Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
IsoKristiinaan avataan Suomen ensimmäinen uusi myymäläkonsepti Iittala & co

IsoKristiinaan avataan 26. maaliskuuta Suomen ensimmäinen uudenlaisen myymäläkonseptin mukainen Iittala & co -myymälä. Uudessa myymälässä panostetaan aiempaa laajemman tuotevalikoiman lisäksi ensiluokkaiseen palveluun ja viihtyisyyteen. IsoKristiinan tarjonta kasvaa kevään aikana myös Normalin ja Synsamin myymälöillä. IsoKristiinan ensimmäiseen kerrokseen, Vallilan ja Elisan entisiin noin 240 neliön liiketiloihin avataan Suomen ensimmäinen Iittala & co -myymälä. Iittala & co -myymälöiden valikoimaan kuuluvat Iittalan, Arabian, Fiskarsin, Moomin by Arabian, Rörstrandin sekä Hackmannin tuotteet. Valikoima kattaa paitsi tutut ja ikoniset astiastot, lasi- ja sisustusesineet sekä…

Read More

Marie Olsson Nylander jatkaa yhteistyötä Elloksen kanssa

Viime vuonna Marie Olsson Nylander julkaisi yhteistyössä Elloksen kanssa malliston, joka myytiin loppuun ennätysajassa. Nyt hän on palannut takaisin ja luonut vuodevaatemalliston, joka säteilee iloa, kesää ja odotusta – yhtä eloisa kuin Marie itse. ”Usein kaikelle on paikkansa, mutta Marien avulla ja kyvyllä nähdä kokonaisuus olemme jälleen saaneet inspiraatiota ajatella laatikon ulkopuolelle”, sanoo Jennifer Åhman, designchef, Ellos Home. Ensimmäinen Elloksen ja Marie Olsson Nylanderin yhteistyössä suunnittelema mallisto myytiin loppuun muutamassa tunnissa. Mattomallisto, joka oli sekä selkeä että yllättävä. Kun…

Read More

HIDAS MUOTI MANIFESTI: NÄKYVÄT TAIDOT JA TUOTESERTIFIOINTI

TheOneMilano Maaliskuu 2022: kosmopoliittinen näyttely, joka kokoaa yhteen 90 tuotemerkkiä 11 maasta. 11. näyttely tuo tyylikkäimmät trendit, ja siinä on oltava naisten A/W 2023 -kokoelmien esineitä näyttelykeskukseen, mielenkiintoisilla poikkeamilla naisten ja miesten uusiin päällysvaatteisiin, erityisesti urheiluvaatteissa. Kansainvälisellä naisten haut-à-porter-näyttelyllä on erottuva teema: #bettertogether, hashtag, joka tunnistaa ja yhdistää nahka- ja muotialan näyttelyt. TheOneMilano on Fieramilano Rho -messukeskuksessa 13.–15.3.2020 samaan aikaan Micamin, Milelin ja Homi Fashion & Jewelsin kanssa. Näyttelyn ytimessä on erityisalue ”Slow Fashion Manifesto: visible skills”, joka on…

Read More

Virolainen vaatekauppa ja muodin puolestapuhuja UPTY sulkee siemensijoituskierroksen

UPTY on ensimmäinen virolainen yritys , jossa käyttäjät voivat palauttaa arvon vaatteisiin, joita he eivät enää käytä. Yritys on perustettu vuonna 2020, ja sen päätavoitteena on vähentää kulutusta ja pikamuodin vaikutusta ympäristöön. UPTY on juuri saanut valmiiksi esisiemenrahoituskierroksensa ja kerännyt 650 000 euroa ja aloittanut uuden investointikierroksen, jonka tavoitteena on 3 miljoonaa euroa auttaakseen yritystä laajentumaan kansainvälisesti ja tuomaan UPTY:n suuren tarjonnan muualle maailmaan. UPTY on virolainen markkinapaikka, joka tarjoaa rakastettuja vaatekaapin esineitä, kuten vaatteita, laukkuja ja kenkiä. Lanseerauksensa…

Read More

VANS JUHLISTAA NAISTAITEILIJOITA JA LUOJIA

MAALISKUUTA 2022 /PRNewswire/ — Vans, luovan ilmaisun ja tutkimisen maailmanlaajuinen ikoni, on ylpeä voidessaan antaa taiteilijoiden, luojien ja alullepanijoiden perheelle mahdollisuuden jakaa ainutlaatuisia näkökulmiaan, luovaa prosessiaan ja intohimoaan tarkoitukseen perustuviin tarinoihin tämän vuoden taiteilijan ensimmäisessä brändikampanjassa ”Nämä projektit ovat luovuuden mainoksia .” Perinteisen mainoskampanjan sijaan Vans tilasi artisteja menemään maailmalle ja herättämään projektinsa eloon – musiikkivideoista ja pääsystä rullalautailuun, veistoksiin, maalauksiin ja muuhun. Tänään Vans julkaisee uuden sarjan ”Nämä projektit ovat luovuuden mainoksia” kohottamaan naisten ääniä ja yhteisöjä ympäri…

Read More

Oletko sinä trendien vallassa?

Trendit ovat kansainvälisen kaupan ilmentymä. Ne tulevat esille vaatetuksesssa, ruoassa, liikenteessä, harrastuksissa – eli käytännössä koko arjessamme. Mutta kuinka hyvin sitä tunnet trendit, tai tunnustatko seuraavasi niitä, vai onko niin, että seuraat trendejä tietämättäsi. Mikä on trendi? Jos käytät Googlea trendien etsimisiin, löydät asioita jotka liittyvät paljon vaatetukseen ja sisustukseen ja ennen kaikkea niiden väreihin – mutta trendit ovat paljon muutakin. Otetaan vaikka esimerkkinä kenties maailman ja Euroopankin isoin vaikuttava trendi: maahanmuutto. Sadat tuhannnet afrikkalaiset ja aasialaiset hakeutuvat Eurooppaan…

Read More

Muotituotteet eivät välttämättä maksa paljon

Tiesitkö, että muoti etenee alloissa? Varsinkin ns. iätttömät tuotteet tulevat välillä takaisin ja esimerkiksi tällä hetkellä todella monessa asiassa kuten huonekalut ja musiikki nähdään ja kuullaan viitteitä 80-luvusta. Hyviä 80-luvun retrotuotteita saatat löytää todella edullisesti kirpputoreilta ja vastaavista osto-ja myyntiliikkeistä tai nykyajan kirppareilta eli Facebookin eri ryhmistä. Mutta jos oikeasti olet ostamassa nykyhetken kovimpia muotituotteita, saatat huomata nopeasti, että niiden hinnoittelu on todella korkea – jos tavallinen huivi maksaa muutaman euron, niin kuuluisan ja trendikkään huivin saat muutamalla sadalla…

Read More

Muotikauppa Suomessa: Sokos nousee koronakuopasta jo kovaa vauhtia – Prisma ei siellä käynytkään

S-ryhmän myymälöissä vaatteet ovat tehneet kauppansa myös korona-aikana. Sokos ja Prisma eivät synkistele seuraavasta vuodesta. Kaupan liiton mukaan viime vuonna suomalaisten vaate- ja kenkäostokset kutistuivat peräti 24 prosenttia. Joka kymmenes erikoisliike on lopettanut toimintansa. ”Muotikaupassa on menossa myllerrys, jota korona-aika kiihdytti entisestään. Olimme kuitenkin liikkeellä oikeissa virtauksissa jo ennen pandemiaa, joten palaudumme tästä kyllä”, Sokoksen ketjujohtaja Mika Laakso kommentoi. ”Kaupan liitto ennakoi, että käänne parempaan tapahtuisi 2025. Me olemme positiivisempia ja uskomme, että olemme takaisin pandemiaa edeltävällä tasolla vuonna 2023….

Read More

Vaatteet omalla merkillä

Nykyään on entistä nopeampaa sekä tilata että saada vaatteet juuri sellaisella merkinnällä varustettuna kuin haluat. Tällaisen toiminta on omiaan sekä yrityksien tarpeisiin, että yhdistyksille sekä pienemmässäkin määrässä esimerkiksi synttäreille tai muihin erikoistapahtumiin. Jopa yhden kappaleen painatuksen ovat yhtä mahdollisia kuin tuhannetkin kappaleet. Vaatemerkintöjä on niin paljon kuin on niitä tarvitsevia tahojakin, mutta jokainen projekti ja jokainen tarve on erilainen. Vaatteet logolla ovat kuitenkin jokaisen saatavilla ja tilattavissa. Logolliset vaatteet ovat tarpeen monessa liike-elämän tilanteessa, muuallakin kuin messuilla tai näyttelyissä….

Read More

Jaajo Linnonmaa ja Saarioinen lanseeraavat yhteisen vaatemalliston: oodi suomalaisten rakastamalle valmisruoalle

21. syyskuuta lanseerattava vaatemallisto on kunnianosoitus suomalaisten rakastamalle, Suomen ostetuimmalle valmisruoka-aterialle eli maksalaatikolle. Radiojuontajana ja näyttelijänä tunnettu Jaajo Linnonmaa on tekemässä uuden aluevaltauksen. Hän on suunnitellut vaatemalliston, joka nostaa parrasvaloihin Saarioisten rakastetun maksalaatikon. Saarioisten kanssa yhteistyössä toteutettu unisex-mallisto koostuu mukavasta college-oloasusta, t-paidasta ja piposta. Malliston ilme on minimalistinen, ja siitä huokuu Linnonmaan rakkaus maksalaatikkoa kohtaan. Linnonmaa itse syö maksalaatikon aina rusinoilla. “Saarioisten maksalaatikko on ollut mun elämässä ihan pikkupojasta saakka. Jos urheilijalle olympialaiset on se unelma, niin mulle mahdollisuus päästä…

Read More