Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.

Suomen Tekstiili & Muoti

http://www.naistenverkkokauppa.fi/

Suomen Tekstiili & Muoti Suomen Tekstiili & Muoti ry toimii aktiivisesti tekstiili- ja vaatetusalan yritysten toimintaedellytysten parantamiseksi sekä kansallisesti että kansainvälisesti.

  • Timanttista osaamista alalle: Tekstiiliakatemia yhdistää alan oppilaitokset ja yritykset

    Suomen Tekstiili & Muoti käynnistää Tekstiiliakatemia-yhteistyöverkoston alan kasvun ja osaamisen kehittämiseen. Yhteistyön tavoitteena on kehittää suomalaista tekstiili- ja muotialaa osaavammaksi, vetovoimaisemmaksi sekä menestyvämmäksi. Tekstiiliakatemia pyrkii Suomen Tekstiili & Muodin jäsenyritysten ja opetushenkilöstön kohtaamisten avulla takaamaan ajantasaisen tiedon opetuksessa sekä edistämään osaavan työvoiman kouluttamista. ”Tekstiili- ja muotiala tarvitsee huomisen osaajia jo nyt. Tekstiiliakatemian luomien käytäntöjen, kohtaamisten The post Timanttista osaamista alalle: Tekstiiliakatemia yhdistää alan oppilaitokset ja yritykset appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Tekstiili- ja muotialan kansainvälinen liiketoiminta, osa 3: Logistiikka

    Logistiikkaan liittyvät päätökset ovat oleellisia liiketoiminnan, sen sujuvuuden, kannattavuuden ja asiakastyytyväisyyden kannalta. Logistiikka on sekä hankinnassa että vientikaupassa merkittävä menoerä – samalla se on kulu, jossa oikeilla valinnoilla voidaan parantaa kilpailukykyä ja kannattavuutta huomattavastikin. Digitalisaatio muuttaa logistiikan, sillä se tuo läpinäkyvyyttä alalle ja helpottaa tilausprosessien sujuvuutta. Reitin ja toimitusehdon vaikutukset tehokkuuteen ja kustannuksiin Yritys sopii The post Tekstiili- ja muotialan kansainvälinen liiketoiminta, osa 3: Logistiikka appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Hanki lippusi Tekstiilin ja muodin päivään! Teemoina tulevaisuus, muutos & megatrendit, digitalisaatio ja ilmastonmuutos

    Tulevaisuuden muutostekijät, ilmastonmuutos ja digitalisaatio vaikuttavat meihin kaikkiin. Tekstiilin ja muodin päivä pureutuu näihin ajankohtaisiin aiheisiin ja tarjoaa sekä inspiraatiota että käytännönläheisiä ideoita ja case-esimerkkejä. Lisäksi Sustainable matchmaking side eventissä 2.4. pääset tutustumaan kiinnostaviin palveluntarjoajiin. Aika: 1.4.2020 klo 9-20 (+ Side event: Sustainable textile matchmaking 2.4. klo 9-12) Paikka: Scandic Hotel Park, Mannerheimintie 46, Helsinki The post Hanki lippusi Tekstiilin ja muodin päivään! Teemoina tulevaisuus, muutos & megatrendit, digitalisaatio ja ilmastonmuutos appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Mikä yritys ansaitsee Tekstiilin ja muodin palkinnon 2020? Ehdota!

    Ehdota palkinnon saajaa tästä linkistä Tutustu myös Tekstiilin ja muodin päivän ohjelmaan ja tule mukaan alan päätapahtumaan! Palkinnon saajaksi voi ehdottaa suomalaista yritystä, joka on esimerkiksi luonut menestyksekkäästi kasvua omalla liikeideallaan, tarjoaa vastauksia ajankohtaisiin haasteisiin tai toimii alan näkyvänä lähettiläänä. ”Tekstiilin ja muodin palkinto jaetaan nyt toista kertaa. Sen avulla haluamme tuoda esiin alan mahdollisuuksia The post Mikä yritys ansaitsee Tekstiilin ja muodin palkinnon 2020? Ehdota! appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Business Finland tarjoaa rahoitusta materiaalikatselmusten toteuttamiseen

    Rahoitus kattaa 50 % katselmusprojektin kokonaiskustannuksista. Rahoitus on enintään 15 000 € per katselmus ja se on avustusta. Materiaalikatselmus soveltuu eri kokoisille yrityksille, jotka haluavat lisätä ymmärrystään materiaalivirroista, pienentää hiilijalanjälkeään ja tehdä vastuullisuuden konkreettisia toimenpiteitä. Materiaalikatselmusten avulla kehitetään entistä ympäristöystävällisempää, innovatiivisempaa ja kilpailukykyisempää liiketoimintaa. Katselmuksessa rakennetaan visuaalinen malli materiaalivirroista. Malli arvottaa tuotantoprosessin läpivirtaus- ja kiertovirrat, joten The post Business Finland tarjoaa rahoitusta materiaalikatselmusten toteuttamiseen appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Kansainvälisen liiketoiminnan opas, osa 2: Tuotteiden määrittely ja pakolliset merkinnät

    Tekstiili ja muotialan yrityksien tuotteilla voidaan tarkoittaa kuituja, lankoja, kudottuja kankaita, neuloksia, punoksia, suoraan tekstiilikuiduista valmistettuja tuotteita kuten kuitukankaita, täytteitä tai eristeitä tai eri materiaaleista valmistettuja vaatteita tai kodintekstiilejä. Tuotteen mahdollinen teknologia, tuotteeseen liittyvät materiaalit ja tarvikkeet ovat osa tuotetta, kuten myös jopa pakkaus, sen materiaali ja tyyli. Myös etiketit ja muu tuotteen yhteydessä annettava The post Kansainvälisen liiketoiminnan opas, osa 2: Tuotteiden määrittely ja pakolliset merkinnät appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • State of Fashion -raportti avaa muotialan 2020-luvun haasteita ja mahdollisuuksia

    Muotialan toimijoiden odotukset maailmantalouden suhteen ovat heikentyneet huomattavasti. McKinseyn Global Fashion Index ennustaa globaalin muotiteollisuuden kasvun hidastuvan 3-4 prosentin tasolle. Muotialan toimijoilla on paine laittaa digitalisaatio etusijalle ja hyödyntää uusia teknologioita, parantaa monimuotoisuutta ja vastata kasvaviin vastuullisuuteen liittyviin vaatimuksiin. Vuoden 2020 raportissa erityishuomion saavat seuraavat kymmenen kehityskulkua, jotka liittyvät globaaliin talouteen, kuluttajakäyttäytymisen ja muotialan muutokseen: The post State of Fashion -raportti avaa muotialan 2020-luvun haasteita ja mahdollisuuksia appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Suomalainen tekstiili- ja muotiala valmistelee tietä kohti hiilineutraalisuutta

    ”On selvää, että toiminta ei voi nykyisellä mallilla jatkua loputtomiin. Tiekarttatyössä haluamme selvittää parhaat keinot alan päästöjen vähentämiseen ja tarjota tietoa siitä, mitä muutoksen aikaansaaminen vaatii”, sanoo Suomen Tekstiili & Muoti ry:n toimitusjohtaja Anna-Kaisa Auvinen. Vaikka suomalaisen tekstiili- ja muotiteollisuuden päästöt ovat pieniä globaalissa mittakaavassa, alan toimijat haluavat olla kehityksen kärjessä ja osallistua ilmastonmuutoksen ratkaisemiseen. The post Suomalainen tekstiili- ja muotiala valmistelee tietä kohti hiilineutraalisuutta appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Fablehti.fi 1/2020: Mitä sinun tule tietää Z-sukupolvesta, lohkoketjuista ja disruptiosta, joka muuttaa tekstiilialaa

    Fab on Suomen Tekstiili & Muoti ry:n julkaisema tekstiili- ja muotialaan keskittyvä lehti. Fablehti.fi on kuukausittain päivittyvä ratkaisukeskeinen verkkomedia. Painettu Fab-lehti ilmestyy 1-2 kertaa vuodessa. Milleniaaleja nuorempi Z-sukupolvi on jo pian astumassa työelämään. Millaisia he ovat ja mitä he ­haluavat brändeiltä? Z-sukupolvi odottaa brändeiltä uutta kantaaottavuutta Pian voit tietää napin painalluksella, ­­minkä nimisen alpakan villasta ­neuleesi on The post Fablehti.fi 1/2020: Mitä sinun tule tietää Z-sukupolvesta, lohkoketjuista ja disruptiosta, joka muuttaa tekstiilialaa appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

  • Tekstiili- ja muotialan kansainvälinen liiketoiminta, osa 1: Tekstiili- ja muotialan sykli

    Tekstiili- ja muotialalla, eritysesti muoti- ja lifestylesektorilla, on kohtalaisen vakiintunut rytminsä, joka vaikuttaa alan yrityksiin, toimintamalleihin, kaupankäyntiin ja kuluttajakäyttäytymiseen. Alan vuosikierron vaikutukset yltävät laajasti koko tekstiili- ja muotialaan. Syksy-talvi- ja kevät-kesä-sesonkien materiaaliuutuuksia ja kuoseja esitellään puolivuosittain alan kangas-, materiaali- ja tekstiilimessuilla ja brändit tilaavat silloin materiaalinsa. Muoti- ja lifestylebrändit ovat perinteisesti esitelleet syksy-talvi- ja kevät-kesä-sesonkien The post Tekstiili- ja muotialan kansainvälinen liiketoiminta, osa 1: Tekstiili- ja muotialan sykli appeared first on Suomen Tekstiili & Muoti.

%d bloggaajaa tykkää tästä: