Fashion
Muodin trendit muuttuvat nopeasti. Ne kuvastavat ihmisen, kodin, luonnon, maailman menoa - värejä, kuoseja, tekniikkaa, ihmisiä, ilmeitä.... you call it fashion, we call it life.
Marie Olsson Nylander jatkaa yhteistyötä Elloksen kanssa

Viime vuonna Marie Olsson Nylander julkaisi yhteistyössä Elloksen kanssa malliston, joka myytiin loppuun ennätysajassa. Nyt hän on palannut takaisin ja luonut vuodevaatemalliston, joka säteilee iloa, kesää ja odotusta – yhtä eloisa kuin Marie itse. ”Usein kaikelle on paikkansa, mutta Marien avulla ja kyvyllä nähdä kokonaisuus olemme jälleen saaneet inspiraatiota ajatella laatikon ulkopuolelle”, sanoo Jennifer Åhman, designchef, Ellos Home. Ensimmäinen Elloksen ja Marie Olsson Nylanderin yhteistyössä suunnittelema mallisto myytiin loppuun muutamassa tunnissa. Mattomallisto, joka oli sekä selkeä että yllättävä. Kun…

Read More

Tokmannin ja Paola Suhosen designeryhteistyö laajeni jälleen – Ivana Helsingin design ihastuttaa jatkossa myös kodin sisustuksessa

Tokmanni ja Paola Suhonen ovat tehneet designeryhteistyötä keväästä 2017 lähtien eli jo viiden vuoden ajan. Tänä vuonna yhteistyökumppaneiden Nordic Tricot by Ivana Helsinki -valikoima sisältää ensimäistä kertaa myös erilaisia kodin tuotteita, kuten kuvan astioita. Vaatesuunnittelijan, taiteilijan Paola Suhosen kädenjälki näyttäytyy jatkossa entistä vahvemmin myös kodeissa, sillä Tokmannin ja Suhosen yhteisen Nordic Tricot by Ivana Helsinki -brändin valikoima laajenee kodin tuotteisiin maaliskuun alkuun mennessä. Osapuolten naisten vaatemallistolla jo viisi vuotta sitten käynnistämä designeryhteistyö on laajentunut jo aiemmin, ensin leikki-ikäisten vaatteisiin…

Read More

Budbee tuo Suomen H&M-myymälöihin uuden Click & Collect-palvelun

Budbee on ottanut seuraavan askeleen kohti entistäkin paremman asiakaskokemuksen tarjoamista yhdessä H&M:n kanssa kehittämällä Click & Collect -palvelun. Ruotsissa ja Alankomaissa jo käytössä oleva palvelu saapuu nyt myös Suomeen, kun H&M-myymälöihin keskittyvät Budbeen pakettiautomaatit otetaan käyttöön helmikuussa. H&M on ensimmäinen brändi, jonka tuotteita pystyy yksinoikeudella noutamaan Budbeen pakettiautomaateista Ruotsalainen Budbee keskittyy ilmastoystävällisiin sekä joustaviin verkkokaupan kotiinkuljetuksiin, ja se toimii Ruotsissa, Hollannissa, Tanskassa, Suomessa ja Belgiassa. Toimituksia tehdään sekä suoraan kotiin että Budbee Box -nimellä tunnettuihin pakettiautomaatteihin, joita sijaitsee tällä…

Read More

Vogue Scandinavia ja Stockmann yhteistyöhön

Mitkä ovat tulevan kauden muodin megatrendit? Miltä muoti, kulttuuri ja design näyttävät vuonna 2022? Stockmann on solminut ainutlaatuisen yhteistyön pohjoismaisen Vogue Scandinavian kanssa, jolla juhlistetaan samalla Stockmannin 160-juhlavuotta ja taivalta muodin keulakuvana Suomessa. Vogue Scandinavia tuo muodin elementtejä ja virtauksia asiakkaillemme kaikista Pohjoismaista. Vogue Scandinavia -julkaisua myydään valikoidusti ja se on nyt Suomessa myynnissä yksinoikeudella Stockmannin tavaratalossa Helsingissä. Stockmannin tavoite on kuratoida kiinnostavimmat trendit maailmalta asiakkaidensa ulottuville. Stockmann haluaa myös tarjota inspiraatiota ja tuo nyt Pohjoismaiden ajankohtaisimmat muodin, designin…

Read More

Lindex ja ruotsalainen kuvataiteilija Emilia Ilke loivat yhteistyömalliston

Lindex lanseeraa yhteistyömalliston leikkisistä sommitelmista ja omaleimaisista muodoista tunnetun ruotsalaistaiteilija Emilia Ilken kanssa. Emilia ja Lindex ovat yhdessä suunnitelleet kauniin yöasumalliston naisille, lapsille ja vauvoille. ”Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstämme Emilia Ilken kanssa. Emilialla on ainutlaatuinen tapa muuttaa arkipäiväiset esineet pehmeiksi muodoiksi, jotka kertovat omaa tarinaansa. Ne ovat kuin oman universuminsa pieniä huoneita, jotka kaikki ovat saaneet alkunsa Emilian mielikuvituksesta. Emilian vahvaan visioon ja pehmeään leikkisyyteen nojaava yhteistyömallistomme on kokonaisuutena kuin unelma”, kertoo Lindexin Head of Design Camilla Madsen. Emilia…

