Koko Suomen Muotipippalot elvyttää kotimaista vaatekauppaa toukokuussa – Fashion Finlandin myyntitempauksessa on mukana lähes 60 muotikauppaa

Muotikauppa kuuluu koronan kovimpiin kärsijöihin, ja siksi se tarvitsee kiireesti uutta eloa ja sykettä. Suomalaisen muotikaupan yhteisö ja oma media Fashion Finland järjestää toistamiseen koko Suomen kattavan Muotipippalot -myyntitempauksen ja tyyliviikonlopun 27.–29. toukokuuta.

Tempauksella Fashion Finland on mukana vauhdittamassa muotikauppaa, tukemassa jäsenyritystensä liiketoimintaa sekä kannustamassa suomalaisia vierailemaan paikallisissa ja lähellä olevissa kivijalkamyymälöissä ja verkkokaupoissa.

– Muotipippalot on kesän iloinen ja värikäs aloitus muotikaupoissa. Koronavuosi on kohdellut muotikauppoja kovalla kädellä, mutta nyt pandemia on toivottavasti väistymässä ja rauhoittumassa. Ja muotikaupat ovat todellakin valmiina palvelemaan suomalaisia: kesän herkulliset mallistot odottavat kaupoissa. Kuntavaalien alla haluamme muistuttaa Muotipippaloiden avulla myös siitä, että ilman muodin kivijalkakauppoja kaupunkien ja kylien keskustat ovat harmaita ja autioita. Tulevaisuus on jokaisen suomalaisen käsissä: toivottavasti ostamme jatkossakin muotia kivijalkakaupoista ja äänestämme päättäjiksi ihmisiä, jotka ovat valmiita puolustamaan eläviä keskustoja. Muotikaupoissa ja -pippaloissa tavataan, sanoo Fashion Finlandin liiketoimintajohtaja Sami Sykkö.

Muotipippalot järjestettiin ensimmäisen kerran viime syksynä, ja silloin se saavutti suuren suosion. Tänä keväänä tempauksessa on mukana lähes 60 muotikauppaa ei puolilta Suomea. Mukana ovat muiden muassa Balmuir, Nanso, FRENN, Lumi, AINO sekä Esprit.

Tempauksen aikana kaupoissa on vaihtuvaa ohjelmaa ja etuja, kuten arvontoja, alennuksia, yllätyksiä ja pientä tarjoilua.

Fashion Finland haluaa tehdä tapahtumasta jatkuvan, kahdesti vuodesti järjestettävän tempauksen omille jäsenyrityksilleen ja muistuttaa kuluttajia siitä, että Suomessa on edelleen paljon laadukkaita ja palvelevia muotikauppoja sekä kivijalassa että verkossa.

Yhdessä Fashion Finlandin kanssa tempausta ovat olleet organisoimassa miestenvaatemerkki FRENNin toinen omistaja Jarkko Kallio, Korkkari 37 -liikkeen kauppias Hanna Sirkiä sekä Lara’s Secret -alusvaatekaupan yrittäjä Merja Valtonen.

Tempauksen kuvituksesta vastaa edellisvuoden tapaan arvostettu kuvittaja Matti Pikkujämsä, jonka työt tunnetaan monista kirjoista ja esimerkiksi Helsingin Sanomien sivuilta.

Fashion Finlandin verkkosivuilla on nähtävissä päivittyvä listaus kaikista mukana olevista muotikaupoista sekä niiden tarjoamista eduista tapahtumaviikonloppuna.