Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.

Suomen Tekstiili & Muoti

http://www.naistenverkkokauppa.fi/

Suomen Tekstiili & Muoti Suomen Tekstiili & Muoti ry toimii aktiivisesti tekstiili- ja vaatetusalan yritysten toimintaedellytysten parantamiseksi sekä kansallisesti että kansainvälisesti.

  • Vaatetta käytetään keskimäärin 160 kertaa, käyttöikä on lyhentynyt

    Vaatteiden keskimääräinen käyttöikä on nykyisin yli kolmanneksen lyhyempi kuin vuonna 2000. Kansainvälinen kiertotalouteen erikoistunut Ellen MacArhur -säätiö julkaisi vuonna 2017 selvityksen, jonka mukaan vaatteita kuitenkin käytetään edelleen keskimäärin 160 kertaa. Tämä tarkoittaa käytännössä yli kolmea vuotta, jos tuotetta käytetään kerran viikossa. Tekstiiliteollisuuden hiilidioksidipäästöjä voitaisiin vähentää 44 % pelkästään sillä, että tuotteiden käyttöikä tuplaantuisi. Suomessa vaatteiden […] The post Vaatetta käytetään keskimäärin 160 kertaa, käyttöikä on lyhentynyt appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Tutustu tekstiili- ja vaatealan suomalaisiin valmistajiin!

    Tunnetko jo tietopankkimme, jossa voit tutustua suomalaisiin tekstiili- ja vaatealan valmistajiin ja tuottajiin? Tietopankista voi etsiä yrityksiä tietyn tuotteen, valmistusvaiheen, sijainnin tai sertifikaatin mukaan. Suomen Tekstiili & Muoti ry:n tietopankkiin voivat ilmoittautua mukaan kaikki suomalaiset yritykset, joilla on omaa tuotantoa. Sivuilta yritykset voivat etsiä itselleen yhteistyökumppaneita tuotannon eri vaiheisiin, ja samalla tietopankki tarjoaa esimerkiksi median […] The post Tutustu tekstiili- ja vaatealan suomalaisiin valmistajiin! appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Fablehti.fi: Näin ilmastonmuutos vaikuttaa tekstiilialaan

    Haluatko kuulla ensin hyvät vai huonot uutiset? Aloitetaan hyvistä, joihin kuuluu muoti­teollisuuden ilmastotekojen ­peruskirja. Sen allekirjoitti moni vaateteollisuuden suuryritys H&M:stä Adidakseen viime joulukuussa YK:n ilmastokokouksessa Puolan Katowicessa. Tavoite on sama kuin Pariisin ilmasto­sopimuksessa: päästöjen vähentäminen 30 prosentilla vuoteen 2030 mennessä ja hiilineutraalius vuonna 2050. Fab Fab on Suomen Tekstiili & Muoti ry:n julkaisema tekstiili- ja […] The post Fablehti.fi: Näin ilmastonmuutos vaikuttaa tekstiilialaan appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Näillä ohjeilla kierrätät vanhat vaatteet ja kodintekstiilit

    Suomessa käytöstä poistetaan vuosittain noin 70 miljoonaa kiloa tekstiiliä. Monet pohtivat, mihin loppuun kuluneet tai tarpeettomiksi jääneet vaatteet ja kodintekstiilit voi toimittaa. Suomessa vanhoja vaatteita ja kodintekstiilejä vastaanottavat useat eri tahot, ja niiden toimintaperiaatteet vaihtelevat. Tekstiilituotteiden kohdalla niiden kunto ja käyttökohde määrittelevät, mikä on kullekin tuotteelle parhaiten soveltuva keräyskohde. Tiivistetty muistilista 1. Vaate on ehjä […] The post Näillä ohjeilla kierrätät vanhat vaatteet ja kodintekstiilit appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Oikein huollettu vaate kestää käytössä ja on ekologinen – katso vinkit tekstiilihuoltoon!

    Tekstiilialan ympäristövaikutukset ovat merkittävät. Esimerkiksi kasvihuonekaasupäästöissä globaalin tekstiiliteollisuuden osuuden on arvioitu olevan noin 2 prosenttia. Ympäristön näkökulmasta oleellista on, että vaatteet säilyvät mahdollisimman pitkään käytössä. Kansainvälisten selvitysten mukaan alan kasvihuonekaasupäästöt pienenisivät yli 40 prosenttia, jos vaatteita käytettäisiin kaksi kertaa pidempään kuin nykyisin. Yksinkertaisin tapa, jolla kuluttaja voi tehdä vastuullisia valintoja, on ostaa laatua tarpeeseen, valita […] The post Oikein huollettu vaate kestää käytössä ja on ekologinen – katso vinkit tekstiilihuoltoon! appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Hyvää kesää! Toimistomme on lomalla heinäkuussa

    Syksyn tapahtumat käynnistyvät jälleen elokuussa. Tutustu tapahtumakalenteriin. Kesään lukemista tarjoaa Fablehti.fi-verkkomedia. Rentouttavaa ja kesäistä heinäkuuta! The post Hyvää kesää! Toimistomme on lomalla heinäkuussa appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Pop up -muotinäytökset ja ennakkomyyntipalvelu: yrityksillä mahdollisuus pilotoida uutta toimintamallia Helsinki Design Weekilla

    Syyskuun tapahtumaviikolla  järjestettävissä pop up -muotinäytöksissä testataan ennakkovarauspalvelua seuraavan sesongin mallistoon. Sen avulla yritykset voivat pilotoida liiketoimintamallia, joka säästää resursseja, auttaa arvioimaan seuraavan malliston tuotteiden kysyntää sekä parantaa kannattavuutta ja asiakaspalvelua. Kiertotalous- ja ympäristönäkökohtien lisäksi etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Kuinka paljon asiakkaita pystyisimme uuden palvelukonseptin avulla ohjaamaan omiin ja jälleenmyyjien myymälöihin? Mitä tapahtuisi mallistokohtaiselle kannattavuudelle, […] The post Pop up -muotinäytökset ja ennakkomyyntipalvelu: yrityksillä mahdollisuus pilotoida uutta toimintamallia Helsinki Design Weekilla appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Vaikuttajamarkkinointiin uusi viranomaislinjaus: tutustu ohjeisiin yhteistyön merkitsemisestä

    Vaikuttajamarkkinointi Yritysten ja vaikuttajien välistä kaupallista yhteistyötä, jonka tavoitteena on yrityksen tuotteiden myynnin edistäminen tai brändin tunnettuuden kasvattaminen. Yhä useampi yritys tekee yhteistyötä some-vaikuttajien, bloggareiden ja julkisuuden henkilöiden kanssa. Toisinaan vaikuttajamarkkinointia tehdään pitkäjänteisesti tietyn vaikuttajan kanssa, ja vaikuttaja saa siitä sovitun korvauksen, toisinaan yritys luovuttaa vaikuttajalle ilmaiseksi tuotteen, joka sitten näkyy hänen kanavissaan. Kuluttaja-asiamies on […] The post Vaikuttajamarkkinointiin uusi viranomaislinjaus: tutustu ohjeisiin yhteistyön merkitsemisestä appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Istanbul Fashion Conference kutsuu – tasokas seminaariohjelma ja sopimuskumppaneita Turkista

    Jo 12. kerran järjestettävän Istanbul Fashion Conferencen teema on Better together. Korkeatasoinen konferenssi houkuttelee paikalle vuosittain 750-1000 osallistujaa. Puhujia tilaisuudessa on aiemmin ollut muun muassa Adidakselta, Ralph Laurenilta ja Li&Fung sourcing-yrityksestä. Tämän vuoden ohjelma julkistetaan kesän aikana, mutta teemoiksi on mainittu jo valmisvaatesektorin muutos, vastuullisuus ja innovaatiot sekä industry 4.0 eli neljäs teollinen vallankumous, hankintaketjut, […] The post Istanbul Fashion Conference kutsuu – tasokas seminaariohjelma ja sopimuskumppaneita Turkista appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Business Finlandin toiminta- ja rahoitustavat muuttuvat – kerro yrityksesi tarpeista vienninedistämiseen liittyen

    Business Finlandin palvelut ovat muutoksessa, mikä tietää muutoksia myös niitä käyttäneille tekstiili- ja muotialan yrityksille. Ensi vuodesta alkaen tarkoitus on, että ohjelmakokonaisuudet ovat aiempaa laaja-alaisempia, ja yritysten odotetaan organisoivan yhteishankkeita oma-aloitteisesti. Esimerkiksi tietystä maasta kiinnostauneet yritykset voisivat lyöttäytyä yhteen, teettää markkinatutkimusta ja järjestää vienninedistämismatkoja. Business Finland tarjoaisi projektiin osarahoitusta. Vuodenvaihteessa Business Finland järjestää vielä kerran […] The post Business Finlandin toiminta- ja rahoitustavat muuttuvat – kerro yrityksesi tarpeista vienninedistämiseen liittyen appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

%d bloggaajaa tykkää tästä: