Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.

Ajankohtaista

K-Citymarket lanseeraa uuden tuotemerkin kotiin ja vapaa-aikaan

K-Citymarket tuo markkinoille uuden tuotemerkin, myhomen. Myhome kattaa kodin tuotteiden ja sisustuksen osa-alueet tekstiileistä astioihin ja ruoanvalmistusvälineisiin, pieniin kodinkoneisiin ja sisustustarvikkeisiin asti. Tuotemerkin valikoima koostuu helpoista perustuotteista ja sesongeittain vaihtuvista mielenkiintoisista, ajankohtaisista tuotteista. – K-Citymarketilla on uudelle tuotemerkille isot odotukset.Myhome vastaa hyvin asiakkaiden tarpeisiin, kun kaupasta halutaan ostaa helposti ja vaivattomasti tyylikkäitä, kohtuuhintaisia kodin ja vapaa-ajan tuotteita.Tuotesarjaa suunnitellessamme olemme tehneet useampia asiakastutkimuksia, joilla olemme varmistaneet, että sarja vastaa K-Citymarketin asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin,K-Citymarket-ketjun osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg kertoo. – Halusimme tuoda markkinoille tuotesarjan, jonka laajasta tuotevalikoimasta asiakas löytää kerralla…

0 comments

Liila, käärmekuosi ja hopea valloittavat syksyn kengissä ja asusteissa

Asuste- ja kenkämuodissa nähdään tänä syksynä runsaasti käärmekuosia, hopeaa, purppuraa ja mustavalkoista. Klingel nostaa valikoimastaan esiin syksyn vahvimmat kenkä- ja asustetrendit. Muotisyksy 2019 tuo mukanaan muun muassa nilkkureita ja avokkaita herkullisissa liilan ja hohtavissa hopean sävyissä. Lisäksi syksyllä nautitaan erilaisista kuoseista, joista vahvimpia ovat käärmekuosi sekä uuteen nousuun kohonneet ruutukuosit. Yksityiskohtaisesti somistetut laukut, suuret korut ja ihanasti lämmittävät, helmikoristellut myssyt piristävät viileinä syyspäivinä. Purppuran ja luumun sävyjä Syksy on värikylläistä aikaa. Harmonisten ruskan värien seuraksi nouseekin tänä syksynä uusi näyttävä väritrendi, liila. Kauden asuste- ja kenkävalikoimassa komeilee purppuraa, luumua, violettia…

0 comments

Tunnistaako suomalainen itseään pikamuotikeskustelusta?

Suomalainen käyttää ostamaansa vaatetta keskimäärin seitsemän ja puoli vuotta. Käytettävissä olevista ansioista suomalaiset kuluttavat vaatteisiin ja jalkineisiin vähemmän kuin esimerkiksi muut pohjoismaalaiset. Monen suomalaisen onkin siksi vaikea tunnistaa itseään pikamuotikeskustelusta. Suomalaiset kuluttavat vaatteisiin ja kenkiin keskimäärin 712 euroa vuodessa. Silti kulutusosuudet käytettävissä olevista tuloista ovat kuitenkin muihin länsimaihin nähden keksimääräistä matalammat.  – On hyvä että suomalaisiakin kannustetaan vastuulliseen kuluttamiseen, mutta tutkimus muutaman vuoden takaa ja tuore myyntidata osoittavat, että puheet pikamuodista tai kerskakuluttamisesta eivät kuvaa suomalaista kuluttajaa, kertoo toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpää Muoti- ja urheilukauppa TMA ry:stä. Vuonna 2015 tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaiset…

0 comments

Näissä Asuntomessukeittiöissä ruoanlaitto sujuu

Työtehoseura on arvioinut vuosittaiseen tapaansa Asuntomessujen keittiöt. Kunniamaininnan TTS:n arvioinnissa saivat kohteet Talo Aito, Villa Element, Talo Taide, Sievitalo Unto ja Ainoakoti Villa Lande. Työtehoseura antoi myös hyvät käytännön vinkit tällä hetkellä pinnalla oleviin keittiötrendeihin. Keittiö on kodin sydän Keittiö on kodissa paikka, jossa vietetään paljon aikaa niin arjessa kuin juhlassa. Keittiön suunnittelun tärkein lähtökohta onkin käytännöllisyys – estetiikkaa unohtamatta.Tämän vuoden messukeittiöihin on valittu mustia, valkoisia ja harmaita keittiökalusteita, mutta myös beigeä on esillä. Työtasot ovat useimmissa kohteissa valkoisia tai vaaleita. Muutamissa keittiöissä on puu- ja rosterityötasoja. Hyvin suunnitellussa keittiössä…

0 comments

IKEA Suomen selvitys: Suomalaiset toivovat kaupalta mutkatonta ostamista ja vastuullisuutta kohtuuhinnoin

IKEA Suomi selvitti suomalaisten toiveita kaupan palveluista sekä näkemyksiä alan tulevaisuudesta ja vetovoimasta työnantajana. Megatrendit, kuluttajien odotukset ja ostokäyttäytymisen muutos haastavat koko alan uudelleenajatteluun. IKEA Suomi selvitti toukokuussa 2019 suomalaisten asiantuntijoiden, järjestöjen, kansalaisten sekä omien kesätyöntekijöidensä näkemyksiä kaupan alan tulevaisuudesta sekä alan vetovoimasta työnantajana. – Digitalisaatio sekä kuluttajien kasvavat odotukset vastuullisuuden ja palvelujen osalta ajavat koko kaupan alan muutosta. Kaupan alan vetovoima työnantajana kasvaa uusien haasteiden, työtapojen ja monipuolisempien osaamistarpeiden myötä, kertoo IKEA Suomen maajohtaja Timo Hulmi. – Suurin osa työntekijöistä kokee digitalisaation ja automatisaation tuoman muutoksen myönteiseksi. Rutiinitehtävien automatisoiminen…

0 comments

Uusi, rohkea Nordic Mood-mallisto

Geometriset ja leikkisät muodot yhdistettynä poltettuihin värisävyihin ovat uuden heinäkuussa myyntiin tulevan Nordic Mood –malliston keskiössä.  Mallisto koostuu uusista tuotteista, joissa leikitellään sekä mielenkiintoisilla väreillä että muodoilla. Malliston WAVE-jakkara kiinnittää katseen hieman erilaisilla, veistoksellisilla jaloillaan. Jakkaran päällisessä on aaltoileva veluuridesign ja siitä on saatavilla kaksi värivaihtoehtoa: poltettu oranssi ja tummansininen. KEJTIL-kello heijastaa valoa mielenkiintoisesti sen kaarevan muotoilunsa ansiosta. Tekstiileissä leikkisä ilme herää henkiin. Esimerkkinä RYNKEVIER–koristetyyny, jossa on taiteellinen kasvopainatus. Mallistoon kuuluu lisäksi värikkäitä ja kokoontaitettavia muovisia JARLE-säilytyslaatikoita. Laatikot ovat saatavilla kolmessa eri värissä ja kahdessa koossa. Malliston tuotteet ovat saatavilla…

0 comments

Nauti liikkeestä ja ylitä itsesi

Uuden urheiluvaatebrändi Yvetten ihanat treenivaatteet motivoivat kaikkia naisia liikkumaan. Pirteää pinkkiä, hillittyä harmaata tai kaiken kanssa yhteen sopivaa mustaa – laajasta väriskaalasta löytyy jokaiselle mieluisia vaatteita, joita yhdistellä keskenään. Verkkokaupan valikoimasta löytyy myös trendikkäitä vaatteita vapaa-aikaan. Kysyimme enemmän tuotteista Yvetten toimitusjohtajalta Pirjo Autiolta. 1. Mistä idea Yvetten perustamiseen on lähtenyt? Yvette Finland Oy on osa isoa yritystä, jonka omistaa kiinalainen pariskunta. Heillä on kolme omaa tehdasta Etelä-Kiinassa, joissa on valmistettu yli 20 vuoden ajan eri merkeille urheilu-, uima – ja alusvaatteita. Yvette-brändi perustettiin viisi vuotta sitten, kun omistajat halusivat keskittyä…

0 comments

Trendit syntyvät yhteiskunnan ilmiöiden aaltoliikkeestä

Muoti ja trendit ovat alati muuttuva ja liikehtivä kulttuurin ja yhteiskunnan ilmiö. Vaatemuoti ja sisustustrendit ovat olleet jo vuosisatoja suosittuja kiinnostuksen kohteita, sillä ihmisillä on luontainen taipumus arvostaa aisteja miellyttäviä kokemuksia ja ilmiöitä. Näköaisti on yksi tärkeimmistä aisteistamme, jonka kautta havainnoimme meitä ympäröivää maailmaa. Estetiikalle, eli kauneuteen ja kauneusarvoon perustuvalle tutkimukselle, onkin olemassa kokonainen filosofinen koulukunta. Estetiikka tarkoittaakin tarkalleen määriteltynä “tiedettä siitä, kuinka asiat tunnetaan aistien kautta”. Tämä aistihavaintoihin perustuva filosofian osa-alue onkin se pääasiallinen lähtökohta, jolle muodissa, rakennustaiteessa ja sisustuksessa vuosituhansien ajan käytetyt trendit perustuvat. Aikakausi ja ilmiöt määrittävät…

0 comments

Lapponian ikoninen Prinsessa Leian kaulakoru Disney-jakeluun USA:han

Tähtien sota: Episodi IV – Uusi toivo -elokuvasta (1977) tuttu Lapponian Planetaariset laaksot -kaulakoru on 31. toukokuuta alkaen saatavilla Kalifornian Disneylandiin® tänään avautuvasta Star Wars: Galaxy’s Edge -nimisestä Tähtien sota -teemapuistosta. Disney-jakelun myötä Björn Weckströmin 60-luvulla suunnittelema ikoninen kaulakoru saa näkyvyyden miljoonien Tähtien sota -fanien keskuudessa. Tiedotteet Tilaa tiedotteita Julkaisijat Tietoa palvelusta Lähetä tiedote Lapponian ikoninen Prinsessa Leian kaulakoru Disney-jakeluun USA:han 31.5.2019 11:55:44 EEST | Kalevala Koru OyJaa Tähtien sota: Episodi IV – Uusi toivo -elokuvasta (1977) tuttu Lapponian Planetaariset laaksot -kaulakoru on 31. toukokuuta alkaen saatavilla Kalifornian Disneylandiin® tänään…

0 comments

Suomalaisille Suomessa suunnitellut farkut

Kun valitset farkuiksesi Very Nice tai Lee Cooper -farkut, sinun ei tarvitse miettiä missä ja kuka tuotteen on valmistanut. Voit olla varma, että farkkusi ovat vastuullisesti tuotetut ja laadukkaat. Farkut suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan omalla tehtaalla Virossa, Valgassa. Koko ketju suunnittelusta valmiiksi lopputuotteeksi asti on valvottua ja läpinäkyvää.  – Koko tuotantoprosessi kankaiden hankinnasta alkaen on omissa käsissämme. Näin voimme varmistaa tuotteidemme korkean laadun, kertoo M.A.S.I Company Oy:n toimitusjohtaja Anu Koskimäki. Very Nice ja Lee Cooper -farkkuja on suunniteltu Suomessa vuosikymmeniä.  – Pitkä kokemuksemme farkkujen suunnittelusta suomalaiselle vartalolle sopivaksi takaa niiden hyvän istuvuuden. M.A.S.I…

0 comments

Haluaisitko sinä panostaa ekologiseen firmapukeutumiseen?

Ekologiset arvot ovat nousseet viime aikoina selvästi aiempaa suurempaan arvoon. Toisaalla ruokakulttuurissamme on alettu arvostaa luomua, mutta myös vaatetuksessa ja pukeutumisessa on alettu kysellä enemmän niistä oloista, missä vaatteet on tehty. Tähän tilanteeseen haluaa myös Mainosteippaamo OmaLogo omalta osaltaan tarjota vaihtoehdon. OmaLogo tuo tarjolle maahantuojansa kautta Ecologie vaatesarjan, jossa vaatteet tehdään 100% kierrätetystä puuvillasta. 100% kierrätettyä puuvillaa Esimerkiksi kaikki vaatteiden tuottajat ovat joko WRAP tai DESEX sertifioituja tuottajia. Puhutaan kestävättä kehityksestä ja sitä tarjoavat Ecologien uudet tuotteet, joissa on saatavilla t-paitaa, svetaria ja pudottuja svetareita sekä hupparimallin. Neulepaitaa, hupparia –…

0 comments

Luonnonkosmetiikka – lupaus turvallisuudesta vai ympäristöteko?

Tukesin kosmetiikkavalvojat ovat havainneet , että luonnonkosmetiikkaan liittyvissä kirjoituksissa luodaan usein mielikuvia: ”luonnonmukainen ja näin ollen turvallisempi kuin synteettiset valmisteet” ”valmiste sisältää ei-herkistäviä luonnon eteerisiä öljyjä” ”kemikaaliton”. Niillä ilmeisesti pyritään viestimään kuluttajalle, että kyseinen tuote olisi parempi valinta kuin ns. tavanomainen, synteettinen kosmetiikka. Onko se totuudenmukaista, se on sitten toinen juttu. Valmisteen vastuutahon on pystyttävä osoittamaan markkinointiväittämiensä todenperäisyys. Jos todenperäisyyttä ei pystytä osoittamaan, valvontaviranomainen voi vaatia lainsäädännön vastaisten markkinointiväittämien korjaamista lainsäädännön mukaisiksi. Ovatko luonnosta peräisin olevista ainesosista valmistetut kosmetiikkavalmisteet turvallisempia kuin synteettiset kosmetiikkavalmisteet? Eivät välttämättä.  Kosmetiikkavalmiste, kuten ihovoide, hiustenpesuaine, meikkivoide,…

0 comments

Jännittäviä kevätuutuuksia Svedbergsiltä

Pyöreä Selfie -peili ja 180° Ristatekevät kylpyhuoneesta tyylikkään. Musta on ajatonta – niin luonnossa kuin kylpyhuoneessakin. 180° Rista huokuu teollista henkeä Tämän vuoden uutuuksia Svedbergsillä ovat Forma Fri, DK Nord, suihkukalustesarja Skoga sekä useita ammeita eri materiaaleista. Nyt markkinoille tulee lisäksi 180˚ Rista. Huolella mietitty muotoilu yhdistettynä trendikkääseen ulkoasuun on konsepti, joka toimii. Rista on 180˚ -suihkutilakalustesarjaan kehitelty lisä, josta huokuu teollisrakennuksista tutut piirteet. Laadukasta muotoilua, joka tuo rouheampaa ilmettä kylpyhuoneeseen. Trendikäs ristikkokuviointi on tehty lasin ulkopinnalle karkaisun yhteydessä. Raamit muistuttavat klassisia teollisuusrakennusten ikkunaruutuja. 180˚ Ristassa löytyy useita malleja ja…

0 comments

Kasino-glamouria arkeen ja juhlaan

Monet meistä unelmoivat illasta Monacon tai Las Vegasin huippukasinoilla. Vielä harvemmalla on kuitenkaan varaa tai mahdollisuuksia vierailla vastaavissa paikoissa. Maailmanluokan kasinot ja niihin liitetty glamour jaksavat silti inspiroida monia tavoittelemaan ylellistä elämää á la Audrey Hepburn tai Bond-tytöt. Onneksi ei tarvitse olla miljardööripohatta, voidakseen tuoda elämäänsä ripauksen kasinomaailman glamouria. Pienillä investoinneilla oikeisiin elementteihin niin asustuksella kuin kodin sisustuksessakin voi luoda tyyliä ja loistoa, joka henkii kasinoiden ja niillä vierailevien tähtien ja rikkaiden ihmisten näyttävää eleganssia. 1. Valitse vaatekaapin peruselementit huolella Itsevarmuus lähtee siitä, millainen fiilis on. Pukeutumisella on iso merkitys…

0 comments

Inspiraatiota kesäjuhliin – 5 juhlatrendiä

Koulunpäättäjäiset, valmistujaiset, häät, juhannus – tulevina kuukausina on monta aihetta juhlaan. Klingel listaa 5 kesäistä juhlatrendiä, joista voi hakea inspiraatiota kevään ja kesän pieniin ja suuriin juhlahetkiin.  Leveä, pohjepituinen hameTänä kesänä ei ole epäilystäkään siitä, mikä on hameen oikea pituus. Midimitta on nyt suositumpi kuin koskaan, ja yhä useampi pukee yllensä tämän upeasti hulmuavan, pohjepituisen mallin. Yhdistä hameeseen remmisandaalit tai -sandaletit, jotka saavat katseet kohdistumaan nilkkoihin. Vartaloa korostavaa ja kukallistaKukkakuosit kuuluvat kesään, ja tänä kesänä näemmekin juhlamekkojen ikisuosikin, kotelomekon, upeissa kukkakuoseissa. Valitse väriksi kevään trendiväri laventeli tai satsaa ihanaan puuteriroosan…

0 comments

JYSKin trendikäs kesämallisto täynnä yllätyksiä – runsas valikoima tarjoaa pehmeyttä, keveyttä ja kekseliäitä ratkaisuja

Sesongin avainsanoja ovat keveys, toiminnallisuus ja luonnonmateriaalit. Alkavaa sesonkia kuvataan sallivaksi – laaja tuotevalikoima mahdollistaa omaa tyyliä ilmentävien kesätuotteiden monipuolisen ja ennakkoluulottoman hyödyntämisen. Useita tyylisuuntia yhdistettynä skandinaaviseen minimalismiin JYSKin uusissa puutarhakalusteissa näkyy ilmentymiä useista erilaisista tyylisuunnista, jotka yhdistyvät saumattomasti skandinaaviseen minimalismiin raikkaan valkoisena, luonnon väreissä tai ajattomana mustana, josta esimerkkinä tyylikkään tummanpuhuvat BEDER– ja HOLTE– sarjat. Ainutlaatuinen luonnonmateriaali bambu tuo terasseille tänä keväänä myös ripauksen idän eksotiikkaa.  Uutta, aasialaista ilmettä aurinkoisen paahteiselle terassille tuo BEDER – aurinkovuode, jossa on ihana nautiskella kesän kauneudesta. Tänä kesänä moderni ilme yhdistyy keveyteen ja ilmavuuteen. JYSKin kesävalikoimassa nähdään nyt runsaasti kalusteita, joissa ilmavaa ulkonäköä on tuotu esiin keveillä, mutta kestävillä…

