Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Puun suosio kasvaa sisustamisessa – sisustuspaneelit esillä K-Raudan Habitare-osastolla

Luonnonmukaisuuden arvostus ja puun suosio näkyvät aitojen puupaneelien myynnin selkeänä kasvuna. Erityisen suosittuja ovat valmiiksi käsitellyt ja helposti asennettavat puupaneelit. K-Raudan Habitare-osastolla 7a100 esitellään muun muassa sormipaneeleita sisustuselementteinä. Puun ja puusisustuksen myynti on kasvanut K-Raudassa tänä vuonna merkittävästi muita sisustamisen tuoteryhmiä enemmän. Kotiin halutaan ratkaisuja, jotka näyttävät luonnonmukaisilta ja aidolta puulta. Yhä useampi asiakas valitsee aidon puupaneelin sisustamisessa ja remontoinnissa seinän tai katon materiaaliksi. K-Raudan myyntidata näyttää myös, että nyt halutaan valmiimpia ratkaisuja paneeleissa. ”Valmiiksi pintakäsiteltyjen puupaneeleiden myynti on…

Read More

Valkoinen ei olekaan enää suomalaisten ehdoton suosikkiväri

Valkoinen keittiö on ollut suomalaisten suosikki jo vuosikymmenet. Nyt vaaleat sävyt ovat kuitenkin saaneet kovan haastajan tummasävyisistä keittiönkaapeista, joiden suosio kasvaa kohinalla. Tummat trendit näkyvät myös suomalaisten kodinkonevalinnoissa. – Tummien keittiöiden myynti on lähes kolminkertaistunut viimeisten kolmen vuoden aikana. Jo joka viides Gigantin myymä keittiö on väriltään musta, harmaa tai tummansininen, paljastaa Gigantin keittiöistä vastaava myyntipäällikkö Antti Pakarinen. Halutuimpia tummia värejä ovat musta sekä harmaan ja tummansinisen eri sävyt. Muotokielessä vetimetön keittiö ja huomaamattomat vetimet ovat kasvattaneet suosiotaan, kun taas vastaavasti pitkiä…

Read More

Televisioiden kasvavat koot ja sisustus

Televisio ei ole muotia, mutta se löytyy lähes jokaisesta kodista ja monesta vielä useammasta huoneesta. Televisio, kuten älylaitteet, ovat iso osa monen suomalaisenkin perheen arkea ja vapaa-aikaa. Jopa niin paljon, että ne välillä jopa ottavat vallan perheen yhteisestä ajasta. Siitä huolimatta me ostamme koteihimme aina vain isompia ja näyttävämpiä televisioita, jotka eivät välttämättä edes sovi millään tavalla muuhun kodin kalustukseen tai sisustukseen. Televisio ja viihdelaitteet valtaavat kodit Jos parikymmentä vuotta sitten suomalaisissa kodeissa saattoi olla yksi 24 tuumainen televisio,…

Read More

Kerääntyykö vaatekaappiisi käyttämättömiä vaatteita ja kenkiä?

Elfa järjestää käyttämättömät vaatteesi, jotka vievät tilaa vaatekaapissasi Haaste: Käyttämättömät vaatteet ja kengät, jotka vievät tilaa vaatekaapissa Vinkki: ”Yritä tehdä itsellesi rutiini siitä, että katsot vaatevarastoasi ”siivouslaseilla” ja siivoa vaatevarastoasi vähän vaikka joka viikko tai kerran kuukaudessa, jos se tuntuu sinusta realistisemalta. Silloin vältyt suursiivoukselta, joka voi tuntua ylitsepääsemättömältä tehdä. Laita valmiiksi kierrätyskassi vaatekaappiisi näkyvälle paikalle. Kun kierrätyskassi on tullut täyteen, lahjoita kassiin kertyneet vaatteet hyväntekeväisyyteen. Ei kannata unohtaa myöskään ystäviä, sukulaisia ja muita läheisiäsi – ylimääräiset vaatteesi voivat…

Read More

K-Citymarket lanseeraa uuden tuotemerkin kotiin ja vapaa-aikaan

K-Citymarket tuo markkinoille uuden tuotemerkin, myhomen. Myhome kattaa kodin tuotteiden ja sisustuksen osa-alueet tekstiileistä astioihin ja ruoanvalmistusvälineisiin, pieniin kodinkoneisiin ja sisustustarvikkeisiin asti. Tuotemerkin valikoima koostuu helpoista perustuotteista ja sesongeittain vaihtuvista mielenkiintoisista, ajankohtaisista tuotteista. – K-Citymarketilla on uudelle tuotemerkille isot odotukset.Myhome vastaa hyvin asiakkaiden tarpeisiin, kun kaupasta halutaan ostaa helposti ja vaivattomasti tyylikkäitä, kohtuuhintaisia kodin ja vapaa-ajan tuotteita.Tuotesarjaa suunnitellessamme olemme tehneet useampia asiakastutkimuksia, joilla olemme varmistaneet, että sarja vastaa K-Citymarketin asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin,K-Citymarket-ketjun osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg kertoo….

Read More

Liila, käärmekuosi ja hopea valloittavat syksyn kengissä ja asusteissa

Asuste- ja kenkämuodissa nähdään tänä syksynä runsaasti käärmekuosia, hopeaa, purppuraa ja mustavalkoista. Klingel nostaa valikoimastaan esiin syksyn vahvimmat kenkä- ja asustetrendit. Muotisyksy 2019 tuo mukanaan muun muassa nilkkureita ja avokkaita herkullisissa liilan ja hohtavissa hopean sävyissä. Lisäksi syksyllä nautitaan erilaisista kuoseista, joista vahvimpia ovat käärmekuosi sekä uuteen nousuun kohonneet ruutukuosit. Yksityiskohtaisesti somistetut laukut, suuret korut ja ihanasti lämmittävät, helmikoristellut myssyt piristävät viileinä syyspäivinä. Purppuran ja luumun sävyjä Syksy on värikylläistä aikaa. Harmonisten ruskan värien seuraksi nouseekin tänä syksynä uusi…

Read More

Näissä Asuntomessukeittiöissä ruoanlaitto sujuu

Työtehoseura on arvioinut vuosittaiseen tapaansa Asuntomessujen keittiöt. Kunniamaininnan TTS:n arvioinnissa saivat kohteet Talo Aito, Villa Element, Talo Taide, Sievitalo Unto ja Ainoakoti Villa Lande. Työtehoseura antoi myös hyvät käytännön vinkit tällä hetkellä pinnalla oleviin keittiötrendeihin. Keittiö on kodin sydän Keittiö on kodissa paikka, jossa vietetään paljon aikaa niin arjessa kuin juhlassa. Keittiön suunnittelun tärkein lähtökohta onkin käytännöllisyys – estetiikkaa unohtamatta.Tämän vuoden messukeittiöihin on valittu mustia, valkoisia ja harmaita keittiökalusteita, mutta myös beigeä on esillä. Työtasot ovat useimmissa kohteissa valkoisia…

Read More

IKEA Suomen selvitys: Suomalaiset toivovat kaupalta mutkatonta ostamista ja vastuullisuutta kohtuuhinnoin

IKEA Suomi selvitti suomalaisten toiveita kaupan palveluista sekä näkemyksiä alan tulevaisuudesta ja vetovoimasta työnantajana. Megatrendit, kuluttajien odotukset ja ostokäyttäytymisen muutos haastavat koko alan uudelleenajatteluun. IKEA Suomi selvitti toukokuussa 2019 suomalaisten asiantuntijoiden, järjestöjen, kansalaisten sekä omien kesätyöntekijöidensä näkemyksiä kaupan alan tulevaisuudesta sekä alan vetovoimasta työnantajana. – Digitalisaatio sekä kuluttajien kasvavat odotukset vastuullisuuden ja palvelujen osalta ajavat koko kaupan alan muutosta. Kaupan alan vetovoima työnantajana kasvaa uusien haasteiden, työtapojen ja monipuolisempien osaamistarpeiden myötä, kertoo IKEA Suomen maajohtaja Timo Hulmi. – Suurin…

Read More

Uusi, rohkea Nordic Mood-mallisto

Geometriset ja leikkisät muodot yhdistettynä poltettuihin värisävyihin ovat uuden heinäkuussa myyntiin tulevan Nordic Mood –malliston keskiössä.  Mallisto koostuu uusista tuotteista, joissa leikitellään sekä mielenkiintoisilla väreillä että muodoilla. Malliston WAVE-jakkara kiinnittää katseen hieman erilaisilla, veistoksellisilla jaloillaan. Jakkaran päällisessä on aaltoileva veluuridesign ja siitä on saatavilla kaksi värivaihtoehtoa: poltettu oranssi ja tummansininen. KEJTIL-kello heijastaa valoa mielenkiintoisesti sen kaarevan muotoilunsa ansiosta. Tekstiileissä leikkisä ilme herää henkiin. Esimerkkinä RYNKEVIER–koristetyyny, jossa on taiteellinen kasvopainatus. Mallistoon kuuluu lisäksi värikkäitä ja kokoontaitettavia muovisia JARLE-säilytyslaatikoita. Laatikot ovat…

Read More

Jännittäviä kevätuutuuksia Svedbergsiltä

Pyöreä Selfie -peili ja 180° Ristatekevät kylpyhuoneesta tyylikkään. Musta on ajatonta – niin luonnossa kuin kylpyhuoneessakin. 180° Rista huokuu teollista henkeä Tämän vuoden uutuuksia Svedbergsillä ovat Forma Fri, DK Nord, suihkukalustesarja Skoga sekä useita ammeita eri materiaaleista. Nyt markkinoille tulee lisäksi 180˚ Rista. Huolella mietitty muotoilu yhdistettynä trendikkääseen ulkoasuun on konsepti, joka toimii. Rista on 180˚ -suihkutilakalustesarjaan kehitelty lisä, josta huokuu teollisrakennuksista tutut piirteet. Laadukasta muotoilua, joka tuo rouheampaa ilmettä kylpyhuoneeseen. Trendikäs ristikkokuviointi on tehty lasin ulkopinnalle karkaisun yhteydessä….

Read More