Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Koko Suomen Muotipippalot elvyttää kotimaista vaatekauppaa toukokuussa – Fashion Finlandin myyntitempauksessa on mukana lähes 60 muotikauppaa

Muotikauppa kuuluu koronan kovimpiin kärsijöihin, ja siksi se tarvitsee kiireesti uutta eloa ja sykettä. Suomalaisen muotikaupan yhteisö ja oma media Fashion Finland järjestää toistamiseen koko Suomen kattavan Muotipippalot -myyntitempauksen ja tyyliviikonlopun 27.–29. toukokuuta. Tempauksella Fashion Finland on mukana vauhdittamassa muotikauppaa, tukemassa jäsenyritystensä liiketoimintaa sekä kannustamassa suomalaisia vierailemaan paikallisissa ja lähellä olevissa kivijalkamyymälöissä ja verkkokaupoissa. – Muotipippalot on kesän iloinen ja värikäs aloitus muotikaupoissa. Koronavuosi on kohdellut muotikauppoja kovalla kädellä, mutta nyt pandemia on toivottavasti väistymässä ja rauhoittumassa. Ja muotikaupat…

Read More

Muotia voi olla kaikkialla

Jos joku sanoo, että vain vaatteet ovat muotia, ei hän voisi olla enemmän väärässä. Tietenkin se on suuri osa sitä, ja varsinkin television monet saippuasarjat käsittelevät muotitaloja, kuten Suomen televisiossa pyörivien Forresterien muotitaloa tai NetFlixin Velvet-muotitaloa. Muoti on kuitenkin paljon muuta, ja sen mukana tulevat erilaiset trendit yltävät elämän eri osa-alueille. Varsinkin jos jaksaa lähteä katsomaan historiaan, niin näkee, miten ihminen on nähnyt itsensä eri ajanjaksoina. Terveys ja muoti Voisi sanoa, että nykyaika lisääntyneine vapaa-aikoineen on tuonut trendeihin isona…

Read More

Billebeino x F-liiga kampanjoivat seurojen hyväksi

Muoti- ja lifestylebrändi Billebeino ja salibandyn F-liiga kampanjoivat pandemian runteleman seurakentän puolesta uniikissa yhteistyössä, jossa Ville Leino muotoili seurojen logot uusiksi. Billebeino lahjoittaa myyntituotot F-liigajoukkueiden hyväksi designia, sporttia ja yhteiskuntavastuuta yhdistävässä kampanjassa. Billebeino x F-liiga limited edition -hupparit tulevat myyntiin heti. Tuotteita saatavilla rajattu määrä Billebeinon verkkokaupasta. F-liigajoukkueet inspiroivat suomalaisia liikkumaan sekä luovat otteluillaan liikuttavia hetkiä koettavaksi. Joukkueet inspiroivat myös Billebeinoa kokeilemaan jotakin uutta ja ennen kokematonta. – Tämä collaboraatio on ollut todella uniikki. En ole ikinä nähnyt vastaavaa….

Read More

Tutkimus: Suomalaiset eivät välttele muotikauppoja koronan pelossa

Muoti- ja urheilukauppa ry:n teettämän tutkimuksen mukaan suomalaiset ostavat vaatteita ja kenkiä tarpeeseen. Koronapandemia on runnellut muotikauppaa ennen näkemättömällä voimalla. Kuitenkin vain 6 % kyselyyn vastaajista ilmoitti verkkokaupan valinnan syyksi halun vältellä ihmisiä Covid-19-viruksen vuoksi.  – Koronasyksynä tärkein syy olla ostamatta on se, ettei ole tarvetta hankinnalle. Myös heräteostoksia tehdään hyvin vähän, kertoo toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpää Muoti- ja urheilukauppa ry:stä. Tiedot käyvät ilmi yhdistyksen yhdessä Tuote- ja palvelukaupan yhdistys Etu ry:n kanssa Kantarilla teettämästä tutkimuksesta. Tutkimuksessa havaittiin, että yli puolet ostopäätöksen…

Read More

Muodin verkkokauppa kasvoi, mutta koko-ongelma pysyi – suomalaiset odottavat sovituskoppeja myös verkkokauppoihin

Koronapandemian aikana verkkokaupan myynti on käynyt kuumempana kuin koskaan, mutta oikean koon arvioiminen virtuaalisesti tuottaa shoppailijoille edelleen päänvaivaa. Suurin osa suomalaisista verkkoshoppailijoista odottaakin nyt sovitusmahdollisuutta myös virtuaaliseen muotoon. Vaatteiden ja jalkineiden myynti verkossa on kasvanut koronapandemian aikana huimat 61 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kasvu selviää Klarnan verkkokauppatutkimuksesta*, jonka mukaan suuntaus näyttää jatkuvan myös syksyn aikana. Syyskuussa muodin verkkokauppa kasvoi 52 prosenttia. Verkkokaupan suosiosta huolimatta Klarnan äskettäin tekemä kyselytutkimus** kertoo, että vain neljä prosenttia viimeisen vuoden aikana vaatteita tai jalkineita verkosta…

Read More

Mitä tyylikkyys on?

Tyylikkyys ei ole mittanauhalla, sekuntikellolla tai vaa’alla mitattava käsite ja siksi onkin hyvin kiehtovaa miettiä sitä, mikä tekee jostain tietystä henkilöstä tyylikkään ja vastaavasti millä tavalla henkilö, joka ei ole tyylikäs, voisi muuttaa asian täysin päälaelleen. Kaiken lisäksi tyylikkyys on usein katsojan silmässä ja yleinen mielipide siitä, mikä milloinkin on tyylikästä vaihtelee vuosien mittaan ja joskus hyvinkin nopeasti. Esimerkiksi huolitellut ja tarkasti trimmatut viikset miehellä ja prameat ja muhkeat hiuslaitteet naisilla olivat joskus todellinen piste i:n päälle tyylikästä ulkomuotoa…

Read More

Lindex järjestää digitaalisen muotinäytöksen

Muotiyritys rakentaa inspiroivan syysmuotiuniversumin tulevaa digitaalista muotinäytöstään varten Näytöksen vaatteet on kuratoinut stylisti ja luova konsultti Hanna MW. Luvassa on inspiraatiota pursuava digitaalinen tilaisuus, jossa katsoja pääsee matkustamaan eri maailmojen välillä sekä tutustumaan syys- ja talvikauden mallistoihin. Hanna MW on toiminut stylistina muotinäytöksissä New Yorkin muotiviikolla ja työskennellyt suurimpien muotilehtien kanssa.  ”Halusimme luoda Lindexin kanssa muotiuniversumin, jossa katsoja johdatetaan taianomaiseen ja inspiroivaan maailmaan. Näytöksen tavoitteena on tuoda vaatteiden sielu esille. Nykyään verkossa järjestettävät kokoukset ovat jo arkipäivää, joten oli tärkeää luoda jotain…

Read More

A.S.Helsingön THE ASHEN COLLECTION: Kolme uutta eleganttia sävyä

THE ASHEN COLLECTION tuo kolme eleganttia sävyä osaksi A.S.Helsingön väripalettia. Kokoelman inspiraationa toimii pohjoinen saaristoluonto. Sen herkät värit elävät valon ja vuodenaikojen mukana. A.S.Helsingö lanseeraa kolme uutta väriä, jotka tuovat pehmeät, hienostuneet sävyt osaksi nykyistä värivalikoimaa. Uusi THE ASHEN COLLECTION on saanut inspiraationsa pohjoisen saariston luonnosta – sammaleen, jäkälän ja tuulisten kallioiden ainutlaatuisista vivahteista. Uudet värit Ash Green, Ivory Beige ja Dusty Rose sointuvat erinomaisesti myös aiempien sävyjen kanssa. Kokoelman on suunnitellut Ilona Palmunen, A.S.Helsingön luova johtaja. Idea uusiin väreihin…

Read More

Mitä kaikkea Suomen teillä liikkuukaan – katsaus suomalaiseen liikenteeseen

Huomasitko, että muutama uusi liikennesääntö tuli kesän alusta Suomeen? Pari muutosta tuli niin risteyskäyttäytymiseen kuin parkkeeraamiseen sekä polkupyörien huomioimisen kanssa, ja ne kannattaa ottaa haltuun välittömästi. Varsinkin, jos itse ajat edes kohtuullisen paljon, on tärkeätä olla ajan tasalla uusien liikennesääntöjen kanssa. Tiedätkö sinä muuten mikä on kartell valaisin? Voisin melkein lyödä lompakkoni sisällöstä vetoa, että et tiennyt ja siksi käytän minuutin sinun ”sivistämiseen”. Kartell on nimittäin italialainen valaisintehdas, jonka juuret ovat autojen muovisosissa (nyt selvisi, miten se liittyi sivustoomme)….

Read More

Stockmann tuo kesämuotiin paljon uutuuksia

Stockmannin kesälomakauteen saapuu muotiuutuuksia ja uusia brändejä niin naisille, miehille kuin lapsille. Tavaratalojen kesäistä tunnelmaa piristävät entisestään myös kiinnostavat lasten pop up -myymälät ja heinäkuun uutuusmallistot. Myös Helsingin-tavaratalon uudistus etenee suunnitelmien mukaan.   Stockmannin muodin valikoima on täydentynyt lukuisilla brändeillä kuluneen kevään ja alkukesän aikana, ja lisää uutuuksia tulee saataville koko kesän ajan. Samaan aikaan myös Helsingin-tavaratalon uudistukset etenevät, ja tällä hetkellä uutta ilmettä rakennetaan naisten muodin osastolla.   Naisten muodin uutuusbrändejä ovat muun muassa designer-brändi Zimmermann sekä trendikkäät tanskalaismerkit Second…

Read More