Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Suomalainen osaaminen

Osaaminen on laaja-alainen kokonaisuus tietoa ja taitoa, luontaisia ominaisuuksia ja arvoja. Jopa sosiaalinen verkosto voi olla osa osaamista. Osaamista voi jaotella moniin erilaisiin osa-alueisiin. Työelämässä osaamisella tarkoitetaan ammatillisen osaamisen lisäksi työelämässä tarpeellisia taitoja sekä itsetuntemisen ja itsensä kehittämisen taitoja. Ammatillinen osaaminen syntyy koulutuksen, kokemuksen ja oivaltamisen kautta. Työelämässä tarvittavat taidot vaihtelevat erilaisten tehtävien mukaan. Itsensä johtamisen ja kehittämisen taidot tulevat osalla luonnostaan, ja osa tarvitsee sillä alueella opettelua. Onneksi osaamista voi aina kehittää ja mitä päämäärätietoisemmat tavoitteet itselleen asettaa,…

Read More

Löydä täydellinen miesten kello

Miehet käyttävät kelloja monissa eri tilaisuuksissa oli se sitten yleiskäyttöinen arkipäivän kello, kello tärkeisiin tapaamisiin, erityisiin tilaisuuksiin, kuten häihin, tai kello yleiseen illanviettoon ulkona. Miesten kelloista on tullut enemmän kuin vain jotain, jota pidetään ranteessa kertomassa aikaa. Tarjolla on monia, monia eri tyylisiä miesten kelloja. Eri värejä, kokoja, toimintoja ja tietysti hintahaarukoita, mutta jos olet hankkimassa miesten kelloa ( Kellon ranneke ), on paras ostopaikkasi kaikesta riippumatta internet. Tämä pitää sisällään kellot liikemiehille, jotka valmistautuvat tärkeisiin liiketapaamisiin, joissa ensivaikutelmalla…

Read More

Puun suosio kasvaa sisustamisessa – sisustuspaneelit esillä K-Raudan Habitare-osastolla

Luonnonmukaisuuden arvostus ja puun suosio näkyvät aitojen puupaneelien myynnin selkeänä kasvuna. Erityisen suosittuja ovat valmiiksi käsitellyt ja helposti asennettavat puupaneelit. K-Raudan Habitare-osastolla 7a100 esitellään muun muassa sormipaneeleita sisustuselementteinä. Puun ja puusisustuksen myynti on kasvanut K-Raudassa tänä vuonna merkittävästi muita sisustamisen tuoteryhmiä enemmän. Kotiin halutaan ratkaisuja, jotka näyttävät luonnonmukaisilta ja aidolta puulta. Yhä useampi asiakas valitsee aidon puupaneelin sisustamisessa ja remontoinnissa seinän tai katon materiaaliksi. K-Raudan myyntidata näyttää myös, että nyt halutaan valmiimpia ratkaisuja paneeleissa. ”Valmiiksi pintakäsiteltyjen puupaneeleiden myynti on…

Read More

Televisioiden kasvavat koot ja sisustus

Televisio ei ole muotia, mutta se löytyy lähes jokaisesta kodista ja monesta vielä useammasta huoneesta. Televisio, kuten älylaitteet, ovat iso osa monen suomalaisenkin perheen arkea ja vapaa-aikaa. Jopa niin paljon, että ne välillä jopa ottavat vallan perheen yhteisestä ajasta. Siitä huolimatta me ostamme koteihimme aina vain isompia ja näyttävämpiä televisioita, jotka eivät välttämättä edes sovi millään tavalla muuhun kodin kalustukseen tai sisustukseen. Televisio ja viihdelaitteet valtaavat kodit Jos parikymmentä vuotta sitten suomalaisissa kodeissa saattoi olla yksi 24 tuumainen televisio,…

Read More

Autot, liikenne ja suomalaiset

Vaikka tämä sivu, jolla juuri olet ei ole autoiluun liittyvä, autot liittyvät kyllä Suomeen. Suomi on kohtuullisen harvaan asuttu maa ja Euroopan mittakaavassa meillä asuu aika vähän ihmisiä. Siitä johtuu että maassamme ei ole kovin suurta rautatieliikennettä ja muukin julkinen liikenne pois lukien kasvukeskukset on vähentynyt. Tilanne on Suomessa samanlainen kuin Portugalissa, eli maaseutu tyhjenee, koska nuoret haluavat töihin kaupunkeihin. Suomessa autoilu on tärkeätä Siksi, että autoilu on Suomessa tärkeätä, meillä on useampia sivustoja autoilulle, ja tulimme tällekin sivustolle…

Read More

Tunnistaako suomalainen itseään pikamuotikeskustelusta?

Suomalainen käyttää ostamaansa vaatetta keskimäärin seitsemän ja puoli vuotta. Käytettävissä olevista ansioista suomalaiset kuluttavat vaatteisiin ja jalkineisiin vähemmän kuin esimerkiksi muut pohjoismaalaiset. Monen suomalaisen onkin siksi vaikea tunnistaa itseään pikamuotikeskustelusta. Suomalaiset kuluttavat vaatteisiin ja kenkiin keskimäärin 712 euroa vuodessa. Silti kulutusosuudet käytettävissä olevista tuloista ovat kuitenkin muihin länsimaihin nähden keksimääräistä matalammat.  – On hyvä että suomalaisiakin kannustetaan vastuulliseen kuluttamiseen, mutta tutkimus muutaman vuoden takaa ja tuore myyntidata osoittavat, että puheet pikamuodista tai kerskakuluttamisesta eivät kuvaa suomalaista kuluttajaa, kertoo toimitusjohtaja Velimatti…

Read More

Näissä Asuntomessukeittiöissä ruoanlaitto sujuu

Työtehoseura on arvioinut vuosittaiseen tapaansa Asuntomessujen keittiöt. Kunniamaininnan TTS:n arvioinnissa saivat kohteet Talo Aito, Villa Element, Talo Taide, Sievitalo Unto ja Ainoakoti Villa Lande. Työtehoseura antoi myös hyvät käytännön vinkit tällä hetkellä pinnalla oleviin keittiötrendeihin. Keittiö on kodin sydän Keittiö on kodissa paikka, jossa vietetään paljon aikaa niin arjessa kuin juhlassa. Keittiön suunnittelun tärkein lähtökohta onkin käytännöllisyys – estetiikkaa unohtamatta.Tämän vuoden messukeittiöihin on valittu mustia, valkoisia ja harmaita keittiökalusteita, mutta myös beigeä on esillä. Työtasot ovat useimmissa kohteissa valkoisia…

Read More

IKEA Suomen selvitys: Suomalaiset toivovat kaupalta mutkatonta ostamista ja vastuullisuutta kohtuuhinnoin

IKEA Suomi selvitti suomalaisten toiveita kaupan palveluista sekä näkemyksiä alan tulevaisuudesta ja vetovoimasta työnantajana. Megatrendit, kuluttajien odotukset ja ostokäyttäytymisen muutos haastavat koko alan uudelleenajatteluun. IKEA Suomi selvitti toukokuussa 2019 suomalaisten asiantuntijoiden, järjestöjen, kansalaisten sekä omien kesätyöntekijöidensä näkemyksiä kaupan alan tulevaisuudesta sekä alan vetovoimasta työnantajana. – Digitalisaatio sekä kuluttajien kasvavat odotukset vastuullisuuden ja palvelujen osalta ajavat koko kaupan alan muutosta. Kaupan alan vetovoima työnantajana kasvaa uusien haasteiden, työtapojen ja monipuolisempien osaamistarpeiden myötä, kertoo IKEA Suomen maajohtaja Timo Hulmi. – Suurin…

Read More

Nauti liikkeestä ja ylitä itsesi

Uuden urheiluvaatebrändi Yvetten ihanat treenivaatteet motivoivat kaikkia naisia liikkumaan. Pirteää pinkkiä, hillittyä harmaata tai kaiken kanssa yhteen sopivaa mustaa – laajasta väriskaalasta löytyy jokaiselle mieluisia vaatteita, joita yhdistellä keskenään. Verkkokaupan valikoimasta löytyy myös trendikkäitä vaatteita vapaa-aikaan. Kysyimme enemmän tuotteista Yvetten toimitusjohtajalta Pirjo Autiolta. 1. Mistä idea Yvetten perustamiseen on lähtenyt? Yvette Finland Oy on osa isoa yritystä, jonka omistaa kiinalainen pariskunta. Heillä on kolme omaa tehdasta Etelä-Kiinassa, joissa on valmistettu yli 20 vuoden ajan eri merkeille urheilu-, uima –…

Read More

Trendit syntyvät yhteiskunnan ilmiöiden aaltoliikkeestä

Muoti ja trendit ovat alati muuttuva ja liikehtivä kulttuurin ja yhteiskunnan ilmiö. Vaatemuoti ja sisustustrendit ovat olleet jo vuosisatoja suosittuja kiinnostuksen kohteita, sillä ihmisillä on luontainen taipumus arvostaa aisteja miellyttäviä kokemuksia ja ilmiöitä. Näköaisti on yksi tärkeimmistä aisteistamme, jonka kautta havainnoimme meitä ympäröivää maailmaa. Estetiikalle, eli kauneuteen ja kauneusarvoon perustuvalle tutkimukselle, onkin olemassa kokonainen filosofinen koulukunta. Estetiikka tarkoittaakin tarkalleen määriteltynä “tiedettä siitä, kuinka asiat tunnetaan aistien kautta”. Tämä aistihavaintoihin perustuva filosofian osa-alue onkin se pääasiallinen lähtökohta, jolle muodissa, rakennustaiteessa…

Read More