Mitkä ovat tulevan kauden muodin megatrendit? Miltä muoti, kulttuuri ja design näyttävät vuonna 2022? Stockmann on solminut ainutlaatuisen yhteistyön pohjoismaisen Vogue Scandinavian kanssa, jolla juhlistetaan samalla Stockmannin 160-juhlavuotta ja taivalta muodin keulakuvana Suomessa. Vogue Scandinavia tuo muodin elementtejä ja virtauksia asiakkaillemme kaikista Pohjoismaista. Vogue Scandinavia -julkaisua myydään valikoidusti ja se on nyt Suomessa myynnissä yksinoikeudella Stockmannin tavaratalossa Helsingissä.
Stockmannin tavoite on kuratoida kiinnostavimmat trendit maailmalta asiakkaidensa ulottuville. Stockmann haluaa myös tarjota inspiraatiota ja tuo nyt Pohjoismaiden ajankohtaisimmat muodin, designin ja kulttuurin uutiset helposti saataville.
”Vogue Scandinavia on tunnettu tasokkuudestaan ja Stockmann taas on tunnettu korkealaatuisesta valikoimastaan sekä kaupungin parhaasta palvelusta. Meille on ilo ja kunnia toimia yhteistyössä. Olemme otettuja saadessamme Vogue Scandinavia -lehden myyntiin ainoana toimijana Suomessa. Koemme alkaneen yhteistyön hyvin luontevaksi juuri tänä vuonna, kun juhlistamme Stockmannin 160-vuotista taivalta muodin airuena Suomessa,” sanoo Maiju Niskanen, muodin kategoriajohtaja Stockmannilta.
Stockmannilla on 160 vuoden kokemus suomalaisten vaatettamisesta, se tuntee asiakkaidensa tarpeet ja kehittää valikoimaansa jatkuvasti asiakkaiden toiveita kuunnellen.
”Kehitämme muodin kattaustamme jatkuvasti ja viime vuosien aikana olemme lisänneet valikoimaamme useita kymmeniä uusia naisten, miesten ja lasten pukeutumisen brändejä. Panostamme valikoimassamme kuluvalla kaudella erityisesti kotimaisiin brändeihin, vastuullisiin vaihtoehtoihin sekä kansainvälisiin huippuluokan merkkeihin”, Niskanen sanoo.
Digitaalisia sisältöjä, inspiraatiota ja liveshoppingia
Vogue Scandinavia kuuluu Vogue-lehtiperheeseen, joka on maailmanlaajuisesti tunnettu korkealuokkaisesta muodin journalismista. Vogue Scandinavia -lehden tekijöissä on perinteisten huippujournalistien lisäksi tunnettuja sosiaalisen median vaikuttajia. Lehteen on kiinnitetty myös suomalaista osaamista, kuten esimerkiksi valokuvaaja Mikko Puttonen toimii Vogue Scandinaviassa sukupuolten moninaisuuden asiantuntijana ja muotivaikuttaja Sandra Hagelstam toimii julkaisun kenkäasiantuntijana.
”Olemme innoissamme voidessamme lanseerata Vogue Scandinavian ja Stockmannin erinomaisen yhteistyön. Vogue Scandinavia kattaa kaikki viisi Pohjoismaata. Olemme erityisen ylpeitä suomalaisen muodin eloisasta estetiikasta, muotoilusta ja kauneudesta sekä muodin parissa toimivista poikkeuksellisista kyvyistä ja lahjakkuuksista. Stockmann juhlii tänä vuonna upeata 160-vuotista taivaltaan muodin parissa. Nyt juhlimme sitä yhdessä – Suomen parasta brändiä ja muodin tavarataloa. Lämmin kiitos Stockmannille yhteistyöstä”, onnittelee ja kiittää päätoimittaja Martina Bonnier Vogue Scandinavialta.
Stockmann tekee Vogue Scandinavia -lehden kanssa yhteistyötä koko vuoden 2022 ajan. Lehti tulee myyntiin 24.1.2022 Helsingin keskustan tavarataloon ja lisäksi Stockmann tuottaa vuoden aikana yhteistyössä Vogue Scandinavian toimituksen kanssa monipuolisesti muodin sisältöjä inspiroimaan asiakkaitamme. Odotettavissa on niin digitaalista sisältöä, Live Shopping -sisältöä kuin tavaratalotapahtumiakin – Pohjoismaiden parhaiden muotijournalistien kuratoimana.