Read More

Rakennus- ja sisustustarvikekaupassa jatkui positiivinen kehitys – rakenteellista muutosta jo näkyvissä

Rakennus- ja sisustustarvikekauppa jatkoi kasvuaan myös vuoden kolmannella kvartaalilla. Vaikka Ilmassa on ollut epäilyä kodin kohentamisen, remontoinnin ja pihan laiton hiipuvan korona rajoitusten asteittain poistuttua ja ulkomaan matkustamisen avauduttua, silti rauta- ja sisustustarvike kauppa kasvoi yli 12 % vuoden kolmannella kvartaalilla. Vuoden alusta mitattuna kokonaismyynti kehittyi 9 %. Tiedot selviävät RASI ry:n tilastoista. – Kaupan käynnissä näkyy kuitenkin jo rakenteellista muutosta. Kaksi viimeistä vuotta myynnin kasvua on siivittänyt selkeästi kuluttajakauppa, mutta viimeisin tilastomme Q3 kertoo, että muutos on jo…

Read More

Muotikauppa Suomessa: Sokos nousee koronakuopasta jo kovaa vauhtia – Prisma ei siellä käynytkään

S-ryhmän myymälöissä vaatteet ovat tehneet kauppansa myös korona-aikana. Sokos ja Prisma eivät synkistele seuraavasta vuodesta. Kaupan liiton mukaan viime vuonna suomalaisten vaate- ja kenkäostokset kutistuivat peräti 24 prosenttia. Joka kymmenes erikoisliike on lopettanut toimintansa. ”Muotikaupassa on menossa myllerrys, jota korona-aika kiihdytti entisestään. Olimme kuitenkin liikkeellä oikeissa virtauksissa jo ennen pandemiaa, joten palaudumme tästä kyllä”, Sokoksen ketjujohtaja Mika Laakso kommentoi. ”Kaupan liitto ennakoi, että käänne parempaan tapahtuisi 2025. Me olemme positiivisempia ja uskomme, että olemme takaisin pandemiaa edeltävällä tasolla vuonna 2023….

Read More

Zalando laajentaa ”redeZIGN for circularity” -mallistoaan

Berliinissä, 5. lokakuuta 2021 // Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkoalusta Zalando lanseeraa toisen redeZIGN for circularity -mallistonsa omalla ZIGN-tuotemerkillään. Uusi mallisto on jatkoa vuonna 2020 julkaistulle ensimmäiselle mallistolle ja se on skaalautunut viidestä tuotteesta 50 tuotteeseen vastatakseen asiakkaiden kasvaneeseen kestävän muodin kysyntään. Uuden mallistonsa tiimoilta Zalando tekee yhteistyötä New Yorkissa toimivan teknologiayrityksen EON:n kanssa, joka tarjoaa digitaalisen mahdollisuuden tuotteiden seuraamiseen koko niiden elinkaaren ajan sekä mahdollistaa tuotteen jälleenmyynnin, korjauksen, uudelleenkäytön ja kierrätyksen. Kaikki malliston 50 tuotetta on suunniteltu…

Read More

Näyttelijä Omar Rudbergin käytettyä muotia saataville Zalandon Pre-owned -valikoimaan

Euroopan johtava muoti- ja lifestyle-verkkoalusta Zalando juhlistaa Pre-owned -kategoriansa vuosipäivää tuomalla myyntiin Euroopan tunnetuimpien TV-tähtien muotia. Zalandon Pre-owned -palvelun avulla asiakkaat voivat löytää ainutlaatuista muotia ja jättää vaihtoon omaa ylimääräistä muotiaan kätevän digitaalisen kokemuksen kautta. 27. syyskuuta 2021 alkaen omaa muotiaan asiakkaiden ostettavaksi vaihtavat muun muassa ruotsalainen laulaja-näyttelijä Omar Rudberg, puolalainen laulaja-näyttelijä Julia Wieniawa-Narkiewicz, espanjalainen näyttelijä-malli ja LGBTQA+ -aktivisti Lola Rodriguez sekä italialainen näyttelijä ja ihmisoikeusaktivisti  Pietro Turano. Jokaisen tähden myyntiin vaihtamat tuotteet on varustettu henkilökohtaisilla, allekirjoitetuilla tunnisteilla. Tulevina…

Read More

Lindex lanseeraa Roosa nauha -malliston ja tukee syöpätutkimusta

Lindex on ollut mukana Roosa nauha -keräyksen yhteistyökumppanina ensimmäisestä kampanjasta lähtien. Kampanja yhdistää vuosittain muotiyrityksen asiakkaiden ja työntekijöiden voimat tärkeän syöpätutkimuksen edistämiseksi. Tänä vuonna Lindex on suunnitellut kampanjaa varten laajan oloasumalliston naisille ja lapsille. 10 prosenttia malliston lokakuun myynnistä lahjoitetaan syöpätutkimukseen. ”Olemme tukeneet Roosa nauha -keräystä jo lähes 20 vuoden ajan, ja se on edelleen hyvin tärkeä kampanja sekä meille että asiakkaillemme. Naiset ovat Lindexille kaikki kaikessa, ja jokaisella yhdessä lahjoitetulla eurolla on suuri merkitys tutkimuksen edistymiselle”, sanoo toimitusjohtaja Susanne…

Read More