Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
ARKETin klassikkopaita nyt saatavilla vastuullisena SPINNOVA®-sekoitteena

RKET on uusin kansainvälinen brändi, joka lanseeraa SPINNOVA®-kuidusta valmistetun kaupallisen tuotteen. SPINNOVA®-kuidusta ja puuvillasta tehty klassinen miesten päällyspaita on saatavilla kuluttajille huhtikuussa 2022. Kaksi kuukautta sen jälkeen kun Spinnova toi markkinoille ensimmäisen kaupallisen tuotteensa adidaksen kanssa, kuluttajamyyntiin tulee jo lisää SPINNOVA® -tuotteita: ARKETista tulee ensimmäinen H&M Groupin alla toimiva brändi, joka tuo kaupallisen SPINNOVA®-tuotteen markkinoille. Tuote on uusi versio ARKETin klassisesta miesten vaaleanharmaasta päällyspaidasta, joka on pehmeä sekoite SPINNOVA®-kuitua (18 %) ja vastuullisesti tuotettua puuvillaa (82 %). ARKETin minimalistinen…

Read More

TINE ANDREA JA ELLOS LANSEERAAVAT PELLAVAMALLISTON

Elloksen uusin design-yhteistyö on pellavamallisto, joka on suunniteltu norjalaisen luovan työn tekijän Tine Andrean kanssa. Mallisto on huolella räätälöity ja tarkasti suunniteltu ajattoman ja sesongista toiseen kestävän tunteen varmistamiseksi. ”Toimivien leikkausten, tyylikkäiden yksityiskohtien ja ajattoman muotoilun löytäminen yhdessä Elloksen kanssa on ollut uskomattoman opettavaista ja jännittävää”, sanoo Tine Andrea. Kesä lähestyy, ja sen myötä näemme kaupoissa yhä enemmän ja enemmän trendikästä pellavaa. Ilmava ja viileä luonnonmateriaali sopii sekä lämpimiin kesäpäiviin että viileisiin syysiltoihin. Ellos on suunnitellut pellavamalliston yhdessä norjalaisen…

Read More

S-ryhmä sai Suomen ensimmäisenä marketkauppiaana luomupuuvillan sertifiointiin liittyvän GOTS-sertifikaatin

S-ryhmä on lisännyt vastuullisen puuvillan määrää viime vuosina määrätietoisesti. Vuonna 2021 vastuullisen puuvillan osuus kasvoi S-ryhmän omien merkkien ja oman maahantuonnin tuotteissa yli 50 % edelliseen vuoteen verrattuna. Yksi keino puuvillan vastuullisuuden varmentamiseksi on GOTS-sertifioitu puuvilla. GOTS on maailman suurin luomutekstiilien sertifiointijärjestelmä, joka takaa jäljitettävyyden koko puuvillan toimitusketjussa. Lisäksi sertifiointiin liittyvät kattavat ympäristö- ja sosiaalisen vastuun kriteerit. S-ryhmän marketkauppa sai alkuvuodesta GOTS-sertifikaatin ensimmäisenä markettina Suomessa. S-ryhmän marketkaupan GOTS-sertifiointi mahdollistaa jatkossa GOTS-luomupuuvillatuotteiden hankinnan yhteistyömallistoihin Finlaysonin kanssa. GOTS (Global Organic Textile…

Read More

Tympeät tytöt saavat jatkoa ja laajenevat vaatemallistoksi

Riina Tanskanen tuo Tympeät tytöt -näyttelyn Helsinkiin ja toteuttaa Makian kanssa yhteistyömalliston. Tanskasen suositun feministisen sarjakuva-albumin toinen osa ilmestyy 2024. Tympeät tytöt nähdään tänä keväänä katukuvassa Riina Tanskasen ja Makian yhteistyömalliston myötä. Tanskasen mukaan Makia valikoitui yhteistyökumppaniksi juuri siksi, että se vetoaa hyvin erilaiseen kohderyhmään kuin Tympeät tytöt. Yleisöön, joka ei välttämättä eksy Tympeiden tyttöjen pariin itsenäisesti – hyvinä esimerkkeinä maakunnat ja nuoret miesporukat. Tavoitteena siis varmistaa, että feministinen sanoma tavoittaa myös miehet. ”Tällä yhteistyöllä haluamme nostaa keskusteluun sen,…

Read More

Isot laatat ovat trendikkäitä, mutta vaativat rakentamisen ammattilaisilta näitä erityishuomioita

Uudiskohteissa vaativat isojen laattojen ratkaisut voidaan huomioida jo aikaisessa rakennusvaiheessa. Saneerauskohteissa ammattitaitoisen ennakkosuunnittelun merkitys kasvaa. Trendikkäät isot seinälaatat vaativat asentajalta ammattitaitoa ja oikeiden ratkaisujen huomioimista tuotevalinnoissa ja työvaiheissa. Moni päätös tehdään kuitenkin jo ennen, kuin asentaja pääsee vauhtiin. ”Lähtökohtana on tarjota asiakkaalle viihtyisä, toimiva tila, joka täyttää rakennusmääräykset ja on sataprosenttisen vedenpitävä. Tilan soveltuvuus ja tekninen toteutus suurelle laatalle on siksi mietittävä tarkkaan”, kertoo remonttiyritys Blosiuksen projektipäällikkö Henrietta Malmari. Kaikkiin kohteisiin suuri laatta ei sovellu. ”Remonttikohteissa suosittelemme lattiaan aina…

