Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Tupakointi ei ole nykyään trendikästä

Tupakointi oli trendikästä vielä 80-luvulla. Silloin sitä vielä mainostettiin ja itseasiassa mainonta jatkui Euroopassa vielä 2000-luvun alkuvuosille, ennenkuin se tuli Euroopassa kielletyksi. Suomessakin on ollut tupakkateollisuutta satoja vuosia – ei kylläkään enää. Vaikka Suomessa tupakkateollisuus on nykyään vain tupakan maahantuontia ja myyntiä, valmistetaan tupakkaa maailmassa yhä paljon ja kyseessä on miljardiluokan liiketoiminta. Mutta Suomessa on tavoitteena savuton Suomi vuoteen 2030 mennessä ja maailmalla tavoitellaan -30% vähennystä vuoteen 2025 mennessä. Vaikka monissa maissa on erilaisia tupakointi kieltoja ja rajoituksia, niin…

Read More

Ampumapelit eivät ole pelkästään miehille

Etenkin mobiililaitteiden käytön laajenemisen myötä, yhä useampi nainen on aloittanut pelaamaan aktiivisemmin. Arjessa helposti kulkevat ja nopeaa viihdettä tarjoavat mobiilipelit ovat ilmestyneet melkein jokaisen elämään ainakin jossain vaiheessa. Niitä voi pelata esimerkiksi työmatkan aikana tai odotellessa kavereita kahvilassa. Lisäksi mobiilipeleihin ei tarvitse panostaa samalla tavalla kuin konsoli- ja tietokonepeleihin, jotka vaativat jo alussa kalliin konsolin ja pelaamisen sopivan tietokoneen hankinnan. Lisäksi itse pelit ovat kalliita kun taas mobiilipelit ovat lähes aina ilmaisia – ainakin tiettyyn rajaan asti.  Yhtä lailla…

Read More

Billebeino x F-liiga kampanjoivat seurojen hyväksi

Muoti- ja lifestylebrändi Billebeino ja salibandyn F-liiga kampanjoivat pandemian runteleman seurakentän puolesta uniikissa yhteistyössä, jossa Ville Leino muotoili seurojen logot uusiksi. Billebeino lahjoittaa myyntituotot F-liigajoukkueiden hyväksi designia, sporttia ja yhteiskuntavastuuta yhdistävässä kampanjassa. Billebeino x F-liiga limited edition -hupparit tulevat myyntiin heti. Tuotteita saatavilla rajattu määrä Billebeinon verkkokaupasta. F-liigajoukkueet inspiroivat suomalaisia liikkumaan sekä luovat otteluillaan liikuttavia hetkiä koettavaksi. Joukkueet inspiroivat myös Billebeinoa kokeilemaan jotakin uutta ja ennen kokematonta. – Tämä collaboraatio on ollut todella uniikki. En ole ikinä nähnyt vastaavaa….

Read More

Tapahtumien puute iskee jälleen rajusti muotikauppaan

Lämmin marraskuu ja koronan toisen aallon uudelleen lamauttama sosiaalinen elämä kurittaa rajusti muotikauppaa. Marraskuun myyntiluvut ovat hälyttävän huonot – useissa kaupoissa myynti on jäänyt jopa puoleen aikaisemmista vuosista.  Muotikaupan koronavuosi on mennyt laimeasti. Marraskuussa, joka aikaisemmin on ollut toiseksi tärkein muodin myyntikuukausi, vaatteiden myynti laski -15,5 prosenttia, kenkien -28,9 prosenttia ja laukkujen -29 prosenttia.  – Pikkujoulujen, joulukonserttien ja -lounaiden puuttumisen takia tarvetta uusille vaatteille on vähän. Juhla- ja työpukeutuminen sekä ulkotakit myivät marraskuussa poikkeuksellisen heikosti, kertoo Muoti- ja urheilukauppa…

Read More

Tupakointi ei ole trendikästä

Monta vuosikymmentä tupakkatuotteita mainostettiin paljon lehdissä, televisiossa, kaikkialla. Suomessakin on ollut tupakkateollisuutta aina 1700-luvulta lähtien ja sillä on tehty omaisuuksia rahaa. Jopa vielä 50-luvulla tupakkaa mainostettiin terveellisenä, vaikka tuottajat ja markkinoijat tiesivät sen olevan kaikkea muuta. Tupakointi oli trendikästä ja ”kaikki” tupakoivat, eivät enää. Onko tupakointi tyrehtynyt koska se aiheuttaa terveydellemme haittoja? Varmasti osittain, mutta osa muutoksesta on syntynyt myös muiden tekijöiden kautta – se vain ei ole enää muodikasta polttaa. Tupakoinnin lopettaminen Tupakanpolton lopettamisen kaksi suurinta haastetta ovat…

Read More

Kauneuden ja hyvinvoinnin trendituote: CBD

Mistä oikein on kyse, miten jostain luontaistuotteesta voi tulla hittituote, jota kuvataan jopa eurooppalaiseksi trendiksi, mistä on CBD-tuotteissa kyse? Uusin CBD-tuoteperheeseen liittyvä tuote on tullut jo televisiomainokseenkin, jossa siitä kuitenkin käytetään nimeä hamppuöljy, mistä useimmiten onkin kyse. Mutta miksi perusluontaistuotteesta on noussut niin iso kohu että kaikki isoimmat mediat ovat siitä kirjoitelleet? Ensinnäkin me käsittelemme tuotetta päällisin puolin tässä artikkelissa, eli mikäli haluat lukea enemmän lue lisää tuolta oikealta sivustolta. Sukulaisuus toiseen tuotteeseen Yksi iso tekijä CBD-tuotteiden nousussa on…

Read More

Muodin verkkokauppa kasvoi, mutta koko-ongelma pysyi – suomalaiset odottavat sovituskoppeja myös verkkokauppoihin

Koronapandemian aikana verkkokaupan myynti on käynyt kuumempana kuin koskaan, mutta oikean koon arvioiminen virtuaalisesti tuottaa shoppailijoille edelleen päänvaivaa. Suurin osa suomalaisista verkkoshoppailijoista odottaakin nyt sovitusmahdollisuutta myös virtuaaliseen muotoon. Vaatteiden ja jalkineiden myynti verkossa on kasvanut koronapandemian aikana huimat 61 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kasvu selviää Klarnan verkkokauppatutkimuksesta*, jonka mukaan suuntaus näyttää jatkuvan myös syksyn aikana. Syyskuussa muodin verkkokauppa kasvoi 52 prosenttia. Verkkokaupan suosiosta huolimatta Klarnan äskettäin tekemä kyselytutkimus** kertoo, että vain neljä prosenttia viimeisen vuoden aikana vaatteita tai jalkineita verkosta…

Read More

Syksyn ja talven 20/21 kolme trendiä

Anna luonnon tuoman inspiraation näkyä kotisi sisustuksessa.  Harmoninen mutta villi luonto inspiroi meitä edelleen kodinsisustuksessa. Sesonkivärejä ovat nyt himmeänvihreä, sinivihreä ja maanläheiset sävyt. Pintarakenteet ja materiaalit kuten oksat, hapsut ja sametti tuovat kontrastia ja elävöittävät rauhallisia sävyjä. Luonnonmateriaaleista kuten oksista, rottingista ja puusta valmistetut sisustustarvikkeet ovat helppo tapa tuoda pala luontoa kotiisi. Yhdistele käytännöllisiä ja kauniita punottuja koreja sekä kevyitä rottinkihuonekaluja metallin ja ruskeaan tai ruosteensävyiseen lasiin luodaksesi pelkistetyn ja luonnollisen ilmeen. AW20  KOLME TRENDIÄ  EARTHEN LUXE AW20 EARTHERN LUXE -trendi…

Read More

Mitä tyylikkyys on?

Tyylikkyys ei ole mittanauhalla, sekuntikellolla tai vaa’alla mitattava käsite ja siksi onkin hyvin kiehtovaa miettiä sitä, mikä tekee jostain tietystä henkilöstä tyylikkään ja vastaavasti millä tavalla henkilö, joka ei ole tyylikäs, voisi muuttaa asian täysin päälaelleen. Kaiken lisäksi tyylikkyys on usein katsojan silmässä ja yleinen mielipide siitä, mikä milloinkin on tyylikästä vaihtelee vuosien mittaan ja joskus hyvinkin nopeasti. Esimerkiksi huolitellut ja tarkasti trimmatut viikset miehellä ja prameat ja muhkeat hiuslaitteet naisilla olivat joskus todellinen piste i:n päälle tyylikästä ulkomuotoa…

Read More

Muotikauppaa uhkaa koronakevään lisäksi heikentyvä työllisyys

Muodin myynti on pudonnut tänä vuonna -20,9 % heinäkuun loppuun mennessä. Yksin heinäkuussa myynti laski -7,9 %. Koronapandemian myötä uhkana on työllisyyden lasku. Muotikauppojen ovet käyvät harvakseltaan. Tammi-heinäkuussa miesten vaatteiden myynti on ollut miinuksella -24,7 %, naisten -23,3 % ja lasten -14,4 % viime vuoteen verrattuna. Kodintekstiilien myynti on ollut ainoa, joka on kyennyt viime vuoden tahtiin, kun suomalaiset ovat satsanneet kotiensa viihtyvyyteen. Urheilukaupassa myynti on laskenut -1,9 % alkuvuoden aikana. Yli kolmanneksella kasvanut pyöräkauppa on auttanut, kun urheilukaupan…

Read More