BICin ensimmäinen bambuvartinen karvanpoistohöylä sopii sekä miehille että naisille

BIC lanseeraa ensimmäisen bambuhöylänsä – uusi BIC Bamboo tulee myyntiin ensimmäisenä K-Citymarket-, Sokos- ja Emotion-myymälöihin huhtikuusta 2022 alkaen.

Karvanpoistohöylä tarjoaa saman erinomaisen ajotuloksen kuin BICin korkeimman teknologian miesten partahöylä, viisiteräinen ja kääntyvällä teräosalla varusteltu Hybrid Flex 5, mutta uutuudessa varsi on luonnollista materiaalia, nimensä mukaisesti vastuullisesti hankittua bambua. Tuote sopii sekä miehille että naisille.

BIC Bamboo on pakattu 100 % kierrätettävään kartonkipakkaukseen, joka on tehty 50 %:sesti kierrätetystä paperista. Tuotteen erikseen myytävien varaterien pakkauksessa on hyödynnetty kierrätysmateriaalia jopa 95 %:sesti. Tuote on viimeisin innovaatio osana BICin pitkäkestoista kestävän kehityksen matkaa.

Jo yli 75 vuoden ajan, BIC on tuonut yksinkertaisuutta ja iloa kuluttajille kautta maailman tarjoamalla korkealaatuisia, luotettavia ja edullisia tuotteita päivittäiseen arkeemme, nyt entistäkin vastuullisemmin.

“Olemme erittäin innoissamme tästä lanseerauksesta ja toivomme kuluttajien arvostavan BICin uutta suuntaa kohti kestävämpiä valintoja, hyödyntäen uusiutuvia raakamateriaaleja ja tarjoten uudelleenkäytettäviä tuotteita edulliseen hintaan”, sanoo Mathias Freiholtz, General Manager, BIC Nordic. “BIC on Pohjoismaissa hyvin tunnettu brändi ja tiedämme, että kuluttajat etsivät aktiivisesti ympäristöystävällisempiä tuotteita1, minkä vuoksi Pohjoismaat ovat valikoituneet ensimmäiseksi markkinaksi, jossa uutuus lanseerataan.”

Ihokarvanpoisto koskettaa sekä miehiä että naisia tasapuolisesti. Noin 96 % miehistä ja 94 % naisista ikävälillä 16–65 ajelevat tai trimmaamat karvojaan2. BIC investoi kategorian uudistamiseen ja uusien kuluttajien houkuttelemiseen lanseeraamalla BIC Bamboo -systeemiterän, joka sopii sekä miehille että naisille.

“Tuotteen neutraali mutta viimeistellyn tyylikäs ulkomuoto puhuttelee laatua arvostavia kuluttajia sukupuolesta riippumatta. Ruotsissa, jossa tuote lanseerattiin ensimmäisenä maailmassa, iso osa tuotteen ostajista on ollut naisia, vaikka tuote löytyykin pääasiassa miesten hyllystä”, lisää Henna Salonen, Brand Manager Berneriltä.
 

Uutuus BIC Bamboo vastaa kuluttajien kasvavaan vastuullisten tuotteiden kysyntään

Yksinkertainen ja luonnollisista sekä vastuullisesti hankituista materiaaleista valmistettu tuote on pakattu kierrätettävään sekä kierrätysmateriaalia hyödyntävään pakkaukseen. Uutuuden avulla BIC haluaa vastata kuluttajien kasvaviin vaatimuksiin. Yksi neljästä kuluttajasta on sitä mieltä, että markkinoilta puuttuu ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja karvanpoistoon, kertoo Mintelin raportti3 Yhdysvalloista. North American Beauty and Personal Care Trends -katsauksessa tammikuussa 2021, 66 % vastaajista kertoivat, että he toivovat innovatiivisia ideoita kestävään kehitykseen isoilta yrityksiltä4. IPSOS-kyselyssä5, 45 % vastaajista kertoivat kierrätetyn materiaalin käytön vaikuttavan ostopäätökseensä sheiveriä ostaessa. Lisäksi jopa 62 % milleniaaleista ja Z-sukupolven edustajista kertovat, että he ostavat mieluummin vastuullisilta brändeiltä6.

“BIC haluaa tarjota kuluttajille erinomaisen ajotuloksen vastuullisemmin”, jatkaa Mathias Freiholtz. “Viimeisten vuosikymmenten aikana, kuluttajien mielikuva vastuullisuudesta on kokenut suuren muutoksen. ‘Käytä ja kuluta’ on korvattu ‘kierrätä ja huolla’ -ajattelulla, ja tätä ajattelua ajavat eniten eteenpäin nuoret sukupolvet. Brändinä BIC haluaa vastata tähän. Bambu, jota BIC käyttää uudessa höylässä, ei ole vain uusiutuva luonnollinen materiaali, vaan se on myös hankittu vastuullisilta plantaaseilta kaakkois-Kiinasta.”

BIC Bamboo on saanut CO2-neutraali-merkinnän mittaamalla koko elinkaarensa (tuotannon, valmistamisen, kuljetuksen ja hävittämisen) hiilijalanjäljen, sekä vähentämällä ja hyvittämällä päästöt tukemalla hiilijalanjäljen vähentämiseen keskittyvää projektia Keniassa. Projekti on osallisena 7750 hehtaarin kestävän kehityksen mukaisessa uudelleenmetsittämisessä ja kestävän maankäytön edistämisessä, mikä auttaa 650 maanviljelijäryhmää.

Vastuullisuustekoja yhdessä

Osana yrityksen “Writing the Future, Together” -vastuullisuusohjelmaa, BIC on asettanut kunnianhimoisen tavoitteen vähentää merkittävästi ympäristö- ja hiilijalanjälkeään vuoteen 2025 mennessä, sekä tuotannossa että muissa toiminnoissa. Lokakuussa 2020 yritys on myös julkistanut kaksi lisäsitoumusta, jotka keskittyvät tuotteisiin ja pakkauksiin. Vuoteen 2030 mennessä BICin käyttämästä muovista 50 % tulee olemaan jotain muuta kuin maaöljypohjaista uusiomuovia (välitavoitteena 20 % vuoteen 2025 mennessä), ja 100 % BICin kuluttajapakkauksissa käytettävästä muovista tulee olemaan uudelleen käytettävää, kierrätettävää tai kompostoitavaa.

BIC Bamboon lanseeraus seuraa BICin viimeisintä Hybrid- ja Click-tuotelinjojen uudistusta, jossa systeemiterille tuotiin saataville erilliset varaterät, tuotteiden pakkaukset vaihdettiin kierrätettäviin kartonkipakkauksiin ja tuotteiden valmistuksessa hyödynnetään kierrätettyjä materiaaleja.

LÄHTEET:
 

1Mintel – Report of Nordics Ecolabel – 2018
2Kantar TNC U&A (User & Attitude) – USA 2017
3Mintel Report – Shaving and Hair Removal: Incl Impact of COVID-19 – US, April 2020
42021 North American Beauty and Personal Care Trends, January 2021
5IPSOS Briefing the challenge of plastic packaging and waste, June 2019
6Euromonitor – Beauty and Personal Care: From Sustainability to Purpose in Beauty, 2021