Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Tokmannin pukeutumisen valikoima laajenee nuorille naisille suunnatulla vaatebrändillä

Uusi vaatebrändi SIRUP Copenhagen on saapunut Suomeen ja yksinoikeudella Tokmannille. Trendi- ja hintatietoisille nuorille naisille suunnatun kansainvälisen brändin perimässä korostuu tanskalainen design, ja sen vaatteista on helppo yhdistellä raikkaita ja ajanmukaisia asukokonaisuuksia. SIRUP Copenhagenin mallistoja julkaistaan vuosittain kuusi erilaista. Ensimmäinen mallisto kantaa nimeä Color Shock. Sitä hallitsevat keväiset vihreän sävyt ja maanläheiset kuosit. Lisäksi hempeä roosa tuo muuten väreiltään hillittyyn kokonaisuuteen ripauksen pehmeyttä ja tyttömäisyyttä. Uutuusmallistoon kuuluu 17 vaatetta. Mukana on t-paitoja, neuleita, collegehousuja ja -paitoja, maximekko, hupparimekko, pusero…

Read More

Huhtikuun IKEA-uutuuksista hehkuu kesäinen väriloisto ja luonnonmukaiset materiaalit

Tulevana kesänä rentoudutaan ja nautitaan joutilaista hetkistä. Huhtikuun uutuudet sisältävät pussilakanoita, tyynynpäällisiä ja verhoja, joiden kuvioissa on niin tropiikin vehreyttä kuin graafisia kuvioita. Vauvoille ja teini-ikäisille löytyy nyt myös omat ajankohtaiset mallistot. Materiaaleina nähdään kestäviä ja luonnonmukaisia valintoja kuten puuvilla, villa, bambu ja kierrätetty puuvilla. Kesän puuvillaiset lakanauutuudet tuovat herkullisen ja vehreän värimaailman makuuhuoneeseen. SKOGSFIBBLA-lakanoiden lintu- ja kasvikuviointi vangitsee trooppisen kesätunnelman. VATTENFRÄNE-lakanat huokuvat geometristä retrohenkeä. Perheen pienimmille tehty RÖRANDE-mallisto pitää sisällään puuvillaisia lakanoita ja pyyhkeitä sekä torkkupeiton. Kuvioissa seikkailevat…

Read More

Lindexin vuositulos ja kannattavuus paranivat

Lindex julkisti tänään koko vuoden 2019 ja sen viimeisen neljänneksen tuloksensa ja myyntinsä. Yhtiö jatkoi positiivista kehitystä ja paransi kannattavuuttaan kaikilla markkinoilla, myyntikanavissa ja liiketoiminta-alueilla. Lindexin vuoden 2019 liiketulos oli 340 MSEK (298 MSEK 2018). Vuoden 2019 oikaistu liiketulos oli 369 MSEK (312 MSEK 2018). Yhtiön merkittävästi parantunut kate, vahvistunut digitaalinen kasvu ja hyvä kulunhallinta vaikuttivat yhdessä liikevoiton voimakkaaseen kasvuun. ”Olemme erittäin tyytyväisiä vuoden 2019 vahvaan kehitykseemme, mikä näkyi hienosti kasvaneessa myynnissä. Kahden viime vuoden aikana tuloksemme on lähes…

Read More

Stockmannin oman Construe-brändin valikoima laajenee asusteisiin

Stockmannin viime syksynä lanseeraama Construe-brändi tarjoaa nyt vaatteiden lisäksi monipuolisen valikoiman miesten asusteita. Stockmann esitteli viime syyskuussa miehille suunnatun uuden Construe-merkin, jonka kaikki tuotteet suunnitellaan Stockmannin omassa Design Studiossa Helsingissä. Nyt Construen mallisto täydentyy tyylikkäillä asusteilla, kuten nahkalaukuilla ja -lompakoilla, vöillä sekä aurinkolaseilla. ”Construen asusteet jatkavat vaatemallistosta tuttua ajatonta tyyliä, jota päivitetään kauden ajankohtaisilla trendeillä. Uskon monen löytävän esimerkiksi klassisen värimaailman omaavasta laukkuvalikoimastamme pitkäaikaisia luottokumppaneita niin töihin kuin vapaa-aikaan”, Construen suunnittelija Inka Unelius vinkkaa. Kestävät luonnonmateriaalit ovat Construen vaatteiden…

Read More

Lindex aloittaa yhteistyön Zalandon kanssa

Lindex jatkaa digitaalista laajentumistaan ja julkaisee vaatemallistonsa Zalandossa. Muotiyrityksellä ja Euroopan johtavalla muoti- ja lifestyle-verkkoalustalla on merkittävä yhteinen perusta: vahva asiakaskeskeisyys ja korkealle tähtäävät kestävän kehityksen tavoitteet.   ”Olemme innoissamme valikoimamme julkaisemisesta Zalandossa, joka on erittäin asiakaskeskeinen ja yhä enemmän kestävään kehitykseen keskittyvä verkkoalusta. Asiakas on Lindexille tärkein. Odotamme innolla, että pääsemme kohtaamaan sekä nykyiset että uudet asiakkaat ja tarjoamaan heille Lindexin upeita tuotteita”, sanoo Sophie Ready, Lindexin Head of 3rd Party E-commerce.   Tämän kesän alussa Lindexin kaikkien liiketoiminta-alueiden tuotteet…

Read More

K-Citymarket lanseeraa uuden tuotemerkin kotiin ja vapaa-aikaan

K-Citymarket tuo markkinoille uuden tuotemerkin, myhomen. Myhome kattaa kodin tuotteiden ja sisustuksen osa-alueet tekstiileistä astioihin ja ruoanvalmistusvälineisiin, pieniin kodinkoneisiin ja sisustustarvikkeisiin asti. Tuotemerkin valikoima koostuu helpoista perustuotteista ja sesongeittain vaihtuvista mielenkiintoisista, ajankohtaisista tuotteista. – K-Citymarketilla on uudelle tuotemerkille isot odotukset.Myhome vastaa hyvin asiakkaiden tarpeisiin, kun kaupasta halutaan ostaa helposti ja vaivattomasti tyylikkäitä, kohtuuhintaisia kodin ja vapaa-ajan tuotteita.Tuotesarjaa suunnitellessamme olemme tehneet useampia asiakastutkimuksia, joilla olemme varmistaneet, että sarja vastaa K-Citymarketin asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin,K-Citymarket-ketjun osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg kertoo….

Read More

Liila, käärmekuosi ja hopea valloittavat syksyn kengissä ja asusteissa

Asuste- ja kenkämuodissa nähdään tänä syksynä runsaasti käärmekuosia, hopeaa, purppuraa ja mustavalkoista. Klingel nostaa valikoimastaan esiin syksyn vahvimmat kenkä- ja asustetrendit. Muotisyksy 2019 tuo mukanaan muun muassa nilkkureita ja avokkaita herkullisissa liilan ja hohtavissa hopean sävyissä. Lisäksi syksyllä nautitaan erilaisista kuoseista, joista vahvimpia ovat käärmekuosi sekä uuteen nousuun kohonneet ruutukuosit. Yksityiskohtaisesti somistetut laukut, suuret korut ja ihanasti lämmittävät, helmikoristellut myssyt piristävät viileinä syyspäivinä. Purppuran ja luumun sävyjä Syksy on värikylläistä aikaa. Harmonisten ruskan värien seuraksi nouseekin tänä syksynä uusi…

Read More

IKEA Suomen selvitys: Suomalaiset toivovat kaupalta mutkatonta ostamista ja vastuullisuutta kohtuuhinnoin

IKEA Suomi selvitti suomalaisten toiveita kaupan palveluista sekä näkemyksiä alan tulevaisuudesta ja vetovoimasta työnantajana. Megatrendit, kuluttajien odotukset ja ostokäyttäytymisen muutos haastavat koko alan uudelleenajatteluun. IKEA Suomi selvitti toukokuussa 2019 suomalaisten asiantuntijoiden, järjestöjen, kansalaisten sekä omien kesätyöntekijöidensä näkemyksiä kaupan alan tulevaisuudesta sekä alan vetovoimasta työnantajana. – Digitalisaatio sekä kuluttajien kasvavat odotukset vastuullisuuden ja palvelujen osalta ajavat koko kaupan alan muutosta. Kaupan alan vetovoima työnantajana kasvaa uusien haasteiden, työtapojen ja monipuolisempien osaamistarpeiden myötä, kertoo IKEA Suomen maajohtaja Timo Hulmi. – Suurin…

Read More

Uusi, rohkea Nordic Mood-mallisto

Geometriset ja leikkisät muodot yhdistettynä poltettuihin värisävyihin ovat uuden heinäkuussa myyntiin tulevan Nordic Mood –malliston keskiössä.  Mallisto koostuu uusista tuotteista, joissa leikitellään sekä mielenkiintoisilla väreillä että muodoilla. Malliston WAVE-jakkara kiinnittää katseen hieman erilaisilla, veistoksellisilla jaloillaan. Jakkaran päällisessä on aaltoileva veluuridesign ja siitä on saatavilla kaksi värivaihtoehtoa: poltettu oranssi ja tummansininen. KEJTIL-kello heijastaa valoa mielenkiintoisesti sen kaarevan muotoilunsa ansiosta. Tekstiileissä leikkisä ilme herää henkiin. Esimerkkinä RYNKEVIER–koristetyyny, jossa on taiteellinen kasvopainatus. Mallistoon kuuluu lisäksi värikkäitä ja kokoontaitettavia muovisia JARLE-säilytyslaatikoita. Laatikot ovat…

Read More

Suomalaisille Suomessa suunnitellut farkut

Kun valitset farkuiksesi Very Nice tai Lee Cooper -farkut, sinun ei tarvitse miettiä missä ja kuka tuotteen on valmistanut. Voit olla varma, että farkkusi ovat vastuullisesti tuotetut ja laadukkaat. Farkut suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan omalla tehtaalla Virossa, Valgassa. Koko ketju suunnittelusta valmiiksi lopputuotteeksi asti on valvottua ja läpinäkyvää.  – Koko tuotantoprosessi kankaiden hankinnasta alkaen on omissa käsissämme. Näin voimme varmistaa tuotteidemme korkean laadun, kertoo M.A.S.I Company Oy:n toimitusjohtaja Anu Koskimäki. Very Nice ja Lee Cooper -farkkuja on suunniteltu Suomessa vuosikymmeniä.  – Pitkä…

Read More