. Silloin sitä vielä mainostettiin ja itseasiassa mainonta jatkui Euroopassa vielä 2000-luvun alkuvuosille, ennenkuin se tuli Euroopassa kielletyksi. Suomessakin on ollut tupakkateollisuutta satoja vuosia – ei kylläkään enää. Vaikka Suomessa tupakkateollisuus on nykyään vain tupakan maahantuontia ja myyntiä, valmistetaan tupakkaa maailmassa yhä paljon ja kyseessä on miljardiluokan liiketoiminta. Mutta Suomessa on tavoitteena savuton Suomi vuoteen 2030 mennessä ja maailmalla tavoitellaan -30% vähennystä vuoteen 2025 mennessä. Vaikka monissa maissa on erilaisia tupakointi kieltoja ja rajoituksia, niin Aasiasta löytyy maita, joissa miehistä jopa 75 % polttaa tupakkaa, ja…

Ampumapelit eivät ole pelkästään miehille

Etenkin mobiililaitteiden käytön laajenemisen myötä, yhä useampi nainen on aloittanut pelaamaan aktiivisemmin. Arjessa helposti kulkevat ja nopeaa viihdettä tarjoavat mobiilipelit ovat ilmestyneet melkein jokaisen elämään ainakin jossain vaiheessa. Niitä voi pelata esimerkiksi työmatkan aikana tai odotellessa kavereita kahvilassa. Lisäksi mobiilipeleihin ei tarvitse panostaa samalla tavalla kuin konsoli- ja tietokonepeleihin, jotka vaativat jo alussa kalliin konsolin ja pelaamisen sopivan tietokoneen hankinnan. Lisäksi itse pelit ovat kalliita kun taas mobiilipelit ovat lähes aina ilmaisia – ainakin tiettyyn rajaan asti.  Yhtä lailla naiset ovat löytäneet myös rahapelit. Nettikasinoiden pelaajista suurin osa on kuitenkin…

Herkkä IKEA INBJUDEN-mallisto tuo juhlan talven keskelle

Maaliskuussa myyntiin tuleva INBJUDEN-mallisto sisältää kaikkea, mitä tarvitaan keväisiin juhlahetkiin. Herkkä, vaaleanpunaisen ja -vihreän sävyinen mallisto tarjoaa juhlapöydän kattaukseen ja koristeluun tarjoiluastioita, laseja, maljakoita, tekstiilejä sekä koristeita. Materiaaleissa nähdään kirkasta lasia, ruostumatonta terästä ja uusiutuvaa puuvillaa. Raikkaat, ajattomat kuosit ovat helposti yhdisteltävissä toisiinsa ja monipuolisuutensa ansiosta sopivat myös arkeen. INBJUDEN-malliston lasitavara koostuu samppanjalasista, lautasista, karahvista, kakkutelineistä ja maljakoista. Kirkkaassa ja korkeassa samppanjalasissa on valkoisia pieniä pistekuvioita lasin ympärillä. Samaan kuviota nähdään kirkkaassa karahvissa sekä huurrelasisessa lautasessa. Huurteisia ruoka- ja leipälautasia on saatavilla myös koristeellisemmalla kuvioinnilla. Karkaistusta lasista valmistetut lautaset ovat…

Muotia voi olla kaikkialla

Jos joku sanoo, että vain vaatteet ovat muotia, ei hän voisi olla enemmän väärässä. Tietenkin se on suuri osa sitä, ja varsinkin television monet saippuasarjat käsittelevät muotitaloja, kuten Suomen televisiossa pyörivien Forresterien muotitaloa tai NetFlixin Velvet-muotitaloa. Muoti on kuitenkin paljon muuta, ja sen mukana tulevat erilaiset trendit yltävät elämän eri osa-alueille. Varsinkin jos jaksaa lähteä katsomaan historiaan, niin näkee, miten ihminen on nähnyt itsensä eri ajanjaksoina. Terveys ja muoti Voisi sanoa, että nykyaika lisääntyneine vapaa-aikoineen on tuonut trendeihin isona osana omaan itseensä panostamisen. Se ei tarkoita ainoastaan vaatteita, vaan ulkoista…

Billebeino x F-liiga kampanjoivat seurojen hyväksi

Muoti- ja lifestylebrändi Billebeino ja salibandyn F-liiga kampanjoivat pandemian runteleman seurakentän puolesta uniikissa yhteistyössä, jossa Ville Leino muotoili seurojen logot uusiksi. Billebeino lahjoittaa myyntituotot F-liigajoukkueiden hyväksi designia, sporttia ja yhteiskuntavastuuta yhdistävässä kampanjassa. Billebeino x F-liiga limited edition -hupparit tulevat myyntiin heti. Tuotteita saatavilla rajattu määrä Billebeinon verkkokaupasta. F-liigajoukkueet inspiroivat suomalaisia liikkumaan sekä luovat otteluillaan liikuttavia hetkiä koettavaksi. Joukkueet inspiroivat myös Billebeinoa kokeilemaan jotakin uutta ja ennen kokematonta. – Tämä collaboraatio on ollut todella uniikki. En ole ikinä nähnyt vastaavaa. Vanhana jääkiekkoilijana tiedän, mitä tarkoittaa edustaa joukkuetta ja sen logoa. On…

Uutta Lundialta – rottinkimallisto

Tunnelmallinen, ilmava rottinki nostaa Lundia Classic -hyllystön uudelle tasolle Lundia Classic -klassikkohyllystö on saanut uudet kevyen ilmavat, suomalaisia käsityöjuuria kumartavat rottinkiset ovet. Osittain läpinäkyvä rottinkisäleikkö säilyttää hyllystön keveyden, piilottaen kuitenkin tavarat kainosti suojiinsa. Mistä idea rottingin käyttöön syntyi? ”Ihailimme rottinkisia tuotteita ja rottingin valmistukseen liittyvää artesaaniosaamista yhdessä työkavereiden kanssa. Ja kuin sattumalta löysimme läheltä tutun tuottajan, jolla on tarvittavatkäsityötaito” kertoo Lundian markkinointipäällikkö Iiris Hollo.”Rottinkitäyte oveen valmistetaan lähellä Riihimäellä, ja sitä työstävät meille tutut puusepät. Rottingin kuivatus vaatii hieman kärsivällisyyttä ja paljon perittyä tietotaitoa. Olimme onnekkaita löytäessämme osaavan yhteistyökumppanin.” Mitä tuotteita…

Lahjojen osto-opas: Näin valitset parhaat joululahjat

Lahjoja voi olla aina vaikea ostaa. Lahjan olisi ensinnäkin aina oltava hyödyllinen, ethän halua antaa tarpeettomia tavaroita ja tuhlata näin omia rahojasi. Voisitko itse käyttää kyseistä lahjaa? Jos vastauksesi on kyllä, kyseessä on hyödyllinen ja käytännöllinen lahja. Varmista, että hankkimasi vastaa lahjan saajan tarpeita. ​ Jos lahja soveltuu vain kertakäyttöön, sillä ei ole todellista tarkoitusta. Vältä myös sellaisten lahjojen antamista, joita on helppo antaa eteenpäin toisille lahjoina, jos lahjan saaja ei pidä lahjasta. Tämänkaltaisia lahjoja ovat esimerkiksi kootut meikki- ja kylpysetit tai vaikkapa lahjapaketissa olevat kynttilä- tai astiasetit. Lahja on…

Tapahtumien puute iskee jälleen rajusti muotikauppaan

Lämmin marraskuu ja koronan toisen aallon uudelleen lamauttama sosiaalinen elämä kurittaa rajusti muotikauppaa. Marraskuun myyntiluvut ovat hälyttävän huonot – useissa kaupoissa myynti on jäänyt jopa puoleen aikaisemmista vuosista.  Muotikaupan koronavuosi on mennyt laimeasti. Marraskuussa, joka aikaisemmin on ollut toiseksi tärkein muodin myyntikuukausi, vaatteiden myynti laski -15,5 prosenttia, kenkien -28,9 prosenttia ja laukkujen -29 prosenttia.  – Pikkujoulujen, joulukonserttien ja -lounaiden puuttumisen takia tarvetta uusille vaatteille on vähän. Juhla- ja työpukeutuminen sekä ulkotakit myivät marraskuussa poikkeuksellisen heikosti, kertoo Muoti- ja urheilukauppa ry:n toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpää.  Toisaalta Musta viikko kiihdytti verkkokauppaa entisestään marraskuussa. Vaatteissa kasvua kertyi…

Tupakointi ei ole trendikästä

Monta vuosikymmentä tupakkatuotteita mainostettiin paljon lehdissä, televisiossa, kaikkialla. Suomessakin on ollut tupakkateollisuutta aina 1700-luvulta lähtien ja sillä on tehty omaisuuksia rahaa. Jopa vielä 50-luvulla tupakkaa mainostettiin terveellisenä, vaikka tuottajat ja markkinoijat tiesivät sen olevan kaikkea muuta. Tupakointi oli trendikästä ja ”kaikki” tupakoivat, eivät enää. Onko tupakointi tyrehtynyt koska se aiheuttaa terveydellemme haittoja? Varmasti osittain, mutta osa muutoksesta on syntynyt myös muiden tekijöiden kautta – se vain ei ole enää muodikasta polttaa. Tupakoinnin lopettaminen Tupakanpolton lopettamisen kaksi suurinta haastetta ovat nikotiinista johtuvä pienimuotoinen riippuvaisuus sekä itse tupakointi ja polttaminen arkisena tapana….

Joulun kyselytutkimus paljasti: Tässä ovat joulupöydän ylivoimaiset ykköset Suomessa – nuorten keskuudessa näkyvissä selkeä muutos

Lejoksen toteuttamassa Joulu on sun -tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten joulunviettoon ja joulun ajan ruokailuun liittyviä merkityksiä ja mieltymyksiä. Tulosten perusteella suomalaiset ovat verrattain perinteisiä joulunviettäjiä, jossa jouluruoka on tärkein joulutunnelmaan vaikuttava tekijä. Tutkimuksen mukaan jouluruokailu tulee kuitenkin kokemaan muutoksia erityisesti nuorempien ikäluokkien ajamana. Tutkimustulosten mukaan enemmistö suomalaisista on mieleltään jouluihmisiä. Kyselytutkimukseen vastasi 1055 18–75-vuotiasta suomalaista, joista jopa kaksi kolmesta (67 %) pitää joulua erittäin tai melko merkittävänä juhlana. Tulokset osoittavat, että joulutunnelman suomalaisille tekee jouluruoka, ja se menee jopa perheen ja ystävien kanssa yhdessä vietetyn ajan edelle. Kaikista vastaajista jopa neljä…

Tutkimus: Suomalaiset eivät välttele muotikauppoja koronan pelossa

Muoti- ja urheilukauppa ry:n teettämän tutkimuksen mukaan suomalaiset ostavat vaatteita ja kenkiä tarpeeseen. Koronapandemia on runnellut muotikauppaa ennen näkemättömällä voimalla. Kuitenkin vain 6 % kyselyyn vastaajista ilmoitti verkkokaupan valinnan syyksi halun vältellä ihmisiä Covid-19-viruksen vuoksi.  – Koronasyksynä tärkein syy olla ostamatta on se, ettei ole tarvetta hankinnalle. Myös heräteostoksia tehdään hyvin vähän, kertoo toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpää Muoti- ja urheilukauppa ry:stä. Tiedot käyvät ilmi yhdistyksen yhdessä Tuote- ja palvelukaupan yhdistys Etu ry:n kanssa Kantarilla teettämästä tutkimuksesta. Tutkimuksessa havaittiin, että yli puolet ostopäätöksen tehneistä kuluttajista menee suoraan ostopaikkaan, myymälään tai verkkokauppaan, ilman etukäteen tehtyä…

Kauneuden ja hyvinvoinnin trendituote: CBD

Mistä oikein on kyse, miten jostain luontaistuotteesta voi tulla hittituote, jota kuvataan jopa eurooppalaiseksi trendiksi, mistä on CBD-tuotteissa kyse? Uusin CBD-tuoteperheeseen liittyvä tuote on tullut jo televisiomainokseenkin, jossa siitä kuitenkin käytetään nimeä hamppuöljy, mistä useimmiten onkin kyse. Mutta miksi perusluontaistuotteesta on noussut niin iso kohu että kaikki isoimmat mediat ovat siitä kirjoitelleet? Ensinnäkin me käsittelemme tuotetta päällisin puolin tässä artikkelissa, eli mikäli haluat lukea enemmän lue lisää tuolta oikealta sivustolta. Sukulaisuus toiseen tuotteeseen Yksi iso tekijä CBD-tuotteiden nousussa on tottakai se, että ne uutetaan hampusta. Toinen iso tekijä on, että…

Muodin verkkokauppa kasvoi, mutta koko-ongelma pysyi – suomalaiset odottavat sovituskoppeja myös verkkokauppoihin

Koronapandemian aikana verkkokaupan myynti on käynyt kuumempana kuin koskaan, mutta oikean koon arvioiminen virtuaalisesti tuottaa shoppailijoille edelleen päänvaivaa. Suurin osa suomalaisista verkkoshoppailijoista odottaakin nyt sovitusmahdollisuutta myös virtuaaliseen muotoon. Vaatteiden ja jalkineiden myynti verkossa on kasvanut koronapandemian aikana huimat 61 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kasvu selviää Klarnan verkkokauppatutkimuksesta*, jonka mukaan suuntaus näyttää jatkuvan myös syksyn aikana. Syyskuussa muodin verkkokauppa kasvoi 52 prosenttia. Verkkokaupan suosiosta huolimatta Klarnan äskettäin tekemä kyselytutkimus** kertoo, että vain neljä prosenttia viimeisen vuoden aikana vaatteita tai jalkineita verkosta ostaneista suomalaisista kokee saaneensa riittävästi apua oikean koon valitsemiseen. Vastaavasti lähes…

Syksyn ja talven 20/21 kolme trendiä

Anna luonnon tuoman inspiraation näkyä kotisi sisustuksessa.  Harmoninen mutta villi luonto inspiroi meitä edelleen kodinsisustuksessa. Sesonkivärejä ovat nyt himmeänvihreä, sinivihreä ja maanläheiset sävyt. Pintarakenteet ja materiaalit kuten oksat, hapsut ja sametti tuovat kontrastia ja elävöittävät rauhallisia sävyjä. Luonnonmateriaaleista kuten oksista, rottingista ja puusta valmistetut sisustustarvikkeet ovat helppo tapa tuoda pala luontoa kotiisi. Yhdistele käytännöllisiä ja kauniita punottuja koreja sekä kevyitä rottinkihuonekaluja metallin ja ruskeaan tai ruosteensävyiseen lasiin luodaksesi pelkistetyn ja luonnollisen ilmeen. AW20  KOLME TRENDIÄ  EARTHEN LUXE AW20 EARTHERN LUXE -trendi pohjautuu luonnon viehätysvoimaan. Luonto toimii inspiraationlähteenä, kun etsimme tasapainoa, vakautta ja…

Mitä tyylikkyys on?

Tyylikkyys ei ole mittanauhalla, sekuntikellolla tai vaa’alla mitattava käsite ja siksi onkin hyvin kiehtovaa miettiä sitä, mikä tekee jostain tietystä henkilöstä tyylikkään ja vastaavasti millä tavalla henkilö, joka ei ole tyylikäs, voisi muuttaa asian täysin päälaelleen. Kaiken lisäksi tyylikkyys on usein katsojan silmässä ja yleinen mielipide siitä, mikä milloinkin on tyylikästä vaihtelee vuosien mittaan ja joskus hyvinkin nopeasti. Esimerkiksi huolitellut ja tarkasti trimmatut viikset miehellä ja prameat ja muhkeat hiuslaitteet naisilla olivat joskus todellinen piste i:n päälle tyylikästä ulkomuotoa tavoitellessa. Klassinen tyylikkyys Kun mietitään klassista tyyliä, niin monella tulee mieleen…

Lindex järjestää digitaalisen muotinäytöksen

Muotiyritys rakentaa inspiroivan syysmuotiuniversumin tulevaa digitaalista muotinäytöstään varten Näytöksen vaatteet on kuratoinut stylisti ja luova konsultti Hanna MW. Luvassa on inspiraatiota pursuava digitaalinen tilaisuus, jossa katsoja pääsee matkustamaan eri maailmojen välillä sekä tutustumaan syys- ja talvikauden mallistoihin. Hanna MW on toiminut stylistina muotinäytöksissä New Yorkin muotiviikolla ja työskennellyt suurimpien muotilehtien kanssa.  ”Halusimme luoda Lindexin kanssa muotiuniversumin, jossa katsoja johdatetaan taianomaiseen ja inspiroivaan maailmaan. Näytöksen tavoitteena on tuoda vaatteiden sielu esille. Nykyään verkossa järjestettävät kokoukset ovat jo arkipäivää, joten oli tärkeää luoda jotain sellaista, joka vangitsee mielenkiinnon ensisilmäyksellä”, Hanna sanoo. Näytös on samalla myös…

%d bloggaajaa tykkää tästä: