Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Nordic Tricot by Ivana Helsingin uutuudet naisille ja leikki-ikäisille saatavilla vain Tokmannilta

Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin lukeutuvan Paola Suhosen ja Tokmannin designeryhteistyönä luoma vuoden 2020 kolmas Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallisto on saapunut myyntiin vain Tokmannille. Edullisin Tokmanni-hinnoin ja lumoavin Ivana Helsinki -kuosein varustetusta mallistosta löytyy vaatteita naisille ja leikki-ikäisille lapsille. Kaikki brändin vaatteet on suunniteltu ja mitoitettu Suomessa. Nordic Tricot by Ivana Helsingiltä nähdään kaksi kesäistä kuosia; klassisen yksinkertainen, mutta herkän koristeellinen Summer Shell -simpukka- sekä paratiisimaisen runsas ja raikkaan värikäs Butterfly Field -perhosprinttikuosi. Lisäksi myynnissä ovat Emmilou Rosa ja Kesän…

Read More

Kesän uimapuku- ja rantamuodissa näkyvät leikkisät kuvioinnit ja merihenkinen tyyli

Kesän odotettu uimapukumuoti on saapunut Klingelille – tiedossa on todellinen kuvioiden karnevaali. Uima-asuissamme nähdään viidakosta lainattuja lehvä- ja kukkakuoseja sekä raikasta merihenkisyyttä. Tarjolla on jokaiselle vartalotyypille sopivaa rantamuotia. Rantasesonki 2020 tuo takaisin viime vuoden suosikit, kuten yksiosaiset uimapuvut ja rantahameet. Tänä kesänä painotus on kuitenkin selkeämmissä linjoissa sekä väreillä leikittelyssä pallokuosien ja röyhelöiden jäädessä taka-alalle. Keskeisiä teemoja ovat vahvat värit ja vartaloa imartelevat leikkaukset, ja malliston täyteläiset kuosit huokuvat aitoa lomatunnelmaa. Laivastohenkinen rantatyyli henkii tyylipuhdasta, mutta samalla rentoa asennetta…

Read More

Marketmuoti 2020 -tutkimus: suomalaisilla erityinen suhde marketmuotiin

K-ryhmän teettämän Marketmuoti 2020 -tutkimuksen* mukaan marketeista ostetaan vaatteita useammin kuin tavarataloista, erikoisliikkeistä tai jopa verkkokaupoista. Noin 80 prosenttia suomalaisista ostaa marketeista vaatteita ainakin joskus. Lisäksi tutkimus osoittaa, että marketmuodilla on potentiaalia vahvistaa asemaansa myös virallisemmissa tilaisuuksissa. Kansainvälisissä tavarataloissa myytävä yhdysvaltalaismerkki Ellen Tracy tulee Suomessa myyntiin K-Citymarketeihin. Tulosten perusteella vaatteiden kivijalkakauppa ainakin marketeissa elää ja voi hyvin, eikä vaatekaupassa verkkojättien valta olekaan niin vahva. Marketmuodin aseman voikin sanoa Suomessa olevan ainutlaatuinen: marketeista ostetaan vaatteitauseammin kuin tavarataloista, erikoisliikkeistä tai jopa…

Read More

Nordic Tricot by Ivana Helsingin uutuusmallistossa luontoteemaa naisille ja leikki-ikäisille lapsille

Voikukka-kuosi nähdään Nordic Tricot by Ivana Helsingin uutuusmallistossa kolmessa naisten ja kahdessa leikki-ikäisten lasten vaatteessa. Keltainen väri tuo esiin alkukesän heleyden ja aloittaa kesän kukkakavalkadin, Paola Suhonen kuvailee. Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin lukeutuvan Paola Suhosen ja Tokmannin Nordic Tricot by Ivana Helsinki -designeryhteistyön vuoden 2020 toinen mallisto on saapunut myyntiin helmikuussa. Yksinoikeudella Tokmannilla myytävän brändin mallistossa on erittäin edullisia vaatteita naisille ja leikki-ikäisille lapsille. Kaikki malliston vaatteet on brändille tuttuun tapaan suunniteltu ja mitoitettu Suomessa. Pirteä 12 vaatteen uutuusmallisto koostuu erityisesti…

Read More

Tokmannin pukeutumisen valikoima laajenee nuorille naisille suunnatulla vaatebrändillä

Uusi vaatebrändi SIRUP Copenhagen on saapunut Suomeen ja yksinoikeudella Tokmannille. Trendi- ja hintatietoisille nuorille naisille suunnatun kansainvälisen brändin perimässä korostuu tanskalainen design, ja sen vaatteista on helppo yhdistellä raikkaita ja ajanmukaisia asukokonaisuuksia. SIRUP Copenhagenin mallistoja julkaistaan vuosittain kuusi erilaista. Ensimmäinen mallisto kantaa nimeä Color Shock. Sitä hallitsevat keväiset vihreän sävyt ja maanläheiset kuosit. Lisäksi hempeä roosa tuo muuten väreiltään hillittyyn kokonaisuuteen ripauksen pehmeyttä ja tyttömäisyyttä. Uutuusmallistoon kuuluu 17 vaatetta. Mukana on t-paitoja, neuleita, collegehousuja ja -paitoja, maximekko, hupparimekko, pusero…

Read More

Huhtikuun IKEA-uutuuksista hehkuu kesäinen väriloisto ja luonnonmukaiset materiaalit

Tulevana kesänä rentoudutaan ja nautitaan joutilaista hetkistä. Huhtikuun uutuudet sisältävät pussilakanoita, tyynynpäällisiä ja verhoja, joiden kuvioissa on niin tropiikin vehreyttä kuin graafisia kuvioita. Vauvoille ja teini-ikäisille löytyy nyt myös omat ajankohtaiset mallistot. Materiaaleina nähdään kestäviä ja luonnonmukaisia valintoja kuten puuvilla, villa, bambu ja kierrätetty puuvilla. Kesän puuvillaiset lakanauutuudet tuovat herkullisen ja vehreän värimaailman makuuhuoneeseen. SKOGSFIBBLA-lakanoiden lintu- ja kasvikuviointi vangitsee trooppisen kesätunnelman. VATTENFRÄNE-lakanat huokuvat geometristä retrohenkeä. Perheen pienimmille tehty RÖRANDE-mallisto pitää sisällään puuvillaisia lakanoita ja pyyhkeitä sekä torkkupeiton. Kuvioissa seikkailevat…

Read More

Lindexin vuositulos ja kannattavuus paranivat

Lindex julkisti tänään koko vuoden 2019 ja sen viimeisen neljänneksen tuloksensa ja myyntinsä. Yhtiö jatkoi positiivista kehitystä ja paransi kannattavuuttaan kaikilla markkinoilla, myyntikanavissa ja liiketoiminta-alueilla. Lindexin vuoden 2019 liiketulos oli 340 MSEK (298 MSEK 2018). Vuoden 2019 oikaistu liiketulos oli 369 MSEK (312 MSEK 2018). Yhtiön merkittävästi parantunut kate, vahvistunut digitaalinen kasvu ja hyvä kulunhallinta vaikuttivat yhdessä liikevoiton voimakkaaseen kasvuun. ”Olemme erittäin tyytyväisiä vuoden 2019 vahvaan kehitykseemme, mikä näkyi hienosti kasvaneessa myynnissä. Kahden viime vuoden aikana tuloksemme on lähes…

Read More

Stockmannin oman Construe-brändin valikoima laajenee asusteisiin

Stockmannin viime syksynä lanseeraama Construe-brändi tarjoaa nyt vaatteiden lisäksi monipuolisen valikoiman miesten asusteita. Stockmann esitteli viime syyskuussa miehille suunnatun uuden Construe-merkin, jonka kaikki tuotteet suunnitellaan Stockmannin omassa Design Studiossa Helsingissä. Nyt Construen mallisto täydentyy tyylikkäillä asusteilla, kuten nahkalaukuilla ja -lompakoilla, vöillä sekä aurinkolaseilla. ”Construen asusteet jatkavat vaatemallistosta tuttua ajatonta tyyliä, jota päivitetään kauden ajankohtaisilla trendeillä. Uskon monen löytävän esimerkiksi klassisen värimaailman omaavasta laukkuvalikoimastamme pitkäaikaisia luottokumppaneita niin töihin kuin vapaa-aikaan”, Construen suunnittelija Inka Unelius vinkkaa. Kestävät luonnonmateriaalit ovat Construen vaatteiden…

Read More

Lindex aloittaa yhteistyön Zalandon kanssa

Lindex jatkaa digitaalista laajentumistaan ja julkaisee vaatemallistonsa Zalandossa. Muotiyrityksellä ja Euroopan johtavalla muoti- ja lifestyle-verkkoalustalla on merkittävä yhteinen perusta: vahva asiakaskeskeisyys ja korkealle tähtäävät kestävän kehityksen tavoitteet.   ”Olemme innoissamme valikoimamme julkaisemisesta Zalandossa, joka on erittäin asiakaskeskeinen ja yhä enemmän kestävään kehitykseen keskittyvä verkkoalusta. Asiakas on Lindexille tärkein. Odotamme innolla, että pääsemme kohtaamaan sekä nykyiset että uudet asiakkaat ja tarjoamaan heille Lindexin upeita tuotteita”, sanoo Sophie Ready, Lindexin Head of 3rd Party E-commerce.   Tämän kesän alussa Lindexin kaikkien liiketoiminta-alueiden tuotteet…

Read More