Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
New Balance ja Billebeino jatkavat menestyksekästä yhteistyötään

Amerikkalainen New Balance ja suomalainen Billebeino yhdistävät jälleen voimansa. Torstaina 14.5. julkaistava vaate- ja jalkinemallisto on brändien toinen yhteistyömallisto. Lähes tarkalleen vuosi sitten julkaistu ensimmäinen New Balance x Billebeino -collection piti sisällään paitoja, housuja, lippiksiä, takin sekä NB x BB 247 -kengät. Nyt julkaistavassa mallistossa asiakkaiden saataville tuodaan miesten ja naisten t-paidat, kaksi erilaista lippistä sekä miesten ja naisten NB x BB 997 -lenkkarit, joiden väritys on ainoa laatuaan Suomessa. ”Ensimmäinen yhteistyömallisto oli menestys, josta esim. kengät myytiin loppuun…

Read More

Nordic Tricot by Ivana Helsingin uutuudet naisille ja leikki-ikäisille saatavilla vain Tokmannilta

Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin lukeutuvan Paola Suhosen ja Tokmannin designeryhteistyönä luoma vuoden 2020 kolmas Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallisto on saapunut myyntiin vain Tokmannille. Edullisin Tokmanni-hinnoin ja lumoavin Ivana Helsinki -kuosein varustetusta mallistosta löytyy vaatteita naisille ja leikki-ikäisille lapsille. Kaikki brändin vaatteet on suunniteltu ja mitoitettu Suomessa. Nordic Tricot by Ivana Helsingiltä nähdään kaksi kesäistä kuosia; klassisen yksinkertainen, mutta herkän koristeellinen Summer Shell -simpukka- sekä paratiisimaisen runsas ja raikkaan värikäs Butterfly Field -perhosprinttikuosi. Lisäksi myynnissä ovat Emmilou Rosa ja Kesän…

Read More

Billebeinon hyväntekeväisyyskampanjasta valtava dominoefekti – mukaan auttamaan lähti lukuisia yrityksiä ja yksityishenkilöitä

Kotimaisen vaatebrändin Billebeinon ja hyväntekeväisyysjärjestö Apuna ry:n keskiviikkona 15.4. päättynyt kampanja oli onnistunut. Billebeino lahjoitti yli kahden viikon ajan 15 % myyntivoitostaan vähävaraisten perheiden ruoka-apuun. Summa kasvoi lopulta useaan tuhanteen euroon. Mukaan auttamaan lähti matkan varrella myös monia muita yrityksiä sekä yksityishenkilöitä. Billebeinon ja Apuna ry:n yhteistyö jatkuu tulevaisuudessakin. ”Billebeinon yhteydenotto ja ajatus siitä, miten he voisivat olla auttamassa vähävaraisia perheitä koronakriisissä oli jo itsessään aivan mieletön ele. Kampanja ja muiden siihen mukaan haastaminen toivat meille niin ison avun, etten…

Read More

Muoti ja trendit – Millaisia ovat miesten trendit sekä tyylit

Muotimaailma on melko suuresti naisten pyörittämä, johon syynä on montakin asiaa. Naiset ovat muutenkin hyvin tarkkoja, kun se tulee pukeutumiseen sekä meikkaamiseen ja naisilla on hyvä silmä vaatetukseen eli mitkä kappaleet näyttävät hyvältä minkäkin kanssa ja aina myös että kenen päällä. Me miehet emme niinkään tarkkaan katso omia vaatteitamme, kunhan töihin sekä tärkeisiin tapaamisiin pukeudumme fiksusti ja että ne olisivat mukavat päällämme, kun taas moni nainen pyrkii asustekokonaisuudessaan täydellisyyteen, sama meikkaamisen sekä hiuksien laittamisen suhteen. Miesten kohdalla hiukset eivät…

Read More

Nordic Tricot by Ivana Helsingin uutuusmallistossa luontoteemaa naisille ja leikki-ikäisille lapsille

Voikukka-kuosi nähdään Nordic Tricot by Ivana Helsingin uutuusmallistossa kolmessa naisten ja kahdessa leikki-ikäisten lasten vaatteessa. Keltainen väri tuo esiin alkukesän heleyden ja aloittaa kesän kukkakavalkadin, Paola Suhonen kuvailee. Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin lukeutuvan Paola Suhosen ja Tokmannin Nordic Tricot by Ivana Helsinki -designeryhteistyön vuoden 2020 toinen mallisto on saapunut myyntiin helmikuussa. Yksinoikeudella Tokmannilla myytävän brändin mallistossa on erittäin edullisia vaatteita naisille ja leikki-ikäisille lapsille. Kaikki malliston vaatteet on brändille tuttuun tapaan suunniteltu ja mitoitettu Suomessa. Pirteä 12 vaatteen uutuusmallisto koostuu erityisesti…

Read More

Billebeinon innovatiivinen verkkokauppapakkaus on näyttävä ja ekologinen

Vaatebrändi Billebeinon näyttävät verkkokauppapakkaukset saavat hyvää asiakaspalautetta ja vastaavat kasvaviin kestävän kehityksen vaatimuksiin. Adara Pakkaus Oy:n digipainamat pakkaukset vaihtavat kuosia mallistojen teemojen mukaan. Digipaino mahdollistaa vaihtuvat kuosit ja samalla optimoi tilausmäärät. Vahva ja korkeavaaleuksien kraftlaineri, jonka on valmistanut Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board, mahdollistaa upean värien toiston ja on kevyt, kierrätettävä ja ekologinen materiaalivalinta. ”Kestävä kehitys on tärkeä osa tarinaamme ja toimintaamme. Valtaosa vaatteistamme valmistetaan kokonaan kierrätetyistä materiaaleista. Emme valmista pikamuotia, vaan kestäviä, vastuullisesti tuotettuja vaatteita. Siksi myös aaltopahvi…

Read More

Uniqlo tekee vaatemalliston Finlaysonin kanssa – myyntiin maailmanlaajuisesti maaliskuussa

Maailman suurimpiin kuuluva muotiketju, japanilainen Uniqlo, lanseeraa vaatemalliston yhteistyössä 200-vuotiaan kodintekstiilivalmistaja Finlaysonin kanssa. Elefantti, Coronna ja seitsemän muuta kodintekstiileistä tuttua kuosia nähdään nyt ensimmäistä kertaa kansainvälisessä vaatemallistossa. Naisten vapaa-ajan asuista ja lastenvaatteista koostuva mallisto tulee myyntiin maaliskuun alussa yli kahteen tuhanteen Uniqlon liikkeeseen ympäri maailman. Kodintekstiilivalmistaja Finlaysonin kuosit Elefantti, Omppu, Coronna, Pilkkuva, POP, Anni, Ulpu, Ainikki ja Ajatus koristavat nyt ensi kertaa kansainvälistä vaatemallistoa. Yhteistyömallistoon vaatejätti Uniqlon kanssa valikoitui klassikkokuoseja, joista vanhimmat ovat tuttuja suomalaiskodeista yli 60 vuoden ajalta….

Read More

Raija Jokinen on Vuoden tekstiilitaiteilija 2020

Raija Jokinen / Unirytmi 1 (2018) 68 x 78 cm, pellavakuitu Tekstiilitaiteilijat TEXO ry on valinnut Vuoden 2020 tekstiilitaiteilijaksi Raija Jokisen. Tekstiilitaiteilijat TEXO ry haluaa nostaa esiin kansainvälisesti toimivan kollegansa, jonka teoksia on esitelty pääasiassa ulkomaisissa näyttelyissä. Tekstiilitaiteilija Raija Jokinen on koti- ja ulkomailla palkittu taiteilija, joka määrätietoisesti ja työlleen omistautuen on kehittänyt oman ilmaisutekniikansa. Tinkimättömällä asenteellaan hän uudistaa suomalaista tekstiilitaidetta ja tekee sitä näkyväksi kansainvälisessä kontekstissa. Raija Jokinen tunnetaan luomastaan omaperäisestä tekstiilitekniikasta ja kuvailmaisusta, jossa ihmisen fyysisestä olemuksesta…

Read More

Stockmannin oman Construe-brändin valikoima laajenee asusteisiin

Stockmannin viime syksynä lanseeraama Construe-brändi tarjoaa nyt vaatteiden lisäksi monipuolisen valikoiman miesten asusteita. Stockmann esitteli viime syyskuussa miehille suunnatun uuden Construe-merkin, jonka kaikki tuotteet suunnitellaan Stockmannin omassa Design Studiossa Helsingissä. Nyt Construen mallisto täydentyy tyylikkäillä asusteilla, kuten nahkalaukuilla ja -lompakoilla, vöillä sekä aurinkolaseilla. ”Construen asusteet jatkavat vaatemallistosta tuttua ajatonta tyyliä, jota päivitetään kauden ajankohtaisilla trendeillä. Uskon monen löytävän esimerkiksi klassisen värimaailman omaavasta laukkuvalikoimastamme pitkäaikaisia luottokumppaneita niin töihin kuin vapaa-aikaan”, Construen suunnittelija Inka Unelius vinkkaa. Kestävät luonnonmateriaalit ovat Construen vaatteiden…

Read More

Lindex aloittaa yhteistyön Zalandon kanssa

Lindex jatkaa digitaalista laajentumistaan ja julkaisee vaatemallistonsa Zalandossa. Muotiyrityksellä ja Euroopan johtavalla muoti- ja lifestyle-verkkoalustalla on merkittävä yhteinen perusta: vahva asiakaskeskeisyys ja korkealle tähtäävät kestävän kehityksen tavoitteet.   ”Olemme innoissamme valikoimamme julkaisemisesta Zalandossa, joka on erittäin asiakaskeskeinen ja yhä enemmän kestävään kehitykseen keskittyvä verkkoalusta. Asiakas on Lindexille tärkein. Odotamme innolla, että pääsemme kohtaamaan sekä nykyiset että uudet asiakkaat ja tarjoamaan heille Lindexin upeita tuotteita”, sanoo Sophie Ready, Lindexin Head of 3rd Party E-commerce.   Tämän kesän alussa Lindexin kaikkien liiketoiminta-alueiden tuotteet…

Read More