Read More

Sisustaminen ja kierrätys sekä oma hiilijanjälki

Nykyaikana sisustamisesta on tullut vapaa-ajan harrastus ja kierrätyksestä trendi- tähän kaikkeen liittyy myös oman hiilijalanjäljen laskeminen. Tämä artikkeli on samalla ClimateHeron oman hiilikompensointipalvelun esille tuomiseksi. Valitettavasti sivusto tuottaa tämän laskimen vain ruotsiksi tai englanniksi, eikä vielä tällä hetkellä suomeksi. Mikä on ilmastovaikutuksesi? ClimateHero Carbon Calculatorin avulla voit laskea hiilijalanjälkesi vain 5 minuutissa. Kysymykset on jaettu kolmeen osaan: Asuminen, Matkailu ja Kulutus. Kun olet suorittanut testin, saat henkilökohtaisia ehdotuksia asioista, joita voit tehdä hiilijalanjälkesi pienentämiseksi. Hiilikompensointi Miten kompensointi toimii? Hiilikompensaatio…

Read More

Lindex julkaisee vuoden 2021 kestävyysraportin

Lindexin vuoden 2021 kestävyysraportti julkaistaan tänään. Raportin pääkohtia ovat muutosten määrittämä vuosi, kestävän kehityksen mukaisen liiketoiminnan kehittämisen kiihdyttäminen ja merkittävät edistysaskeleet Lindexin kestävyystyössä. ”Yhteiskunnalliset levottomuudet, poliittinen epävakaus, ympäristön heikentyminen ja pandemia voivat yhdessä tuntua ylivoimaisilta haasteilta. Sen takia olen erityisen ylpeä kollegoideni hyvästä sietokyvystä ja sitoutumisesta. Toimiminen kuten aina ennenkin ei enää ole vaihtoehto. Yhdessä meillä on mahdollisuus tehdä ainutlaatuisia muutoksia tulevaisuutta ajatellen ja olemme luvanneet tehdä siitä paremman tuleville sukupolville. Lindex on nyt suuren muutoksen keskellä. Haluamme tehdä asioita…

Read More

Lilysilk lanseerasi SOS-paidan

LILYSILK maailman johtava silkkibrändi, jonka tehtävänä on innostaa ihmisiä elämään upeaa, kestävää elämää, on lanseerannut SOS-paidan osana kevään 2022 kokoelmaansa. Upouusi muotoilu, se on heti sementoinut paikkansa modernien naisten vaatekaapeissa kaikkialla. ”Silk Oversize Style” -tyyliä edustava SOS-paita on nykyaikainen käänne LILYSILK: n klassisesta ja myydyimmästä paidasta, Basic Hiddened Placket -silkkipaidasta. Se on leikattu silk charmeusesta ja saatavana liljanvalkoisena ja laivastonsinisenä, ja se tarjoaa verhotun, paidanhäntähelman, joka on saanut inspiraationsa miesten vaatteista ja suuremmista kädenrei’istä löysemmän istuvuuden saavuttamiseksi. Tarjoten oikean…

Read More

Vuoden arktinen muotoiluintensiivinen yritys valitaan 2022 valitaan Arctic Design Weekillä

Maailman pohjoisimmalla muotoiluviikolla jaetaan vuosittain Vuoden arktinen muotoiluintensiivinen yritys -palkinto. Yleisöäänestykseen nimettävät yritykset päättää Arctic Awards Jury. Tänä vuonna yleisö pääsee äänestää neljää matkailualan yritystä: palkittua perheomisteista boutiquehotelli Arctic Light Hotellia, herra Gustavin ympärille syntynyttä, tarinallista Gustav Kitchen&Baria, räätälöityihin luksusmatkoihin erikoistunutta Luxury Actionia sekä ja 19 persoonallisesta hotellista koostuvaa Lapland Hotelsia. Arctic Light Hotel, Rovaniemi – Arcticlighthotel.fiGustav Kitchen&Bar, Rovaniemi – Gustavkitchenbar.fiLuxury Action, Rovaniemi – luxuryaction.comLapland Hotels, Muonio – Laplandhotels.fi ÄÄNESTYSLINKKI: https://www.arcticdesignweek.fi/muotoilukilpailut/vuoden-arktinen-muotoiluyritys Palkintojen jako Tulokset vuoden 2022 palkinnon saajaksi julkaistaan Arctic Design Weekillä keskiviikkona…

Read More

Uni- ja loungewearmarkkinat kasvavat 13,36 miljardia dollaria vuosina 2020-25

Design- ja premium-univaatteiden ja loungewearin kysynnän kasvu vauhdittaa univaate- ja loungewear-markkinoiden kasvua. Asiakkaiden muuttuvat mieltymykset sekä ostovoiman kasvu ja muotitietoisuuden parantaminen lisäävät suunnittelijan ja premium-univaatteiden ja lounge-vaatteiden kysyntää. Premium-univaatteiden ja lounge-vaatteiden kasvavan kysynnän vuoksi myyjät investoivat yhä enemmän tuoteinnovaatioihin. He keskittyvät myös kestävien raaka-aineiden ja teknologioiden käyttöön, jotka parantavat tuotteiden suorituskykyä sekä niiden ulkonäköä ja muotoilua. Tuotteet, joissa on edistyneet ominaisuudet ja innovatiiviset mallit, hinnoitellaan korkeammalle kuin tavalliset yöasut ja lounge-vaatteet. Tämä nostaa tuotteen premiumalisointia yhdessä tuotevalikoiman laajennuksen kanssa. …

Read More