0 comments

Kylpyhuonetrendeissä 2019 – pelkistetyt muodot ja hiotut yksityiskohdat

K-Raudan kylpyhuonetrendeissä 2019 ovat pinnalla sekä selkeät muodot että hiotut yksityiskohdat. Vaaleat värit vallitsevat, mutta niitä täydennetään muun muassa lämpimillä metallisävyillä. Koska kylpyhuonekalusteet ovat pitkäaikainen hankinta, on niiden kestettävä muotoilultaan ja laadultaan aikaa. Vaalean valoisa kylpyhuone on edelleen ajankohtainen ja suosii nyt siroja, pelkistettyjä muotoja. Yksityiskohdilla luodaan kylpyhuoneelle persoonallinen ilme ja kauniit pientavarat, kuten parfyymipullot pääsevät esille keveissä seinähyllyköissä. Ilmavaan vaaleaan yhdistetään rouheutta, luonnonmateriaaleja ja lämpimiä metallinsävyjä. Laatoitukseen saa vaihtelua erilaisilla ladontatavoilla ja uuden muotoisilla laatoilla. ”Nousevana trendinä on myös se, että sekä seinät että lattiat laatoitetaan samalla lattialaatalla –…

0 comments

Huonemainen sisustustyyli ulottuu luontevasti myös pesutiloihin

Viihtyisä ja käytännöllinen ei tarkoita enää samaa kuin tavanomainen – ei edes kylpyhuoneissa. Suomalaiset uskaltavat yhä rohkeammin koetella pinttyneitä tapoja sisustaa ja kalustaa pesutilojaan. Kylppärit koetaan huoneiksi siinä missä muutkin kodin tilat. ”Hiljalleen ollaan valmiimpia luopumaan ajattelutavasta, jonka mukaan kylpyhuoneet on kalustettava niin kuin aina on ollut tapana. Enää ei vyörytetä massiivisia kalusteita seinästä seinään, vaan pienempiä tilaihmeitä asetellaan väljemmin, mikä luo avaran ilmeen. Myös värejä, muotoja ja materiaaleja käytetään rohkeammin”, kertoo IDOn ja Geberitin kylpyhuonenäyttelyn emäntä Nina Lehtonen. Huonemainen sisustustyyli on kodikas ja antaa vapauden valita pinnoille muutakin kuin perinteistä…

0 comments

Mikä on muotia nyt?

Ei ole yksittäistä oikeaa vastausta, jos kysymyksenä on liian geneerinen mikä on muotia nyt. Esimerkiksi tämä sivusto käsittelee useimmiten asioita kodin kannalta, mutta kertoo myös yleisiä trendejä sisustuksen ja vaatteiden maailmasta. Mikä on muotia urheilussa? Muoti on ehkä väärä sana mutta uusin trendi urheilussa on selkeästi keskustelu siitä, onko eSports eli eUrheilu oikeasti urheilua ja samalla on keskustelut alkaneet yleensäkin aiheesta, mikä on urheilua? Jos rallikuskin ammatti, tai shakinpelaaja on urheilija, niin miksei myös eUrheilija tai viikoittain veikkauksen vetoja tekevä urheilufani? Missä menee urheilun raja? eUrheilusta tekee poikkeuksen sääntöön se…

0 comments

JYSKin kevään trendit huokuvat skandinaavista harmoniaa

Pehmeät materiaalit saavat rinnalleen auringopaahtamaa eksotiikkaa JYSKin kevään kolme trendiä ovat täynnä harmonisia väriyhdistelmiä, jotka ovat saaneet innoituksensa skandinaavisesta luonnosta. Taivaan sävyt yhdistyvät luonnollisen raikkaaseen vihreään. Mielenkiintoa ja kaukomaiden eksotiikkaa skandinaavisen kodin väripalettiin tuo poltetun keltaisen ja oranssin sävyt. Monipuolisten uutuusmallistojen kolme keskeistä teemaa tunnetaan nimillä: Nordic Light, Harmony ja Sunbaked. Nordic Light – koti täynnä rauhallisia sävyjä ja luonnon elementtejä Eteerinen ja rauhoittava Nordic Light -trendi yhdistää käsintehtyjä yksityiskohtia kiiltäviin ja pehmeisiin pintoihin. Värikartta huokuu rauhoittavia sinisen sävyjä, joita yhdistellään rohkeasti vihreän sävyihin saaden aikaan modernia kontrastia. Kirkkaan sinisen…

0 comments
%d bloggaajaa tykkää tästä: