Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Billebeinon innovatiivinen verkkokauppapakkaus on näyttävä ja ekologinen

Vaatebrändi Billebeinon näyttävät verkkokauppapakkaukset saavat hyvää asiakaspalautetta ja vastaavat kasvaviin kestävän kehityksen vaatimuksiin. Adara Pakkaus Oy:n digipainamat pakkaukset vaihtavat kuosia mallistojen teemojen mukaan. Digipaino mahdollistaa vaihtuvat kuosit ja samalla optimoi tilausmäärät. Vahva ja korkeavaaleuksien kraftlaineri, jonka on valmistanut Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board, mahdollistaa upean värien toiston ja on kevyt, kierrätettävä ja ekologinen materiaalivalinta. ”Kestävä kehitys on tärkeä osa tarinaamme ja toimintaamme. Valtaosa vaatteistamme valmistetaan kokonaan kierrätetyistä materiaaleista. Emme valmista pikamuotia, vaan kestäviä, vastuullisesti tuotettuja vaatteita. Siksi myös aaltopahvi…

Read More

Uniqlo tekee vaatemalliston Finlaysonin kanssa – myyntiin maailmanlaajuisesti maaliskuussa

Maailman suurimpiin kuuluva muotiketju, japanilainen Uniqlo, lanseeraa vaatemalliston yhteistyössä 200-vuotiaan kodintekstiilivalmistaja Finlaysonin kanssa. Elefantti, Coronna ja seitsemän muuta kodintekstiileistä tuttua kuosia nähdään nyt ensimmäistä kertaa kansainvälisessä vaatemallistossa. Naisten vapaa-ajan asuista ja lastenvaatteista koostuva mallisto tulee myyntiin maaliskuun alussa yli kahteen tuhanteen Uniqlon liikkeeseen ympäri maailman. Kodintekstiilivalmistaja Finlaysonin kuosit Elefantti, Omppu, Coronna, Pilkkuva, POP, Anni, Ulpu, Ainikki ja Ajatus koristavat nyt ensi kertaa kansainvälistä vaatemallistoa. Yhteistyömallistoon vaatejätti Uniqlon kanssa valikoitui klassikkokuoseja, joista vanhimmat ovat tuttuja suomalaiskodeista yli 60 vuoden ajalta….

Read More

Raija Jokinen on Vuoden tekstiilitaiteilija 2020

Raija Jokinen / Unirytmi 1 (2018) 68 x 78 cm, pellavakuitu Tekstiilitaiteilijat TEXO ry on valinnut Vuoden 2020 tekstiilitaiteilijaksi Raija Jokisen. Tekstiilitaiteilijat TEXO ry haluaa nostaa esiin kansainvälisesti toimivan kollegansa, jonka teoksia on esitelty pääasiassa ulkomaisissa näyttelyissä. Tekstiilitaiteilija Raija Jokinen on koti- ja ulkomailla palkittu taiteilija, joka määrätietoisesti ja työlleen omistautuen on kehittänyt oman ilmaisutekniikansa. Tinkimättömällä asenteellaan hän uudistaa suomalaista tekstiilitaidetta ja tekee sitä näkyväksi kansainvälisessä kontekstissa. Raija Jokinen tunnetaan luomastaan omaperäisestä tekstiilitekniikasta ja kuvailmaisusta, jossa ihmisen fyysisestä olemuksesta…

Read More

Stockmannin oman Construe-brändin valikoima laajenee asusteisiin

Stockmannin viime syksynä lanseeraama Construe-brändi tarjoaa nyt vaatteiden lisäksi monipuolisen valikoiman miesten asusteita. Stockmann esitteli viime syyskuussa miehille suunnatun uuden Construe-merkin, jonka kaikki tuotteet suunnitellaan Stockmannin omassa Design Studiossa Helsingissä. Nyt Construen mallisto täydentyy tyylikkäillä asusteilla, kuten nahkalaukuilla ja -lompakoilla, vöillä sekä aurinkolaseilla. ”Construen asusteet jatkavat vaatemallistosta tuttua ajatonta tyyliä, jota päivitetään kauden ajankohtaisilla trendeillä. Uskon monen löytävän esimerkiksi klassisen värimaailman omaavasta laukkuvalikoimastamme pitkäaikaisia luottokumppaneita niin töihin kuin vapaa-aikaan”, Construen suunnittelija Inka Unelius vinkkaa. Kestävät luonnonmateriaalit ovat Construen vaatteiden…

Read More

Lindex aloittaa yhteistyön Zalandon kanssa

Lindex jatkaa digitaalista laajentumistaan ja julkaisee vaatemallistonsa Zalandossa. Muotiyrityksellä ja Euroopan johtavalla muoti- ja lifestyle-verkkoalustalla on merkittävä yhteinen perusta: vahva asiakaskeskeisyys ja korkealle tähtäävät kestävän kehityksen tavoitteet.   ”Olemme innoissamme valikoimamme julkaisemisesta Zalandossa, joka on erittäin asiakaskeskeinen ja yhä enemmän kestävään kehitykseen keskittyvä verkkoalusta. Asiakas on Lindexille tärkein. Odotamme innolla, että pääsemme kohtaamaan sekä nykyiset että uudet asiakkaat ja tarjoamaan heille Lindexin upeita tuotteita”, sanoo Sophie Ready, Lindexin Head of 3rd Party E-commerce.   Tämän kesän alussa Lindexin kaikkien liiketoiminta-alueiden tuotteet…

Read More

Mediapersoona Jekku Berglund on Billebeinon uusi markkinointipäällikkö – tavoitteena kansainvälistyminen

Ex-NHL-tähti Ville Leinon vaate- ja asustemerkki Billebeino vahvistaa markkinointiaan media-alan ammattilaisella, Jekku Berglundilla. Vuoden radioammattilaisena palkittu Berglund on saanut paljon tunnustusta onnistumisistaan radiokanava Loopilla, jossa hän on toiminut sen perustamisesta asti. ”Palaset loksahtivat kohdalleen, ja päätös siirtyä Billebeinolle tuntui todella luonnolliselta”, Berglund kertoo. Myös Billebeinolla ollaan innoissaan uudesta tulokkaasta. ”Ollaan jo pidemmän aikaa seurattu Jekun loistavaa duunia. Ja kun tuli mahdollisuus ’kaapata’ hänet meille, emme epäröineet hetkeäkään”, kommentoi Ville Leino. ”Olen todella otettu siitä, että mut pyydetään just nyt…

Read More

NHL-jääkiekkoilijan perustama vaatebrändi laajentaa ulkomaille

Stanley Cup -finalisti Ville Leinon taiteesta alkunsa saanut suomalainen kasvuyritys Billebeino lähtee valloittamaan Euroopan markkinoita. Vaatebrändi on mukana Berliinin SEEK-messuilla 14.1.–16.1.2020. Suomalainen Billebeino laajentaa kevään aikana toimintaansa myös kotimaansa rajojen ulkopuolelle. Tiililogostaan tunnettu vaatebrändi on monen kansainvälisesti tunnetun urheilijan luottomerkki, ja yritys on jo saavuttanut mittavan asiakaskunnan myös Suomen markkinoilla. Brändin takana on entinen NHL-pelaaja ja Stanley Cup -finalisti Ville Leino, joka perusti yrityksen yhdessä ystävänsä Juhani Putkosen kanssa vuonna 2014. Tänä keväänä Billebeino jatkaa maailmanvalloitustaan Euroopassa. Brändi on ensimmäistä kertaa vahvasti…

Read More

Löydä täydellinen miesten kello

Miehet käyttävät kelloja monissa eri tilaisuuksissa oli se sitten yleiskäyttöinen arkipäivän kello, kello tärkeisiin tapaamisiin, erityisiin tilaisuuksiin, kuten häihin, tai kello yleiseen illanviettoon ulkona. Miesten kelloista on tullut enemmän kuin vain jotain, jota pidetään ranteessa kertomassa aikaa. Tarjolla on monia, monia eri tyylisiä miesten kelloja. Eri värejä, kokoja, toimintoja ja tietysti hintahaarukoita, mutta jos olet hankkimassa miesten kelloa ( Kellon ranneke ), on paras ostopaikkasi kaikesta riippumatta internet. Tämä pitää sisällään kellot liikemiehille, jotka valmistautuvat tärkeisiin liiketapaamisiin, joissa ensivaikutelmalla…

Read More

Tunnistaako suomalainen itseään pikamuotikeskustelusta?

Suomalainen käyttää ostamaansa vaatetta keskimäärin seitsemän ja puoli vuotta. Käytettävissä olevista ansioista suomalaiset kuluttavat vaatteisiin ja jalkineisiin vähemmän kuin esimerkiksi muut pohjoismaalaiset. Monen suomalaisen onkin siksi vaikea tunnistaa itseään pikamuotikeskustelusta. Suomalaiset kuluttavat vaatteisiin ja kenkiin keskimäärin 712 euroa vuodessa. Silti kulutusosuudet käytettävissä olevista tuloista ovat kuitenkin muihin länsimaihin nähden keksimääräistä matalammat.  – On hyvä että suomalaisiakin kannustetaan vastuulliseen kuluttamiseen, mutta tutkimus muutaman vuoden takaa ja tuore myyntidata osoittavat, että puheet pikamuodista tai kerskakuluttamisesta eivät kuvaa suomalaista kuluttajaa, kertoo toimitusjohtaja Velimatti…

Read More

Nauti liikkeestä ja ylitä itsesi

Uuden urheiluvaatebrändi Yvetten ihanat treenivaatteet motivoivat kaikkia naisia liikkumaan. Pirteää pinkkiä, hillittyä harmaata tai kaiken kanssa yhteen sopivaa mustaa – laajasta väriskaalasta löytyy jokaiselle mieluisia vaatteita, joita yhdistellä keskenään. Verkkokaupan valikoimasta löytyy myös trendikkäitä vaatteita vapaa-aikaan. Kysyimme enemmän tuotteista Yvetten toimitusjohtajalta Pirjo Autiolta. 1. Mistä idea Yvetten perustamiseen on lähtenyt? Yvette Finland Oy on osa isoa yritystä, jonka omistaa kiinalainen pariskunta. Heillä on kolme omaa tehdasta Etelä-Kiinassa, joissa on valmistettu yli 20 vuoden ajan eri merkeille urheilu-, uima –…

Read More