Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Kodin sydäntä lähellä – ruokailutilan sisustus

Keittiö on kodin sydän ja monen mielestä kodin tärkein huonekalu on ruokailuryhmä tai keittiön pöytä. Keittiön pöydän ääressä vietetään usein paljon aikaa paitsi ruokailun ja seurustelun myös lukemisen, leipomisen, askartelun tai vaikkapa läksyjen äärellä. Pöytämateriaaleissa on eroja paitsi ulkonäössä myös huoltotarpeessa ja kulutuskestävyydessä. Keittiön pöytämateriaalit Ilmava lasikansi sopii pieneen tilaan ja se on helppo pitää puhtaana. Puinen pinta on lämmin ja maanläheinen, mutta puupinta vaatii hoitoa ja se täytyy öljytä tai vahata ainakin kerran vuodessa. Kehnoksi menneen puupinnankin voi…

Read More

Suomen arvostetuin huonekalubrändi on jälleen Isku

Isku jatkaa Suomen arvostetuimpana huonekalubrändinä Taloustutkimuksen toteuttamassa Brändien arvostus 2019 -tutkimuksessa. Isku valittiin toimialansa arvostetuimmaksi brändiksi toista kertaa peräkkäin. Yhteistyössä Markkinointi & Mainonta -lehden kanssa tehdyssä tutkimuksessa selvitettiin kymmenen huonekalubrändin ja yhteensä 612 brändin arvostusta. Isku on paitsi toimialansa arvostetuin, myös erittäin tunnettu: sen tuntee 99 prosenttia vastaajista. Iskun Suomen arvostetuimmaksi brändiksi nimenneet arvostivat erityisesti kotimaisuutta, laatua ja yrityksen pitkää historiaa. ”Vastuullisuus ja kotimaisuus nousevat toimialalla entistä suuremmaksi trendiksi ja vaikuttavat positiivisesti brändimme arvostukseen”, Iskun toimitusjohtaja Arto Tiitinen sanoo….

Read More

Thomas Sandellin Plantagenille suunnittelemilla designtuotteilla lisää vehreyttä ja viihtyvyyttä kotiin

Plantagenin Extend Your Space -sisustustuotteet on suunnitellut Thomas Sandell, yksi Ruotsin palkituimmista ja tunnetuimmista arkkitehdeista. Sarjaan kuuluu seitsemän uniikkia ja kekseliästä designtuotetta, jotka tuovat viihtyvyyttä kotiin kasveja hyödyntäen. Arkkitehti ja suunnittelija Thomas Sandellin kädenjälkeä ovat muun muassa Gåshagan silta Lidingössä ja Tukholman pörssitalo sekä Moderna Museetin sisustus. Nyt Sandell on suunnitellut Plantagenille kekseliään ja erittäin tyylikkään kokoelman kasveilla sisustamiseen liittyviä tuotteita, jotka nostavat itse kasvin pääosaan. Mallisto on inspiroitunut arkkitehtuurisista muodoista ja järkevistä design-ratkaisuista. Esimerkiksi Situne-ikkunapalkin viisi koukkua mahdollistavat…

Read More

Puun suosio kasvaa sisustamisessa – sisustuspaneelit esillä K-Raudan Habitare-osastolla

Luonnonmukaisuuden arvostus ja puun suosio näkyvät aitojen puupaneelien myynnin selkeänä kasvuna. Erityisen suosittuja ovat valmiiksi käsitellyt ja helposti asennettavat puupaneelit. K-Raudan Habitare-osastolla 7a100 esitellään muun muassa sormipaneeleita sisustuselementteinä. Puun ja puusisustuksen myynti on kasvanut K-Raudassa tänä vuonna merkittävästi muita sisustamisen tuoteryhmiä enemmän. Kotiin halutaan ratkaisuja, jotka näyttävät luonnonmukaisilta ja aidolta puulta. Yhä useampi asiakas valitsee aidon puupaneelin sisustamisessa ja remontoinnissa seinän tai katon materiaaliksi. K-Raudan myyntidata näyttää myös, että nyt halutaan valmiimpia ratkaisuja paneeleissa. ”Valmiiksi pintakäsiteltyjen puupaneeleiden myynti on…

Read More

Valkoinen ei olekaan enää suomalaisten ehdoton suosikkiväri

Valkoinen keittiö on ollut suomalaisten suosikki jo vuosikymmenet. Nyt vaaleat sävyt ovat kuitenkin saaneet kovan haastajan tummasävyisistä keittiönkaapeista, joiden suosio kasvaa kohinalla. Tummat trendit näkyvät myös suomalaisten kodinkonevalinnoissa. – Tummien keittiöiden myynti on lähes kolminkertaistunut viimeisten kolmen vuoden aikana. Jo joka viides Gigantin myymä keittiö on väriltään musta, harmaa tai tummansininen, paljastaa Gigantin keittiöistä vastaava myyntipäällikkö Antti Pakarinen. Halutuimpia tummia värejä ovat musta sekä harmaan ja tummansinisen eri sävyt. Muotokielessä vetimetön keittiö ja huomaamattomat vetimet ovat kasvattaneet suosiotaan, kun taas vastaavasti pitkiä…

Read More

Televisioiden kasvavat koot ja sisustus

Televisio ei ole muotia, mutta se löytyy lähes jokaisesta kodista ja monesta vielä useammasta huoneesta. Televisio, kuten älylaitteet, ovat iso osa monen suomalaisenkin perheen arkea ja vapaa-aikaa. Jopa niin paljon, että ne välillä jopa ottavat vallan perheen yhteisestä ajasta. Siitä huolimatta me ostamme koteihimme aina vain isompia ja näyttävämpiä televisioita, jotka eivät välttämättä edes sovi millään tavalla muuhun kodin kalustukseen tai sisustukseen. Televisio ja viihdelaitteet valtaavat kodit Jos parikymmentä vuotta sitten suomalaisissa kodeissa saattoi olla yksi 24 tuumainen televisio,…

Read More

Kerääntyykö vaatekaappiisi käyttämättömiä vaatteita ja kenkiä?

Elfa järjestää käyttämättömät vaatteesi, jotka vievät tilaa vaatekaapissasi Haaste: Käyttämättömät vaatteet ja kengät, jotka vievät tilaa vaatekaapissa Vinkki: ”Yritä tehdä itsellesi rutiini siitä, että katsot vaatevarastoasi ”siivouslaseilla” ja siivoa vaatevarastoasi vähän vaikka joka viikko tai kerran kuukaudessa, jos se tuntuu sinusta realistisemalta. Silloin vältyt suursiivoukselta, joka voi tuntua ylitsepääsemättömältä tehdä. Laita valmiiksi kierrätyskassi vaatekaappiisi näkyvälle paikalle. Kun kierrätyskassi on tullut täyteen, lahjoita kassiin kertyneet vaatteet hyväntekeväisyyteen. Ei kannata unohtaa myöskään ystäviä, sukulaisia ja muita läheisiäsi – ylimääräiset vaatteesi voivat…

Read More

Palveluja ja sivustoja vain aikuislle

Muualla verkostossamme on täysin aikuisille tarkoitettuja palveluita. Meiltä löytyy niin deittipalveluita, tuotteita, kuin pelejä ajanvieteeksi ja videoita K18 tasolla. Oletko jo tutustunut näihin eri sivustoihimme (niitä on kyllä monelle muullekin teemalle aina lainoista, autoista, urheilusta yms lähtien, jopa sotahistoriaa, uskontoa, kalastusta, muita harrastuksia….) Aikuisten omia sivustoja Esimerkiksi LittleRoom.fi sivustoon tai HappyHouse.fi sivustolle. HUOMAUTUS! Nämä LittleRoom ja HappyHouse-sivustot ja niiden sisältävät linkit ja palvelut ovat tarkoitettu vain aikuisille. Jos sinusta tuntuu, että näiltä K18 sivustoilta puuttuu jotain, mitä sinä kaipaat…

Read More

K-Citymarket lanseeraa uuden tuotemerkin kotiin ja vapaa-aikaan

K-Citymarket tuo markkinoille uuden tuotemerkin, myhomen. Myhome kattaa kodin tuotteiden ja sisustuksen osa-alueet tekstiileistä astioihin ja ruoanvalmistusvälineisiin, pieniin kodinkoneisiin ja sisustustarvikkeisiin asti. Tuotemerkin valikoima koostuu helpoista perustuotteista ja sesongeittain vaihtuvista mielenkiintoisista, ajankohtaisista tuotteista. – K-Citymarketilla on uudelle tuotemerkille isot odotukset.Myhome vastaa hyvin asiakkaiden tarpeisiin, kun kaupasta halutaan ostaa helposti ja vaivattomasti tyylikkäitä, kohtuuhintaisia kodin ja vapaa-ajan tuotteita.Tuotesarjaa suunnitellessamme olemme tehneet useampia asiakastutkimuksia, joilla olemme varmistaneet, että sarja vastaa K-Citymarketin asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin,K-Citymarket-ketjun osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg kertoo….

Read More

Liila, käärmekuosi ja hopea valloittavat syksyn kengissä ja asusteissa

Asuste- ja kenkämuodissa nähdään tänä syksynä runsaasti käärmekuosia, hopeaa, purppuraa ja mustavalkoista. Klingel nostaa valikoimastaan esiin syksyn vahvimmat kenkä- ja asustetrendit. Muotisyksy 2019 tuo mukanaan muun muassa nilkkureita ja avokkaita herkullisissa liilan ja hohtavissa hopean sävyissä. Lisäksi syksyllä nautitaan erilaisista kuoseista, joista vahvimpia ovat käärmekuosi sekä uuteen nousuun kohonneet ruutukuosit. Yksityiskohtaisesti somistetut laukut, suuret korut ja ihanasti lämmittävät, helmikoristellut myssyt piristävät viileinä syyspäivinä. Purppuran ja luumun sävyjä Syksy on värikylläistä aikaa. Harmonisten ruskan värien seuraksi nouseekin tänä syksynä uusi…

Read More