Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Zalando laajentaa ”redeZIGN for circularity” -mallistoaan

Berliinissä, 5. lokakuuta 2021 // Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkoalusta Zalando lanseeraa toisen redeZIGN for circularity -mallistonsa omalla ZIGN-tuotemerkillään. Uusi mallisto on jatkoa vuonna 2020 julkaistulle ensimmäiselle mallistolle ja se on skaalautunut viidestä tuotteesta 50 tuotteeseen vastatakseen asiakkaiden kasvaneeseen kestävän muodin kysyntään. Uuden mallistonsa tiimoilta Zalando tekee yhteistyötä New Yorkissa toimivan teknologiayrityksen EON:n kanssa, joka tarjoaa digitaalisen mahdollisuuden tuotteiden seuraamiseen koko niiden elinkaaren ajan sekä mahdollistaa tuotteen jälleenmyynnin, korjauksen, uudelleenkäytön ja kierrätyksen. Kaikki malliston 50 tuotetta on suunniteltu…

Read More

Lindex lanseeraa Roosa nauha -malliston ja tukee syöpätutkimusta

Lindex on ollut mukana Roosa nauha -keräyksen yhteistyökumppanina ensimmäisestä kampanjasta lähtien. Kampanja yhdistää vuosittain muotiyrityksen asiakkaiden ja työntekijöiden voimat tärkeän syöpätutkimuksen edistämiseksi. Tänä vuonna Lindex on suunnitellut kampanjaa varten laajan oloasumalliston naisille ja lapsille. 10 prosenttia malliston lokakuun myynnistä lahjoitetaan syöpätutkimukseen. ”Olemme tukeneet Roosa nauha -keräystä jo lähes 20 vuoden ajan, ja se on edelleen hyvin tärkeä kampanja sekä meille että asiakkaillemme. Naiset ovat Lindexille kaikki kaikessa, ja jokaisella yhdessä lahjoitetulla eurolla on suuri merkitys tutkimuksen edistymiselle”, sanoo toimitusjohtaja Susanne…

Read More

ELIXIA lanseeraa vaatemalliston

ELIXIA lanseeraa oman treenivaatemalliston elokuussa. SATS Clothing -nimeä kantava treenivaatemallisto on saatavilla 03.09.2021 alkaen kaikista ELIXIA-kuntokeskuksista. Vaatteet ovat korkealaatuisia, mukavat päällä ja sopivat kaikenlaiseen liikuntaan. – ELIXIAn missiona on auttaa ihmisiä elämään aktiivisempaa ja terveellisempää elämää, ja kaikki tuotteemme ja palvelumme on kehitetty inspiroimaan ihmisiä liikunnalliseen elämäntapaan. SATS Clothing -vaatemallisto on kehitetty laatu ja toiminnallisuus edellä, mutta vaatteet ovat lisäksi myös kohtuullisen hintaisia, kertoo Silje Gargberg Ree, Nordic Director of Products & Retail. Vaatemallisto sisältää 12 erilaista vaatekappaletta naisille, kuten…

Read More

Tupakointi ei ole nykyään trendikästä

Tupakointi oli trendikästä vielä 80-luvulla. Silloin sitä vielä mainostettiin ja itseasiassa mainonta jatkui Euroopassa vielä 2000-luvun alkuvuosille, ennenkuin se tuli Euroopassa kielletyksi. Suomessakin on ollut tupakkateollisuutta satoja vuosia – ei kylläkään enää. Vaikka Suomessa tupakkateollisuus on nykyään vain tupakan maahantuontia ja myyntiä, valmistetaan tupakkaa maailmassa yhä paljon ja kyseessä on miljardiluokan liiketoiminta. Mutta Suomessa on tavoitteena savuton Suomi vuoteen 2030 mennessä ja maailmalla tavoitellaan -30% vähennystä vuoteen 2025 mennessä. Vaikka monissa maissa on erilaisia tupakointi kieltoja ja rajoituksia, niin…

Read More

Tupakointi ei ole trendikästä

Monta vuosikymmentä tupakkatuotteita mainostettiin paljon lehdissä, televisiossa, kaikkialla. Suomessakin on ollut tupakkateollisuutta aina 1700-luvulta lähtien ja sillä on tehty omaisuuksia rahaa. Jopa vielä 50-luvulla tupakkaa mainostettiin terveellisenä, vaikka tuottajat ja markkinoijat tiesivät sen olevan kaikkea muuta. Tupakointi oli trendikästä ja ”kaikki” tupakoivat, eivät enää. Onko tupakointi tyrehtynyt koska se aiheuttaa terveydellemme haittoja? Varmasti osittain, mutta osa muutoksesta on syntynyt myös muiden tekijöiden kautta – se vain ei ole enää muodikasta polttaa. Tupakoinnin lopettaminen Tupakanpolton lopettamisen kaksi suurinta haastetta ovat…

Read More

Muodin verkkokauppa kasvoi, mutta koko-ongelma pysyi – suomalaiset odottavat sovituskoppeja myös verkkokauppoihin

Koronapandemian aikana verkkokaupan myynti on käynyt kuumempana kuin koskaan, mutta oikean koon arvioiminen virtuaalisesti tuottaa shoppailijoille edelleen päänvaivaa. Suurin osa suomalaisista verkkoshoppailijoista odottaakin nyt sovitusmahdollisuutta myös virtuaaliseen muotoon. Vaatteiden ja jalkineiden myynti verkossa on kasvanut koronapandemian aikana huimat 61 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kasvu selviää Klarnan verkkokauppatutkimuksesta*, jonka mukaan suuntaus näyttää jatkuvan myös syksyn aikana. Syyskuussa muodin verkkokauppa kasvoi 52 prosenttia. Verkkokaupan suosiosta huolimatta Klarnan äskettäin tekemä kyselytutkimus** kertoo, että vain neljä prosenttia viimeisen vuoden aikana vaatteita tai jalkineita verkosta…

Read More

BACK TO SCHOOL – IDEOITA KOULULAISEN HUONEESTA OPISKELIJA-ASUNTOON

Elokuussa arki alkaa monissa perheissä koululaisten kouluun paluun myötä. Myös monille nuorille muutto ensiasuntoon on ajankohtainen. Koululaisen työpiste tai huoneen sisustus kaipaa kenties päivitystä uuden lukuvuoden kynnyksellä. Myös nuoren aikuisen hankintalista voi olla suuri ensikotiin muutettaessa. KOULULAISELLE – sisustuksen päivitys ja työpiste toimivaksi Uuden lukukauden kunniaksi on kiva päivittää koulaisen huonetta. Esimerkiksi uusilla tekstiileillä ja somisteilla ilmettä saa muutettua vaivattomasti, edulliseen hintaan. TUOTEIDEOITA KOULULAISELLE x 12 Kuvan tuotteet: Barbaro riippuvalaisin | 4Living vaneri seinäkello | 4Living metalliteline klipseillä | Noortrade Emil pöytävalaisin | Div…

Read More

Vastuullista vaatetuotantoa

Keiteleellä 1970-luvulla syntyneen M.A.S.I Companyn yksi perustamissyistä oli tarjota kunnan naisille työpaikkoja. Uudet puualan yritykset työllistivät miehiä ja muuttoliikkeen myötä perheiden naiset etsivät omaa sarkaansa. Tältä pohjalta aloitti yhtiön ensimmäinen vaatetehdas, joka toimikin Keiteleellä nelisenkymmentä vuotta. Yrityksen vaiherikkaisiin vuosiin kuuluu muun muassa Lee Cooper -merkin lisenssioikeuden saanti ja 80-luvulla vaatemyynnin aloittaminen silloiseen Neuvostoliittoon. Tuolloin yhtiö toi myös markkinoille Very Nice -brändinsä.  – Keiteleellä toimimme vuoteen 2016 saakka, jolloin siirsimme Keiteleen tuotannon Viron Valgassa sijaitsevaan toiseen tehtaaseemme. Viitasaarella meillä on…

Read More

Jenni Vartiainen suunnitteli hopeakorumalliston yhteistyössä Aarikan kanssa

Puisista koru- ja kotituotteistaan tunnettu designyritys Aarikka Oy on tänään julkaissut hopeakorumalliston, jota on ollut suunnittelemassa Jenni Vartiainen, osana Aarikan designtiimiä. Aarikan ja Jenni Vartiaisen yhteistyö käynnistyi jo vuoden 2018 lopussa. Tänään julkaistu Sano se ääneen -hopeakorumallisto koostuu viidestä erilaisesta ääniraidan muotoon valmistetusta, uniikista korusta. Koruihin valikoitui merkityksellisiä sanoja ja lauseita: Muruseni, Olet tärkeä, Tahdon, Made in heaven ja Rakastan sinua. Korumallistoon kuuluu kaula-, ranne- ja korvakorut. Nyt julkaistu mallisto on vasta alkua laajemmalle yhteistyölle. Kuluvan vuoden aikana valmistuu…

Read More

Mediapersoona Jekku Berglund on Billebeinon uusi markkinointipäällikkö – tavoitteena kansainvälistyminen

Ex-NHL-tähti Ville Leinon vaate- ja asustemerkki Billebeino vahvistaa markkinointiaan media-alan ammattilaisella, Jekku Berglundilla. Vuoden radioammattilaisena palkittu Berglund on saanut paljon tunnustusta onnistumisistaan radiokanava Loopilla, jossa hän on toiminut sen perustamisesta asti. ”Palaset loksahtivat kohdalleen, ja päätös siirtyä Billebeinolle tuntui todella luonnolliselta”, Berglund kertoo. Myös Billebeinolla ollaan innoissaan uudesta tulokkaasta. ”Ollaan jo pidemmän aikaa seurattu Jekun loistavaa duunia. Ja kun tuli mahdollisuus ’kaapata’ hänet meille, emme epäröineet hetkeäkään”, kommentoi Ville Leino. ”Olen todella otettu siitä, että mut pyydetään just nyt…

Read More