Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.

Ajankohtaista

Suomen arvostetuin huonekalubrändi on jälleen Isku

Isku jatkaa Suomen arvostetuimpana huonekalubrändinä Taloustutkimuksen toteuttamassa Brändien arvostus 2019 -tutkimuksessa. Isku valittiin toimialansa arvostetuimmaksi brändiksi toista kertaa peräkkäin. Yhteistyössä Markkinointi & Mainonta -lehden kanssa tehdyssä tutkimuksessa selvitettiin kymmenen huonekalubrändin ja yhteensä 612 brändin arvostusta. Isku on paitsi toimialansa arvostetuin, myös erittäin tunnettu: sen tuntee 99 prosenttia vastaajista. Iskun Suomen arvostetuimmaksi brändiksi nimenneet arvostivat erityisesti kotimaisuutta, laatua ja yrityksen pitkää historiaa. ”Vastuullisuus ja kotimaisuus nousevat toimialalla entistä suuremmaksi trendiksi ja vaikuttavat positiivisesti brändimme arvostukseen”, Iskun toimitusjohtaja Arto Tiitinen sanoo. Taloustutkimuksen toteuttamaan tutkimukseen vastasi lähes 7000 iältään 15–79-vuotiasta suomalaista.

0 comments

Löydä täydellinen miesten kello

Miehet käyttävät kelloja monissa eri tilaisuuksissa oli se sitten yleiskäyttöinen arkipäivän kello, kello tärkeisiin tapaamisiin, erityisiin tilaisuuksiin, kuten häihin, tai kello yleiseen illanviettoon ulkona. Miesten kelloista on tullut enemmän kuin vain jotain, jota pidetään ranteessa kertomassa aikaa. Tarjolla on monia, monia eri tyylisiä miesten kelloja. Eri värejä, kokoja, toimintoja ja tietysti hintahaarukoita, mutta jos olet hankkimassa miesten kelloa ( Kellon ranneke ), on paras ostopaikkasi kaikesta riippumatta internet. Tämä pitää sisällään kellot liikemiehille, jotka valmistautuvat tärkeisiin liiketapaamisiin, joissa ensivaikutelmalla on niin tärkeä merkitys. Se täydellinen kello viimeistelee puvun, ehkäpä tyylikäs…

0 comments

Thomas Sandellin Plantagenille suunnittelemilla designtuotteilla lisää vehreyttä ja viihtyvyyttä kotiin

Plantagenin Extend Your Space -sisustustuotteet on suunnitellut Thomas Sandell, yksi Ruotsin palkituimmista ja tunnetuimmista arkkitehdeista. Sarjaan kuuluu seitsemän uniikkia ja kekseliästä designtuotetta, jotka tuovat viihtyvyyttä kotiin kasveja hyödyntäen. Arkkitehti ja suunnittelija Thomas Sandellin kädenjälkeä ovat muun muassa Gåshagan silta Lidingössä ja Tukholman pörssitalo sekä Moderna Museetin sisustus. Nyt Sandell on suunnitellut Plantagenille kekseliään ja erittäin tyylikkään kokoelman kasveilla sisustamiseen liittyviä tuotteita, jotka nostavat itse kasvin pääosaan. Mallisto on inspiroitunut arkkitehtuurisista muodoista ja järkevistä design-ratkaisuista. Esimerkiksi Situne-ikkunapalkin viisi koukkua mahdollistavat useamman kasvin ripustamisen ikkunankarmien väliin. – Minulle on tärkeää, että tuotteet…

0 comments

Puun suosio kasvaa sisustamisessa – sisustuspaneelit esillä K-Raudan Habitare-osastolla

Luonnonmukaisuuden arvostus ja puun suosio näkyvät aitojen puupaneelien myynnin selkeänä kasvuna. Erityisen suosittuja ovat valmiiksi käsitellyt ja helposti asennettavat puupaneelit. K-Raudan Habitare-osastolla 7a100 esitellään muun muassa sormipaneeleita sisustuselementteinä. Puun ja puusisustuksen myynti on kasvanut K-Raudassa tänä vuonna merkittävästi muita sisustamisen tuoteryhmiä enemmän. Kotiin halutaan ratkaisuja, jotka näyttävät luonnonmukaisilta ja aidolta puulta. Yhä useampi asiakas valitsee aidon puupaneelin sisustamisessa ja remontoinnissa seinän tai katon materiaaliksi. K-Raudan myyntidata näyttää myös, että nyt halutaan valmiimpia ratkaisuja paneeleissa. ”Valmiiksi pintakäsiteltyjen puupaneeleiden myynti on kasvanut. Vastaavasti puuvalmiiden eli vain höylättyjen, mutta muuten käsittelemättömien paneeleiden myynti…

0 comments

Valkoinen ei olekaan enää suomalaisten ehdoton suosikkiväri

Valkoinen keittiö on ollut suomalaisten suosikki jo vuosikymmenet. Nyt vaaleat sävyt ovat kuitenkin saaneet kovan haastajan tummasävyisistä keittiönkaapeista, joiden suosio kasvaa kohinalla. Tummat trendit näkyvät myös suomalaisten kodinkonevalinnoissa. – Tummien keittiöiden myynti on lähes kolminkertaistunut viimeisten kolmen vuoden aikana. Jo joka viides Gigantin myymä keittiö on väriltään musta, harmaa tai tummansininen, paljastaa Gigantin keittiöistä vastaava myyntipäällikkö Antti Pakarinen. Halutuimpia tummia värejä ovat musta sekä harmaan ja tummansinisen eri sävyt. Muotokielessä vetimetön keittiö ja huomaamattomat vetimet ovat kasvattaneet suosiotaan, kun taas vastaavasti pitkiä ja näyttäviä vetimiä myydään jatkuvasti vähemmän. – Tumma keittiö toimii katseenvangitsijana…

0 comments

Televisioiden kasvavat koot ja sisustus

Televisio ei ole muotia, mutta se löytyy lähes jokaisesta kodista ja monesta vielä useammasta huoneesta. Televisio, kuten älylaitteet, ovat iso osa monen suomalaisenkin perheen arkea ja vapaa-aikaa. Jopa niin paljon, että ne välillä jopa ottavat vallan perheen yhteisestä ajasta. Siitä huolimatta me ostamme koteihimme aina vain isompia ja näyttävämpiä televisioita, jotka eivät välttämättä edes sovi millään tavalla muuhun kodin kalustukseen tai sisustukseen. Televisio ja viihdelaitteet valtaavat kodit Jos parikymmentä vuotta sitten suomalaisissa kodeissa saattoi olla yksi 24 tuumainen televisio, radio ja kenties nurkassa jopa pelikonsoli tai PC-tietokone, on nykyperheessä jokaisella…

0 comments

Kerääntyykö vaatekaappiisi käyttämättömiä vaatteita ja kenkiä?

Elfa järjestää käyttämättömät vaatteesi, jotka vievät tilaa vaatekaapissasi Haaste: Käyttämättömät vaatteet ja kengät, jotka vievät tilaa vaatekaapissa Vinkki: ”Yritä tehdä itsellesi rutiini siitä, että katsot vaatevarastoasi ”siivouslaseilla” ja siivoa vaatevarastoasi vähän vaikka joka viikko tai kerran kuukaudessa, jos se tuntuu sinusta realistisemalta. Silloin vältyt suursiivoukselta, joka voi tuntua ylitsepääsemättömältä tehdä. Laita valmiiksi kierrätyskassi vaatekaappiisi näkyvälle paikalle. Kun kierrätyskassi on tullut täyteen, lahjoita kassiin kertyneet vaatteet hyväntekeväisyyteen. Ei kannata unohtaa myöskään ystäviä, sukulaisia ja muita läheisiäsi – ylimääräiset vaatteesi voivat löytää uuden kodin myös heidän keskuudestaan. Tottakai kannattaa myös tarkistaa ostokäyttäytymistään….

0 comments

Autot, liikenne ja suomalaiset

Vaikka tämä sivu, jolla juuri olet ei ole autoiluun liittyvä, autot liittyvät kyllä Suomeen. Suomi on kohtuullisen harvaan asuttu maa ja Euroopan mittakaavassa meillä asuu aika vähän ihmisiä. Siitä johtuu että maassamme ei ole kovin suurta rautatieliikennettä ja muukin julkinen liikenne pois lukien kasvukeskukset on vähentynyt. Tilanne on Suomessa samanlainen kuin Portugalissa, eli maaseutu tyhjenee, koska nuoret haluavat töihin kaupunkeihin. Suomessa autoilu on tärkeätä Siksi, että autoilu on Suomessa tärkeätä, meillä on useampia sivustoja autoilulle, ja tulimme tällekin sivustolle kertomaan niistä joistakin – eli jos liikenne ja autot kiinnostavat, tervetuloa…

0 comments

Palveluja ja sivustoja vain aikuislle

Muualla verkostossamme on täysin aikuisille tarkoitettuja palveluita. Meiltä löytyy niin deittipalveluita, tuotteita, kuin pelejä ajanvieteeksi ja videoita K18 tasolla. Oletko jo tutustunut näihin eri sivustoihimme (niitä on kyllä monelle muullekin teemalle aina lainoista, autoista, urheilusta yms lähtien, jopa sotahistoriaa, uskontoa, kalastusta, muita harrastuksia….) Aikuisten omia sivustoja Esimerkiksi LittleRoom.fi sivustoon tai HappyHouse.fi sivustolle. HUOMAUTUS! Nämä LittleRoom ja HappyHouse-sivustot ja niiden sisältävät linkit ja palvelut ovat tarkoitettu vain aikuisille. Jos sinusta tuntuu, että näiltä K18 sivustoilta puuttuu jotain, mitä sinä kaipaat – laita viestiä sivustojen ylläpidon kautta – tai kommentoi vaikka täällä!…

0 comments

K-Citymarket lanseeraa uuden tuotemerkin kotiin ja vapaa-aikaan

K-Citymarket tuo markkinoille uuden tuotemerkin, myhomen. Myhome kattaa kodin tuotteiden ja sisustuksen osa-alueet tekstiileistä astioihin ja ruoanvalmistusvälineisiin, pieniin kodinkoneisiin ja sisustustarvikkeisiin asti. Tuotemerkin valikoima koostuu helpoista perustuotteista ja sesongeittain vaihtuvista mielenkiintoisista, ajankohtaisista tuotteista. – K-Citymarketilla on uudelle tuotemerkille isot odotukset.Myhome vastaa hyvin asiakkaiden tarpeisiin, kun kaupasta halutaan ostaa helposti ja vaivattomasti tyylikkäitä, kohtuuhintaisia kodin ja vapaa-ajan tuotteita.Tuotesarjaa suunnitellessamme olemme tehneet useampia asiakastutkimuksia, joilla olemme varmistaneet, että sarja vastaa K-Citymarketin asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin,K-Citymarket-ketjun osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg kertoo. – Halusimme tuoda markkinoille tuotesarjan, jonka laajasta tuotevalikoimasta asiakas löytää kerralla…

0 comments

Liila, käärmekuosi ja hopea valloittavat syksyn kengissä ja asusteissa

Asuste- ja kenkämuodissa nähdään tänä syksynä runsaasti käärmekuosia, hopeaa, purppuraa ja mustavalkoista. Klingel nostaa valikoimastaan esiin syksyn vahvimmat kenkä- ja asustetrendit. Muotisyksy 2019 tuo mukanaan muun muassa nilkkureita ja avokkaita herkullisissa liilan ja hohtavissa hopean sävyissä. Lisäksi syksyllä nautitaan erilaisista kuoseista, joista vahvimpia ovat käärmekuosi sekä uuteen nousuun kohonneet ruutukuosit. Yksityiskohtaisesti somistetut laukut, suuret korut ja ihanasti lämmittävät, helmikoristellut myssyt piristävät viileinä syyspäivinä. Purppuran ja luumun sävyjä Syksy on värikylläistä aikaa. Harmonisten ruskan värien seuraksi nouseekin tänä syksynä uusi näyttävä väritrendi, liila. Kauden asuste- ja kenkävalikoimassa komeilee purppuraa, luumua, violettia…

0 comments

Tunnistaako suomalainen itseään pikamuotikeskustelusta?

Suomalainen käyttää ostamaansa vaatetta keskimäärin seitsemän ja puoli vuotta. Käytettävissä olevista ansioista suomalaiset kuluttavat vaatteisiin ja jalkineisiin vähemmän kuin esimerkiksi muut pohjoismaalaiset. Monen suomalaisen onkin siksi vaikea tunnistaa itseään pikamuotikeskustelusta. Suomalaiset kuluttavat vaatteisiin ja kenkiin keskimäärin 712 euroa vuodessa. Silti kulutusosuudet käytettävissä olevista tuloista ovat kuitenkin muihin länsimaihin nähden keksimääräistä matalammat.  – On hyvä että suomalaisiakin kannustetaan vastuulliseen kuluttamiseen, mutta tutkimus muutaman vuoden takaa ja tuore myyntidata osoittavat, että puheet pikamuodista tai kerskakuluttamisesta eivät kuvaa suomalaista kuluttajaa, kertoo toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpää Muoti- ja urheilukauppa TMA ry:stä. Vuonna 2015 tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaiset…

0 comments

Näissä Asuntomessukeittiöissä ruoanlaitto sujuu

Työtehoseura on arvioinut vuosittaiseen tapaansa Asuntomessujen keittiöt. Kunniamaininnan TTS:n arvioinnissa saivat kohteet Talo Aito, Villa Element, Talo Taide, Sievitalo Unto ja Ainoakoti Villa Lande. Työtehoseura antoi myös hyvät käytännön vinkit tällä hetkellä pinnalla oleviin keittiötrendeihin. Keittiö on kodin sydän Keittiö on kodissa paikka, jossa vietetään paljon aikaa niin arjessa kuin juhlassa. Keittiön suunnittelun tärkein lähtökohta onkin käytännöllisyys – estetiikkaa unohtamatta.Tämän vuoden messukeittiöihin on valittu mustia, valkoisia ja harmaita keittiökalusteita, mutta myös beigeä on esillä. Työtasot ovat useimmissa kohteissa valkoisia tai vaaleita. Muutamissa keittiöissä on puu- ja rosterityötasoja. Hyvin suunnitellussa keittiössä…

0 comments

IKEA Suomen selvitys: Suomalaiset toivovat kaupalta mutkatonta ostamista ja vastuullisuutta kohtuuhinnoin

IKEA Suomi selvitti suomalaisten toiveita kaupan palveluista sekä näkemyksiä alan tulevaisuudesta ja vetovoimasta työnantajana. Megatrendit, kuluttajien odotukset ja ostokäyttäytymisen muutos haastavat koko alan uudelleenajatteluun. IKEA Suomi selvitti toukokuussa 2019 suomalaisten asiantuntijoiden, järjestöjen, kansalaisten sekä omien kesätyöntekijöidensä näkemyksiä kaupan alan tulevaisuudesta sekä alan vetovoimasta työnantajana. – Digitalisaatio sekä kuluttajien kasvavat odotukset vastuullisuuden ja palvelujen osalta ajavat koko kaupan alan muutosta. Kaupan alan vetovoima työnantajana kasvaa uusien haasteiden, työtapojen ja monipuolisempien osaamistarpeiden myötä, kertoo IKEA Suomen maajohtaja Timo Hulmi. – Suurin osa työntekijöistä kokee digitalisaation ja automatisaation tuoman muutoksen myönteiseksi. Rutiinitehtävien automatisoiminen…

0 comments

Uusi, rohkea Nordic Mood-mallisto

Geometriset ja leikkisät muodot yhdistettynä poltettuihin värisävyihin ovat uuden heinäkuussa myyntiin tulevan Nordic Mood –malliston keskiössä.  Mallisto koostuu uusista tuotteista, joissa leikitellään sekä mielenkiintoisilla väreillä että muodoilla. Malliston WAVE-jakkara kiinnittää katseen hieman erilaisilla, veistoksellisilla jaloillaan. Jakkaran päällisessä on aaltoileva veluuridesign ja siitä on saatavilla kaksi värivaihtoehtoa: poltettu oranssi ja tummansininen. KEJTIL-kello heijastaa valoa mielenkiintoisesti sen kaarevan muotoilunsa ansiosta. Tekstiileissä leikkisä ilme herää henkiin. Esimerkkinä RYNKEVIER–koristetyyny, jossa on taiteellinen kasvopainatus. Mallistoon kuuluu lisäksi värikkäitä ja kokoontaitettavia muovisia JARLE-säilytyslaatikoita. Laatikot ovat saatavilla kolmessa eri värissä ja kahdessa koossa. Malliston tuotteet ovat saatavilla…

0 comments

Nauti liikkeestä ja ylitä itsesi

Uuden urheiluvaatebrändi Yvetten ihanat treenivaatteet motivoivat kaikkia naisia liikkumaan. Pirteää pinkkiä, hillittyä harmaata tai kaiken kanssa yhteen sopivaa mustaa – laajasta väriskaalasta löytyy jokaiselle mieluisia vaatteita, joita yhdistellä keskenään. Verkkokaupan valikoimasta löytyy myös trendikkäitä vaatteita vapaa-aikaan. Kysyimme enemmän tuotteista Yvetten toimitusjohtajalta Pirjo Autiolta. 1. Mistä idea Yvetten perustamiseen on lähtenyt? Yvette Finland Oy on osa isoa yritystä, jonka omistaa kiinalainen pariskunta. Heillä on kolme omaa tehdasta Etelä-Kiinassa, joissa on valmistettu yli 20 vuoden ajan eri merkeille urheilu-, uima – ja alusvaatteita. Yvette-brändi perustettiin viisi vuotta sitten, kun omistajat halusivat keskittyä…

0 comments

Trendit syntyvät yhteiskunnan ilmiöiden aaltoliikkeestä

Muoti ja trendit ovat alati muuttuva ja liikehtivä kulttuurin ja yhteiskunnan ilmiö. Vaatemuoti ja sisustustrendit ovat olleet jo vuosisatoja suosittuja kiinnostuksen kohteita, sillä ihmisillä on luontainen taipumus arvostaa aisteja miellyttäviä kokemuksia ja ilmiöitä. Näköaisti on yksi tärkeimmistä aisteistamme, jonka kautta havainnoimme meitä ympäröivää maailmaa. Estetiikalle, eli kauneuteen ja kauneusarvoon perustuvalle tutkimukselle, onkin olemassa kokonainen filosofinen koulukunta. Estetiikka tarkoittaakin tarkalleen määriteltynä “tiedettä siitä, kuinka asiat tunnetaan aistien kautta”. Tämä aistihavaintoihin perustuva filosofian osa-alue onkin se pääasiallinen lähtökohta, jolle muodissa, rakennustaiteessa ja sisustuksessa vuosituhansien ajan käytetyt trendit perustuvat. Aikakausi ja ilmiöt määrittävät…

0 comments

Lapponian ikoninen Prinsessa Leian kaulakoru Disney-jakeluun USA:han

Tähtien sota: Episodi IV – Uusi toivo -elokuvasta (1977) tuttu Lapponian Planetaariset laaksot -kaulakoru on 31. toukokuuta alkaen saatavilla Kalifornian Disneylandiin® tänään avautuvasta Star Wars: Galaxy’s Edge -nimisestä Tähtien sota -teemapuistosta. Disney-jakelun myötä Björn Weckströmin 60-luvulla suunnittelema ikoninen kaulakoru saa näkyvyyden miljoonien Tähtien sota -fanien keskuudessa. Tiedotteet Tilaa tiedotteita Julkaisijat Tietoa palvelusta Lähetä tiedote Lapponian ikoninen Prinsessa Leian kaulakoru Disney-jakeluun USA:han 31.5.2019 11:55:44 EEST | Kalevala Koru OyJaa Tähtien sota: Episodi IV – Uusi toivo -elokuvasta (1977) tuttu Lapponian Planetaariset laaksot -kaulakoru on 31. toukokuuta alkaen saatavilla Kalifornian Disneylandiin® tänään…

0 comments

Suomalaisille Suomessa suunnitellut farkut

Kun valitset farkuiksesi Very Nice tai Lee Cooper -farkut, sinun ei tarvitse miettiä missä ja kuka tuotteen on valmistanut. Voit olla varma, että farkkusi ovat vastuullisesti tuotetut ja laadukkaat. Farkut suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan omalla tehtaalla Virossa, Valgassa. Koko ketju suunnittelusta valmiiksi lopputuotteeksi asti on valvottua ja läpinäkyvää.  – Koko tuotantoprosessi kankaiden hankinnasta alkaen on omissa käsissämme. Näin voimme varmistaa tuotteidemme korkean laadun, kertoo M.A.S.I Company Oy:n toimitusjohtaja Anu Koskimäki. Very Nice ja Lee Cooper -farkkuja on suunniteltu Suomessa vuosikymmeniä.  – Pitkä kokemuksemme farkkujen suunnittelusta suomalaiselle vartalolle sopivaksi takaa niiden hyvän istuvuuden. M.A.S.I…

0 comments

Haluaisitko sinä panostaa ekologiseen firmapukeutumiseen?

Ekologiset arvot ovat nousseet viime aikoina selvästi aiempaa suurempaan arvoon. Toisaalla ruokakulttuurissamme on alettu arvostaa luomua, mutta myös vaatetuksessa ja pukeutumisessa on alettu kysellä enemmän niistä oloista, missä vaatteet on tehty. Tähän tilanteeseen haluaa myös Mainosteippaamo OmaLogo omalta osaltaan tarjota vaihtoehdon. OmaLogo tuo tarjolle maahantuojansa kautta Ecologie vaatesarjan, jossa vaatteet tehdään 100% kierrätetystä puuvillasta. 100% kierrätettyä puuvillaa Esimerkiksi kaikki vaatteiden tuottajat ovat joko WRAP tai DESEX sertifioituja tuottajia. Puhutaan kestävättä kehityksestä ja sitä tarjoavat Ecologien uudet tuotteet, joissa on saatavilla t-paitaa, svetaria ja pudottuja svetareita sekä hupparimallin. Neulepaitaa, hupparia –…

0 comments
%d bloggaajaa tykkää tästä: